👮‍♂️ Government

QRCS to open regional office in Mali

مكتب تمثيل إقليمي للهلال الأحمر القطري في مالي

Qatar Red Crescent Society (QRCS) met with a high-profile delegation from Mali, who is in Doha to attend the 140th General Assembly of the Inter-Parliamentary Union (IPU).

The guests appreciated the humanitarian efforts by Qatar and QRCS over the years. They gave an overview of the humanitarian situation in Mali, as well as the multiple needs of the northern and central parts of the country, particularly during the coming holy month of Ramadan.

“We at QRCS hold a great responsibility for serving humanity everywhere. This is our duty towards the needy in Mali and worldwide”, said Ibrahim Abdullah al-Maliki, Chief Executive Director of QRCS.

“Africa is a main focus for us, as it needs huge interventions to address its humanitarian problems. We work in several African countries, based on real needs and available resources,” he added.

Naglaa al-Haj, Head of Rehabilitation and International Development, revealed plans to establish a regional representation office for QRCS in Bamako, to supervise operations in Mali, Mauritania, Chad, and the Central African Republic.

“We are working closely with Mali Red Cross and Mali’s Ministry of Social Affairs,” she added.

President of the National Assembly of Mali, Issaka Sidibe, welcomed this initiative by QRCS and promised to offer every possible support. “All QRCS leaders are invited to attend the opening ceremony. It is a good opportunity to strengthen bilateral ties, inspired by the good relations between Qatar and Mali,” he stated. -QNA

استعرض مسؤولون من الهلال الأحمر القطري، خلال اجتماع مع وفد برلماني من جمهورية مالي، الأوضاع الإنسانية في هذا البلد الإفريقي والاحتياجات المتعددة في مناطق شمال ووسط البلاد، خاصة مع قرب حلول شهر رمضان المبارك.

وقال السيد إبراهيم عبدالله المالكي المدير التنفيذي للهلال الأحمر القطري في تصريح صحفي إن الهلال القطري يتحمل مسؤولية كبيرة لخدمة الإنسان أينما وجد، انطلاقا من واجبه الإنساني تجاه المحتاجين في مالي وفي كل أنحاء العالم، مشيرا إلى أن جزءا كبيرا من هذه الاهتمامات موجه إلى القارة الإفريقية، التي تحتاج إلى تدخلات كبيرة لمعالجة أوضاعها الإنسانية الصعبة.. ونوه إلى أن الهلال القطري موجود في أكثر من بلد إفريقي، حسب الاحتياجات على الأرض وفي ضوء إمكانياته المتاحة.

من ناحيتها، كشفت السيدة نجلاء الحاج رئيس التأهيل والتنمية الدولية بالهلال الأحمر القطري عن قرب الانتهاء من إجراءات افتتاح مكتب تمثيل إقليمي للهلال الأحمر القطري في العاصمة المالية باماكو، بالتنسيق مع الصليب الأحمر المالي ووزارة الشؤون الاجتماعية المالية، للإشراف على إطلاق وتنفيذ المشاريع والبرامج الإنسانية في كل من مالي وموريتانيا وتشاد وإفريقيا الوسطى.

وشكر السيد إيساكا سيدي بيه رئيس الوفد وهو رئيس البرلمان المالي المشارك في اجتماعات الاتحاد البرلماني الدولي المنعقدة بالدوحة حاليا، دولة قطر ممثلة في الهلال الأحمر القطري للجهود والمساعدات التي تقدمها لبلاده على مدى سنوات طويلة، معربا عن سروره بقرب افتتاح مكتب الهلال الأحمر القطري في مالي، ووعد بالعمل على دعمه وتوفير تسهيلات عمله.

حضر الاجتماع سعادة السيد شيخ أحمد تيجاني جاكيتي سفير جمهورية مالي لدى الدولة، وعدد من المسئولين بالهلال الأحمر القطري.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X