👮‍♂️ Government

QGBC’s green initiative gets mass support

مجلس قطر للمباني الخضراء يختتم بنجاح حملة «يوم بلا ورق»

Qatar Green Building Council (QGBC), a member of Qatar Foundation, has seen the highest-ever number of participants contributing to the initiative, ‘No Paper Day (NPD)’, supporting Qatar’s sustainability goals.

More than 90 local organisations, the largest number to date took part in the 7th NPD, an annual nationwide campaign by QGBC. It is part of QGBC’s ongoing efforts to encourage schools, companies, and institutions to adopt environmentally-friendly practices and find ways of reducing paper, plastic and metal consumption, as well as e-waste, a new addition to the 2019 campaign.

The annual NPD campaign ended with an Appreciation Ceremony at the Alwadi Hotel Doha MGallery, Msheireb Downtown Doha, on Thursday.

“We are excited by the continued success of ‘No Paper Day ’, which has continued to grow in momentum every year. It has encouraged companies and organisations to reduce their recyclable waste and contribute to Qatar’s efforts to build a more sustainable future. Joining our efforts will do more for achieving the environmental and social pillars of Qatar’s development vision,” said Engineer Meshal Al Shamari, Director, QGBC.

He also called upon the organisations to make a long term commitment in reducing use of paper and other materials.

During the ceremony, Al Shamari awarded certificates of appreciation and achievement to representatives from participating companies for their contribution to the campaign.

The NPD 2019 Appreciation Ceremony was hosted and supported by Al Wadi Hotel Doha MGallery by Accorhotels. QGBC also partnered with local companies for collection and recycling – Elite Paper recycling for paper and cardboard, and Global Metals for plastic and metal.

“The organisations and individuals involved in NPD campaign have made tremendous efforts in contributing to a more sustainable future for our nation,” said Al Shamari.

NPD initiative started in 2013 by a group of specialists in and has expanded within the past seven years. The 2019 NPD campaign has also helped the participating organisations to raise awareness among their staff about waste and the importance of reducing it, and how they can take steps to increase recycling and practice environmental stewardship.

By Fazeena Saleem I The Peninsula

اختتم مجلس قطر للمباني الخضراء -عضو مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع- بنجاح حملته السنوية «يوم بلا ورق» للعام 2019، خلال حفل التقدير الذي أقيم بهذه المناسبة في مدينة مشيرب قلب الدوحة 11 أبريل الحالي، بمشاركة أكثر من 90 منظمة محلية، وهو أكبر عدد يشارك حتى الآن في هذه الحملة التي ينظمها المجلس للعام السابع على التوالي.

وتعدّ هذه الحملة جزءاً من الجهود المستمرة التي يبذلها المجلس لتشجيع المدارس والشركات والمؤسسات، على اعتماد الممارسات الصديقة للبيئة، وإيجاد أفضل الطرق للحد من استهلاك الورق والبلاستيك والمعادن، بالإضافة إلى المخلفات الإلكترونية التي كانت إضافة جديدة على قائمة إعادة التدوير في حملة هذا العام.

وتُسهم هذه المبادرة في رفع مستوى الوعي بأهداف الاستدامة في دولة قطر.

وخلال الحفل، قام المهندس مشعل الشمري -مدير مجلس قطر للمباني الخضراء- بتسليم شهادات التقدير لممثلي المؤسسات المشاركة، لشكرهم على مساهماتهم الفاعلة في الحملة.

وبهذه المناسبة، قال المهندس الشمري: «إنه لمن دواعي فخرنا أن نرى نجاح حملة «يوم بلا ورق»، التي ما زالت تتألق من نجاح إلى آخر عاماً بعد عام. وقد شجعت هذه الحملة الرائدة العديد من الشركات والمؤسسات على تبني سياسات جديدة للحد من المخلفات القابلة للتدوير، للمساهمة في جهود دولة قطر لبناء مستقبل أكثر استدامة».

وأضاف الشمري، في معرض تسليطه الضوء على دور المشاركين في الحملة: «أودّ أن أشكر كل المنظمات والأفراد المشاركين في هذه الحملة على جهودهم الجبّارة في المساهمة معنا في مستقبل أكثر استدامة لدولة قطر».

كما ساعدت حملة هذا العام جميع المنظمات المشاركة على زيادة الوعي بين موظفيها فيما يتعلّق بالمخلفات، وضرورة الحد منها، وسبل اتخاذ المزيد من الخطوات لزيادة إعادة التدوير وتشجيع الممارسات البيئية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X