👮‍♂️ Government

QFFD to launch development projects worth $20m in Guinea

صندوق قطر للتنمية يموّل مشروعات في غينيا بـ 20 مليون دولار

Doha: Qatar Fund for Development (QFFD) signed an agreement with the Ministry of Agriculture and Livestock and the Ministry of Energy and Hydraulics of the Republic of Guinea-Conakry to finance several development projects in the rural areas of the country at an estimated total cost of $20m. The agreement includes road infrastructure rehabilitation projects, construction of bridges and reservoirs, and digging wells.

The project aims to benefit rural communities by rehabilitating several road sections with a total of 866Km of roads in 17 Provinces. In addition, a total of three bridges of 395 metres have already been constructed under this project, providing better accessibility to the local communities.

This project will facilitate mobility of the population, promote economic growth and create new jobs. It will also contribute to improving the mobility of goods.

In addition, the project includes the digging of 5,000 water wells and the installation of solar water pumps and water tanks in seven rural provinces.

وقع صندوق قطر للتنمية اتفاقية مع وزارة الزراعة والمواشي ووزارة الطاقة والهيدروليكا بجمهورية غينيا-كونكري، لتمويل عدة مشاريع تنموية في المناطق الريفية من البلاد، بمبلغ وقدرة 20 مليون دولار، وتشمل الاتفاقية مشاريع إصلاح طرق ترابية، وبناء جسور وحفر آبار وبناء خزانات. يهدف المشروع إلى إصلاح عدد من المسارات الترابية في المناطق الريفية بطول 866 كيلو متراً في 17 ولاية. بالإضافة إلى بناء ثلاثة جسور عبور بطول 395 متراً. حيث سيساهم هذا المشروع في تسهيل التنقل للسكان للوصول لأعمالهم اليومية، ما سيؤدي إلى خلق وظائف جديدة في السوق وتحفيز الاقتصاد في البلاد، كما سيساهم في نقل البضائع بسرعة أكبر وفي ظروف أفضل. كما سيتم العمل على مشروع حفر 5000 بئر مياه مع مضخات مياه تعمل على الطاقة الشمسية، بالإضافة إلى بناء خزانات مياه في سبع مناطق إدارية ريفية. وهذا المشروع سيكون له دور في ضمان حياة كريمة لسكان المنطقة. تأتي هذه المشاريع في إطار اهتمام صندوق قطر للتنمية بالمشاريع التنموية البعيدة المدى، حيث ستضمن هذه المشاريع للسكان الحاليين وللأجيال المستقبلية الاستقرار والحياة الكريمة وستساهم في تعزيز الأمن.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X