💰 Business

Qatar Petroleum signs 10-year naphtha deal with Thailand SCG

«قطر للبترول» تبرم اتفاقية لتزويد تايلاند بـ «النافثا» لمدة 10 أعوام

DOHA: Qatar Petroleum, for and on behalf of Qatar Petroleum for the Sale of Petroleum Products Company (QPSPP), has concluded a 10-year sales agreement to supply Thailand’s SCG Chemicals with a total of 3 million metric tonnes of light naphtha starting from April 2019.

This long-term supply agreement is the first QPSPP naphtha feedstock sale to an end-user in Thailand, highlighting QPSPP’s push for more direct sales with established end-users.

Marking this achievement, H E Saad bin Sherida Al Kaabi, the Minister of State for Energy Affairs, the President and CEO of Qatar Petroleum, said: “We welcome this long-term supply agreement with SCG Chemicals, which is one of Thailand’s largest petrochemical companies. This agreement opens wider horizons for cooperation between the two countries, and enhances sustained mutual relations and cooperation for the best interest of both the Thai and Qatari peoples.

We look forward to future successes that would support our marketing strategy for direct agreements with end users.” Cholanat Yanaranop, President of SCG Chemicals Co., Ltd., said: “This long-term agreement is very crucial to our petrochemical business in Thailand. It provides the security and quality feedstock to the upstream facilities which will strengthen our total value chain through downstream plants.” Chemicals Business, SCG is one of the largest integrated petrochemical companies in Asia. SCG Chemicals manufactures and supplies a full range of petrochemical products ranging from upstream monomers to downstream polymers including polyethylene, polypropylene, polyvinyl chloride, polystyrene and MMA.

وقّعت «قطر للبترول» -بصفتها الوكيل التسويقي لشركة قطر للبترول لبيع المنتجات البترولية المحدودة- اتفاقية لتزويد شركة «أس سي جي للكيماويات» التايلاندية بثلاثة ملايين طن من النافثا الخفيفة لمدة 10 أعوام اعتباراً من هذا الشهر. وتعتبر هذه الاتفاقية طويلة الأمد هي الأولى من نوعها مع مستهلكين نهائيين في تايلاند، وهو ما يعزز من جهود الشركة نحو المزيد من التعامل المباشر مع المستهلكين النهائيين من الشركات الكبيرة.

رحّب سعادة المهندس سعد بن شريده الكعبي، وزير الدولة لشؤون الطاقة العضو المنتدب والرئيس التنفيذي لـ «قطر للبترول»، بهذا الاتفاق قائلاً: «نحن سعداء بالتوقيع على هذه الاتفاقية طويلة الأمد مع شركة (أس سي جي للكيماويات) التي تُعتبر واحدة من أكبر الشركات المتكاملة للبتروكيماويات في تايلاند. ويفتح هذا التوقيع أبواباً أرحب للتعاون بين البلدين وتعزيز العلاقات الثنائية وأواصر التعاون المشترك المستدام بينهما، بما يُحقق أفضل المصالح للشعبين القطري والتايلاندي. ونتطلع إلى المزيد من النجاحات على طريق تعزيز استراتيجيتنا التسويقية المتمثلة في التعامل المباشر مع المستهلكين النهائيين».

من جهته، قال السيد تشولانات يانارانوب، رئيس شركة «أس سي جي» للكيماويات: «إن هذا الاتفاق طويل الأجل بالغ الأهمية بالنسبة لأعمالنا في مجال البتروكيماويات في تايلاند؛ حيث إنه يوفر أمن وجودة إمدادات القيم لمرافقنا، وهو ما سيعزز من سلسلة القيمة الإجمالية من خلال مصانع البتروكيماويات». تعتبر شركة «أس سي جي للكيماويات» واحدة من أكبر شركات البتروكيماويات المتكاملة في آسيا. تقوم الشركة بتصنيع وتوريد مجموعة كاملة من المنتجات البتروكيماوية، تشمل المونومرات والبوليمرات إضافة إلى البولي إيثيلين، والبولي بروبيلين، وكلوريد البولي فينيل، والبوليسترين، والميثيل ميثاكريلات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X