💰 Business

Qatar Airways flights and lounges to use produce from local farms

شراكة بين «القطرية» و«قطرات للإنماء الزراعي» لتزويد الناقلة بمنتجات طازجة تقدم على متنها

Doha: Qatar Airways has partnered with Qatarat Agricultural Development Company (QADCO) to supply Qatar Aircraft Catering Company (QACC) with fresh produce to be served onboard Qatar Airways flights from Doha and at Doha Hamad International Airport (HIA) lounges.

As part of the two-year agreement between the airline and QADCO, QACC will purchase fresh fruits and vegetables, including cucumber, cabbage, zucchini, lettuce, carrots, tomatoes, onions and herbs, for meals served onboard all cabin classes on Qatar Airways’ flights departing from Doha and at Al Mourjan Business and Al Safwa First Class Lounges.

Senior Vice President of Qatar Aircraft Catering Company, Michael Winner, said: “As the national carrier of the State of Qatar, we are proud to support Qatar’s national food security initiatives and collaborate with QADCO to supply us with locally grown fresh produce, picked straight from Qatar farms and brought to QACC kitchens. This agreement marks another milestone in Qatar Airways’ continued commitment to supporting local food security initiatives. We look forward to continuing work with local farm producers to strengthen efforts toward Qatar’s sustainable future.”

QADCO General Manager, Thawab Al Kuwari, said: “We are delighted to supply Qatar Airways with our fresh produce. Our crops are picked straight from the farm, sorted, packed and delivered to our clients, thereby maintaining the freshness of the crops. We are cultivating different varieties of vegetables and fruits to cater to the diverse preferences of Qatar’s market and Qatar Airways’ passengers. We aim to expand our variety of produce offerings in the near future.”

QADCO is the agricultural arm of Specialised International Services (SIS), a Qatar-based private investment and business development company. QADCO manages two farms that span more than 600 hectares: Al Wabra in the Al Shaniya area, dedicated to fully-computerised greenhouses, and Umm Qarn in northern Qatar. QADCO’s vision is to promote self-sufficiency in unproductive and stagnant farms by incorporating new agricultural technologies.

QADCO is one of the largest vegetable and fruit producers in Qatar. Adopting the concepts of sustainable agriculture and ‘clean farming’, QADCO farms focus on maintaining ecological balance with minimal interference, rotating crops to allow the land to recover and source local compost to nourish the soil.

أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن إبرام اتفاقية شراكة مع شركة قطرات للإنماء الزراعي، لتزويد الشركة القطرية لخدمات تموين الطائرات بمنتجات طازجة سيتم تقديمها على متن رحلات الناقلة القطرية المنطلقة من الدوحة وفي مختلف صالات مطار حمد الدولي. وتستعرض هذه الاتفاقية التي تمتد لعامين التزام الخطوط الجوية القطرية بالمساهمة في تحقيق الاكتفاء الذاتي لدولة قطر، وحرصها على تحقيق أهداف رؤية قطر الوطنية 2030.

سوف تقوم الشركة القطرية لخدمات تموين الطائرات بشراء فاكهة وخضراوات طازجة من شركة قطرات، بما في ذلك خيار وخس وكوسة وملفوف وجزر وبندورة وبصل وأعشاب وغيرها، لاستخدامها في وجبات الطعام التي تقدّم للمسافرين على مختلف درجات السفر على الرحلات المنطلقة من الدوحة، وفي صالة المرجان للمسافرين على درجة رجال الأعمال وصالة الصفوة للمسافرين على الدرجة الأولى.

شراكة

وقال السيد مايكل وينر، نائب أول الرئيس التنفيذي للشركة القطرية لخدمات تموين الطائرات: «نفتخر في الناقلة الوطنية لدولة قطر بدعم الجهود المبذولة لتحقيق الأمن الغذائي لدولة قطر، وبتدشين التعاون مع شركة قطرات للإنماء الزراعي لتزويدنا بمنتجات محلية طازجة تم قطفها من مزارع الدوحة وتم نقلها مباشرة إلى مطابخنا. وتعدّ هذه الاتفاقية إنجازاً جديداً يضاف إلى سلسلة إنجازات الخطوط الجوية القطرية التي تلتزم بدعم مبادرات الأمن الغذائي المحلي، ونتطلع إلى العمل مع المزيد من المزارع المحلية لضمان مستقبل مستدام لدولة قطر».

وقال السيد ثواب الكواري، المدير العام لشركة قطرات للإنماء الزراعي: «يسعدنا تزويد الخطوط الجوية القطرية بالمنتجات الطازجة التي نوفّرها. ونقدم لعملائنا أفضل خدمة مع أعلى جودة؛ حيث نقطف الثمار من المحاصيل، ثم نفرزها ونضعها في الصناديق ثم نوصلها إلى عملائنا، الأمر الذي يعني تزويدهم بثمار طازجة. ونحرص في شركة قطرات للإنماء الزراعي على زرع مجموعة متنوعة من الخضار والفاكهة، بهدف تلبية تطلعات السوق في دولة قطر وتطلعات المسافرين على متن رحلات الخطوط الجوية القطرية. ونتمنى أن نعزز من كمية ونوع المنتجات التي ننتجها خلال المستقبل القريب».

ريادة

وتعدّ «قطرات للإنماء الزراعي» إحدى الشركات التابعة للمتخصصة العالمية للخدمات، وهي شركة استثمارية خاصة في دولة قطر تركّز على تطوير الأعمال. وتدير حالياً مزرعتين تمتدان على مساحة 600 دونم في الوربة في منطقة الشحانية، التي تضم بيوتاً خضراء متقدمة تكنولوجياً، وأخرى في أم قرن في شمال قطر. وترتكز رؤية شركة قطرات للإنماء الزراعي على الترويج لأهمية تحقيق الاكتفاء الذاتي من خلال تطبيق أحدث تقنيات الزراعة في المزارع غير المنتجة.

وحازت «القطرية» جائزة أفضل درجة رجال أعمال في العالم ضمن جوائز «سكاي تراكس» العالمية 2018. كما حصدت الناقلة الوطنية لدولة قطر جائزة أفضل مقعد على درجة رجال الأعمال في العالم، وجائزة أفضل شركة طيران في الشرق الأوسط، وجائزة أفضل صالة انتظار لمسافري الدرجة الأولى في العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X