💰 Business

Ooredoo Platinum Sponsor of Dell Technologies Forum 2019

«ooredoo» الراعي البلاتيني لمنتدى «ديل للتكنولوجيا 2019»

Doha: Ooredoo announced yesterday that it was the Platinum Sponsor of the recent Dell Technologies Forum held at St. Regis Hotel.

The Dell Technologies Forum provided a valuable opportunity for Dell and Ooredoo to showcase their products, solutions and strategies that can enable the digital transformation of Qatar’s businesses.

The event attracted hundreds of attendees including management-level IT representatives – analysts, operations managers, network security engineers and technical architects – from a number of different industries.

As well as acting as Platinum Sponsor for the Forum, Ooredoo also hosted a booth at the event demonstrating its Data Centre services such as Remote Backup service, whereby business customers are able to back up all their files, applications, databases and virtual machines in Ooredoo’s Cloud and recover them when needed with just a click, and Disaster Recovery, which includes both in-country and out-of-country solutions that safeguard mission-critical applications and/or infrastructure.

Yousuf Abdulla Al Kubaisi, Chief Operating Officer, Ooredoo Qatar, said: “Business transformation is in the spotlight currently, with corporate entities looking at their data security and management. We were delighted to support this event, which was an excellent opportunity for us to showcase our Data Centre services that enhance business operations, as well as connect with hundreds of industry professionals.”

أعلنت «ooredoo» دعمها كراعٍ بلاتيني لمنتدى Dell Technologies Forum، الذي عقد أمس الأربعاء بالدوحة.

ووفر «Dell Technologies Forum» فرصة قيمة لكل من «ooredoo» و»Dell» لعرض المنتجات والحلول والاستراتيجيات التي تسهم في تحقيق التحول الرقمي للشركات في قطر.

وشارك في حضور هذا المنتدى المئات من المهتمين، بمن فيهم ممثلون على مستوى الإدارة في قطاع تكنولوجيا المعلومات، ومحللو ومديرو العمليات، ومهندسو أمن شبكات ومهندسون فنيون من عدد من قطاعات مختلفة.

وإلى جانب كونها الراعي البلاتيني لهذا المنتدى، عرضت «ooredoo» في جناحها الخاص الخدمات التي يوفرها مركز قطر للبيانات، مثل خدمات النسخ الاحتياطي عن بُعد، والتي تُمكن العملاء من الشركات من نسخ ملفاتهم وتطبيقاتهم وقواعد بياناتهم وأجهزتهم الافتراضية احتياطياً من خلال خدمة «ooredoo» كلاود واستعادتها عند الحاجة إليها بلمسة زر. كما يوفر مركز البيانات خدمة التعافي من الكوارث التي تتضمن حلولاً داخل دولة قطر وخارجها لحماية التطبيقات والبنية التحتية الضرورية لتنفيذ المهام.

وتعليقاً على رعاية منتدى Dell Technologies، قال يوسف عبدالله الكبيسي، رئيس العمليات في «ooredoo قطر»: «يعتبر التحول الرقمي من أكثر المواضيع أهمية في الوقت الحالي، خاصة مع سعي الشركات والمؤسسات للحصول على حلول موثوقة لأمن وإدارة بياناتها. ونحن سعداء بتوفير الرعاية لهذا المنتدى الذي كان بمثابة فرصة مميزة لنا لعرض خدمات مركز البيانات التابع لـ «ooredoo»؛ التي تسهم في تحسين عمليات الشركات، بالإضافة إلى أنه فرصة للتواصل والاتصال بين المئات من العاملين في هذا القطاع».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X