Technology

Ooredoo hosts IoT conference

«ooredoo» تنظم مؤتمر إنترنت الأشياء

Doha: Ooredoo, the region’s leading enabler of digital business innovation, saw strong turnout at its mega event showcasing Qatar’s Internet of Things (IoT) present and future, with hundreds of C-suite executives experiencing how the IoT can accelerate digital transformation.

Attendees from the public, private, and academic sectors experienced how Ooredoo’s end-to-end IoT solutions and services can transform industry verticals – such as agriculture, manufacturing, construction, government, healthcare, tourism and hospitality, Smart Cities, and transportation.

For example, the IoT can enable real-time and predictive services in Smart Cities, managing mega-events, autonomous vehicles that can reduce traffic congestion, smart ports that can enhance throughput, virtual check-in for hotels, robotic surgery, and connected farms. Yousuf Abdulla Al Kubaisi, Chief Operating Officer, Ooredoo Qatar, said: “Strong turnout at our IoT Conference and Exhibition where we showcased how Ooredoo, with 5G-enabled Supernet, is the preferred partner for Internet of Things solutions that can enable digitaisation. The IoT is a key transformation agent for Qatar’s organisations, and during the IoT Conference we demonstrated how our solutions can enable them to gain real-time insights that can drive business competitiveness, transform customer experience, and enrich their daily business lives.”

Ooredoo showcased IoT Connect for managed connectivity, IoT Builder, a secure platform running on Software AG’s Cumulocity IoT platform, and Fleet Management, one-stop-shop solutions for transportation, logistics and supply chain innovation.

Al Kubaisi, added: “Our IoT solutions provide the building blocks for Qatar’s organisations to easily adopt IoT. Connected things to collect data for IT systems and apps, secure and customised managed connectivity, and global partners with the skills and experience to ensure IoT success.” Partners exhibiting at the event included Ericsson, ALTRAN, EnrichAI, and Software AG. Selected customers, such as Qatar Building Company and Q3Smart Systems, also joined Ooredoo in presenting how Ooredoo IoT solutions effectively support their business strategies.

Business customers can leverage the Ooredoo Advantage, making Ooredoo “Best for Business”, thanks to its breadth and depth of talent, best fixed and mobile networks, broadest portfolio of ICT services and solutions, and trusted partner for 60 years.

نظمت «ooredoo»، مؤخراً، فعالية عرضت خلالها حاضر ومستقبل إنترنت الأشياء في قطر. وقد شهدت الفعالية إقبالاً كبيراً من الحضور، إذ تعرف المئات من المسؤولين التنفيذيين على كيفية إسهام إنترنت الأشياء في تسريع التحول الرقمي في المؤسسات والشركات بمختلف أحجامها.

وتعرف المشاركون في هذه الفعالية، من القطاعين العام والخاص والقطاع الأكاديمي في قطر، على إسهامات حلول وخدمات إنترنت الأشياء المتكاملة من «ooredoo» في التحول الرقمي لمختلف القطاعات في قطر، مثل قطاعات الزراعة والإنتاج الغذائي، والإنشاءات، والقطاع الحكومي، وقطاع الرعاية الصحية، والسياحة والضيافة، والمدن الذكية، والنقل والمواصلات.

ويمكن لإنترنت الأشياء -مثلاً- أن تسهم في تمكين الخدمات الفعلية والتنبئية في المدن الذكية، وفي إدارة الفعاليات والأحداث الكبرى، والمركبات ذاتية القيادة التي تقلل من الازدحامات المرورية، والموانئ الذكية التي تعزز الإنتاجية، وتسجيل الدخول الافتراضي في الفنادق، وإجراء الجراحات العلاجية باستخدام الروبوت، وإدارة المزارع المتصلة بالشبكة.

أهمية

وبمناسبة تنظيم هذا المعرض والمؤتمر، قال يوسف عبدالله الكبيسي، رئيس العمليات في «ooredoo قطر»: «إن حضور هذا العدد الكبير من المسؤولين التنفيذيين للمعرض والمؤتمر الذي أقمناه لعرض مستقبل إنترنت الأشياء في قطر يبرهن على أن ooredoo، ومن خلال شبكتها سوبرنت المدعمة بتكنولوجيا 5G، هي الشريك المفضل للتحول الرقمي، إذ إن إنترنت الأشياء عامل أساسي في التحول الرقمي لمختلف المؤسسات في قطر. فقد عرضنا أثناء معرض ومؤتمر إنترنت الأشياء كيف تمكن حلولنا مختلف المؤسسات من تطوير ابتكارات مهمة في مجال إنترنت الأشياء، وتساعد في دعم تنافسية الشركات، وتحويل تجربة العملاء، وإثراء حياتهم اليومية».

كما عرضت «ooredoo» حل IoT Connect للاتصالات المدارة، وحل IoT Builder، وهو حل آمن يعمل على نظام Cumulocity من شركة Software AG، ونظم إدارة الأسطول الذكية، باعتبارها نافذة متكاملة لحلول النقل والحلول اللوجستية والابتكارات الخاصة بسلاسل التوريد.

حلول

وأضاف يوسف الكبيسي: «توفر حلول إنترنت الأشياء من ooredoo حجر الأساس الذي يمكن مختلف الشركات والمؤسسات في قطر من اعتماد تقنيات إنترنت الأشياء بسهولة، مثل الأشياء المتصلة بالإنترنت التي تجمع البيانات لتستخدمها التطبيقات وأنظمة تكنولوجيا المعلومات، والاتصالات المدارة الآمنة والمخصصة، والشركاء في قنوات التوزيع الذين يتمتعون بالمهارات والخبرة لضمان نجاح إنترنت الأشياء».

ومن بين الشركاء الذين شاركوا بعرض منتجاتهم في الفعالية كل من: ALTRAN، وEnrichAI، وEricsson، وSoftware AG. كما عرض بعض العملاء، مثل شركة البناء القطرية وQ3Smart Systems، كيفية مساهمة حلول إنترنت الأشياء من «ooredoo» في تعزيز ودعم استراتيجيات أعمالها.

ويمكن لعملاء «ooredoo» من الشركات الاستفادة من مزايا «ooredoo»، التي تجعل من «ooredoo» الشركة الأفضل بالنسبة للشركات، بفضل المواهب الكثيرة التي توظفها، وأفضل الشبكات الثابتة والجوالة، وأوسع مجموعة من خدمات وحلول الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات، إضافة إلى كونها الشريك الموثوق به منذ أكثر من 60 عاماً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X