📚Education

Ooredoo announces sponsorship of 2019 Education Conference

«ooredoo» تعلن عن رعايتها مؤتمر التعليم 2019

Ooredoo will be the Official Telecommunications Sponsor for the 2019 edition of the Education Conference, set to be held on April 24-25, at Qatar National Convention Centre.

The event – organised by Qatar’s Ministry of Education – aims to bring together local, regional and international education experts to share and discuss knowledge, information, experience and research. This year’s conference will include a number of workshops held by experts from all over the world, as well as showcasing new innovations in the education sector.

For the first time this year, an exhibition will run alongside the main conference featuring several foundations and companies from Qatar and further afield, including Ooredoo and Qatar’s Ministry of Education.

Ooredoo will have a booth at the exhibition to present relevant Ooredoo Business products and services, including: Cisco Webex Teams, which enables real-time interaction and communication to happen anywhere and anytime with a simple, secure and complete communication service including sharing of screens, whiteboards, meetings, files and conversations. Business Collaboration Solutions offering immersive video conferencing, instant messaging, intelligent voicemail, and much more.

Remote Back-up as a service, which provides highly scalable data backup and storage with data protection in Qatar Data Centre for enterprises and organisations needing to store multiple applications and various workloads with minimal investment.

Safe To Net, an upcoming Ooredoo partner specialising in online safety and security and offering peace of mind to parents through its cyber safety products for mobile devices.

Speaking about the sponsorship, Manar Khalifa Al Muraikhi – Director PR and Corporate Communications at Ooredoo – said: “We’re delighted to be working with the Ministry of Education to bring this valuable event to life.

Supporting education is a key focus for us as part of our corporate responsibility strategy, and we’re pleased to have this opportunity to show practical support for education in Qatar as well as showcasing the many Ooredoo Business products and services that can support education and related businesses in Qatar and further afield.”

أعلنت «ooredoo» أنها ستكون راعي الاتصالات الرسمي لمؤتمر التعليم 2019، الذي يقام بمركز قطر الوطني للمؤتمرات خلال يومي 24 و25 أبريل الحالي.

ويقام المؤتمر بتنظيم من وزارة التعليم والتعليم العالي في قطر، ويشارك فيه عدد كبير من خبراء التربية والتعليم في قطر والعالم، وذلك بهدف تبادل الخبرات والأفكار وأفضل الممارسات المحلية والإقليمية والدولية في مجال التعليم. وسيتضمن مؤتمر هذا العام عدداً من ورش العمل التي يعقدها خبراء من جميع أنحاء العالم، بالإضافة إلى عرض ابتكارات جديدة في قطاع التعليم.

وللمرة الأولى، سيقام هذا العام معرض مصاحب للمؤتمر، يضم العديد من المؤسسات والشركات من قطر وخارجها، بما في ذلك «ooredoo» ووزارة التعليم والتعليم العالي في قطر. وستشارك «ooredoo» في المعرض من خلال ركن مخصص تعرّف الزائرين من خلاله بالحلول والمنتجات التي توفرها الشركة للمؤسسات العاملة في مجال التعليم، والتي تتضمن ما يلي:

• حل «Cisco Webex Teams»، الذي يتيح التفاعل والاتصال الفوري في أي وقت ومن أي مكان مع خدمة اتصال مبسطة وآمنة ومتكاملة تتضمن مزايا مشاركة الشاشات، ولوحات المعلومات، والاجتماعات، الملفات والمحادثات.

• حلول الأعمال التشاركية، وهي الحلول التي تتيح للمستخدمين عقد مؤتمرات مرئية عبر الفيديو وميزة التراسل الفوري والبريد الصوتي الذكي وغير ذلك الكثير.

• خدمة النسخ الاحتياطي عن بُعد، والتي تمكّن المستخدمين من نسخ وتخزين البيانات. وتتميز هذه الخدمة بقابليتها للترقية، كما أنها توفر حماية للبيانات في مركز قطر للبيانات، وذلك بالنسبة للشركات والمؤسسات التي تحتاج إلى تخزين تطبيقات متعددة وبيانات الأعمال بمختلف أحجامها، دون الحاجة لاستثمار مبالغ كبيرة لهذا الغرض.

• «SafeToNet»، شريك «ooredoo» القادم المتخصص في حلول تصفّح الإنترنت الآمن وأمن المعلومات، وستوفر الشركة من خلاله حلولاً لأمن المعلومات مخصصة للأجهزة الجوالة. وحول رعاية «ooredoo» للمؤتمر، قالت منار خليفة المريخي، مديرة إدارة العلاقات العامة واتصالات الشركة في «ooredoo»: «تلتزم ooredoo بدعم التعليم باعتباره أحد الركائز الأساسية لاستراتيجيتها الخاصة بالمسؤولية الاجتماعية، وتعتز الشركة بكونها راعي الاتصالات الرسمي لهذا المؤتمر وبدعمها لقطاع التعليم في قطر والمنطقة من خلال توفيرها مجموعة من حلول الاتصالات التشاركية المبتكرة التي يمكن للمؤسسات التعليمية الاستفادة منها في مجالات التعليم الإلكتروني والمحاضرات المرئية عبر الفيديو وغيرها من وسائل التعليم الحديثة. كما تسعى ooredoo من خلال دعمها لهذا المؤتمر لتعزيز الوعي بأهمية التعليم ودوره في بناء ونهضة الأفراد والمجتمعات. ولا شك أن مؤتمر التعليم لعام 2019 يعدّ فرصة مثالية لكل من وزارة التعليم والتعليم العالي وooredoo للتعاون المشترك من أجل المساهمة في ارتقاء قطاع التعليم».

Ooredoo announces sponsorship of 2019 Education Conference

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X