😎 LifeStyle

Nama and QNL launches an awareness campaign

«نماء» والمكتبة الوطنية يطلقان حملة «قول وفعل»

Doha: The Social Development Center (Nama) launched yesterday the second edition of its awareness campaign entitled “Aspiration and Achievement 2030”.

The campaign targets students at different scholastic levels, from primary to university, and comes within the framework of the Center’s pivotal role in educating the youth about the Qatar National Vision 2030 and preparing them to contribute to this vision and achieve its objectives in order to attain the aspirations of the State of Qatar.

The event was held in collaboration with Qatar National Library, and began on April 1 and will continue until the end of the month. It will include a number of productive events through which the Center seeks to achieve more goals, including: contribute to raising the awareness and developing the perception of students in the different scholastic and academic stages.

“The young people have an important role in the society and can achieve all aspirations. Our goal today is to educate them on the importance of their role in the community, especially in achieving Qatar’s National Vision 2030 and the campaign is focusing on students from Secondary and university students,” said Hamad Al Marri, Community Awareness Manager, Nama.

Dr Sohair Wastawi, Executive Director of Qatar National Library said that: “We are delighted to be working closely with the Social Development Center – Nama, to launch this campaign. Our mission is not only to spread reading, knowledge or help in learning and education, but also to contribute in shaping youth awareness. It also includes contributing in the formation of youth awareness and the building of their personality.”

The awareness campaign is based on a set of tools, including digital media, social networking, visits and workshops, as well as the launch of motivational competitions to encourage the youth to interact positively with the campaign and achieve its objectives.

It also includes a series of interactive workshops, including community youth dialogue sessions to discuss the concept of youth which is at the cornerstone of each of the four pillars of the Qatar National Vision, these are: human development, social development, economic development and environmental development.

On the motivational side, the campaign organises incentive competitions, but not only for school students. The competitions are expanded to include other categories.

The launch is in line with Nama’s vision of preparing the youth to participate actively and positively in the future of the country, to be leaders and to proactively express their love, belonging, and loyalty to Qatar.

By Sidi Mohamed | The Peninsula

أطلق مركز الإنماء الاجتماعي «نماء»، بالتعاون مع مكتبة قطر الوطنية، النسخة الثانية من الحملة التوعوية «قول وفعل 2030»، التي تأتي في إطار الحرص على توعية شبابنا برؤية قطر الوطنية 2030، وتأهيلهم للمساهمة في هذه الرؤية وتحقيق أهدافها، من أجل الوصول إلى التطلعات المنشودة لدولة قطر.

وتستهدف الحملة في نسختها الثانية فئة الشباب المواطنين والمقيمين من الجنسين، وتستمر حتى نهاية شهر أبريل الحالي.

تضم الحملة العديد من الفعاليات المثمرة التي تسعى إلى تحقيق المزيد من الأهداف، من بينها: المساهمة في توعية وتوسيع مدارك الشباب بدورهم في تحقيق أهداف رؤية قطر 2030، وتعزيز نقاط القوة لديهم؛ ليكونوا فاعلين في تحقيق الأهداف المنشودة من هذه الرؤية، وكذلك زيادة وعي جميع الفئات الشبابية بركائز وأهداف الرؤية، ليتم تأهيلهم بالشكل الذي يتيح لهم الفرصة بالمساهمة في تحقيق هذه الأهداف.

وقالت الدكتورة سهير وسطاوي، المديرة التنفيذية لمكتبة قطر الوطنية: «نحن سعداء بالتعاون الوثيق مع مركز الإنماء الاجتماعي في إطلاق هذه الحملة، فرسالتنا ليست نشر القراءة أو المعرفة أو المساعدة في التعلم والتثقيف فقط، بل تشمل أيضاً المساهمة في تشكيل وعي الشباب وبناء شخصيتهم، فبسواعد الشباب تنهض الأمم والأوطان، ولذا ينبغي على كل الشباب في قطر من مواطنين ومقيمين إدراك دورهم في ازدهار قطر وصناعة مستقبلها».

جاءت «حملة قول وفعل 2030» بعد دراسة عميقة ووافية لما يحتاجه شبابنا للمساهمة في رؤية قطر، وكذلك كاستجابة لمتطلبات المجتمع ومصلحة الوطن، وترتكز في نسختها الثانية على مجموعة من الأدوات، من بينها: الإعلام الرقمي والتواصل الاجتماعي والزيارات والورش التدريبية، فضلاً عن إطلاق مسابقات تحفيزية للشباب تشجعهم على التفاعل الإيجابي مع الحملة وتحقيق أهدافها.

وتتضمن الحملة العديد من الأنشطة والورش والفعاليات العملية والتحفيزية التي تقوم على تحقيق أهداف الحملة، وهي ورش المرشدين الأكاديميين، والورش التفاعلية، والورش العامة؛ التي ستُقدم بعضها للوزارات والجهات الحكومية والخاصة، وتركز تلك الورش على كيفية المساهمة في تحقيق أهداف رؤية قطر، وتحفيز الشباب ورفع الوعي لديهم، للمشاركة في تحقيق تلك الأهداف.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X