additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QRCS launches project to support Halhul health centre

الهلال الأحمر القطري يدعم مركز حلحول الصحي بمدينة الخليل في الضفة الغربية

QNA/Doha

The Qatar Red Crescent Society (QRCS) has initiated a new project to support a health centre in Halhul, a Palestinian city located in the southern West Bank, in co-operation with Palestine Red Crescent Society (PRCS).

Its purpose is to help the centre to provide high-quality medical services, reduce the referrals to Hebron hospitals by 30%, and reduce the cost by 30%.

Under the project, 38 medical and office equipment will be procured, turning the centre into a comprehensive health facility that operates departments of obstetrics, emergency and trauma, lab, radiology, pharmacy, and outpatient clinics.

Every year, the health centre serves up to 4,500 patients, a number likely to increase as the planned supplies are completed and new services are added.

Last year, a bilateral memorandum of understanding (MoU) was signed by QRCS and PRCS, which manages the health centre, to work together on all the administrative, technical, and contracting procedures.

Head of QRCS’s representation office in the West Bank Zaina Hamoud said: “This project is aimed at bridging the gap in medical resources at the health centre, enabling it to serve more healthcare seekers who would formerly have to go to Hebron for treatment,” said.

“We co-ordinate closely with PRCS to identify and meet the needs of the Palestinian medical sector, within the available resources,” she emphasised.

Since its establishment in 2008, QRCS’s representation mission in the West Bank has implemented numerous relief and humanitarian projects, covering a wide range of sectors, including water and sanitation, health care, infrastructure rehabilitation, and other development interventions that alleviate the suffering of the Palestinian people.

أطلق الهلال الأحمر القطري، عبر مكتبه التمثيلي في الضفة الغربية بفلسطين، مشروعاً إنسانياً لدعم المركز الصحي ببلدة حلحول شمالي مدينة الخليل، بميزانية إجمالية قدرها 250,390 دولاراً أمريكياً (أي ما يعادل حوالي 914,000 ريال قطري)، وذلك بالتعاون مع جمعية الهلال الأحمر الفلسطيني.

يهدف المشروع الجديد إلى مساعدة مركز حلحول الصحي على تقديم خدمات طبية عالية الجودة، وتوفير التدخلات العلاجية اللازمة للمرضى، مما يسهم في تقليل نسبة التحويلات إلى مستشفى الخليل بنسبة 20% وتقليص التكلفة بنسبة 30%.

ويتضمن المشروع شراء وتوريد 38 جهازاً طبياً ومعدات مكتبية متنوعة، مما يساعد على تحويل المركز إلى مركز صحي متكامل لديه جميع الأجهزة الطبية اللازمة لتشغيل أقسامه المختلفة على الوجه الأكمل، والتي تشمل: قسم الحمل والولادة، قسم الطوارئ، المختبر، قسم الأشعة، الصيدلية، العيادات الخارجية. ويستفيد من خدمات المركز الصحي حوالي 4,500 مراجع سنوياً، ومن المتوقع أن ترتفع نسبة المستفيدين مع اكتمال التجهيزات المقررة وتوفير خدمات طبية إضافية.

وكان الهلال الأحمر القطري ونظيره الفلسطيني، الذي يشرف على تشغيل المركز، قد وقعا اتفاقية تعاون ثنائية في منتصف العام الماضي بهدف تنفيذ مشروع تجهيز المركز الطبي، وعليه يتابع الشريكان كافة الإجراءات الإدارية والفنية وإبرام العقود مع الجهات المختصة والشركات والمؤسسات الطبية ذات الخبرة في هذا المجال.

وفي هذا الصدد، صرحت السيدة زينة حمود مديرة المكتب التمثيلي للهلال الأحمر القطري في الضفة الغربية: “هذا المشروع يساهم في سد الفجوة التي يعاني منها المركز في الإمكانيات والتجهيزات الطبية، مما يمكنه من خدمة المزيد من المرضى من أبناء البلدة ويوفر عليهم عناء الانتقال إلى مدينة الخليل لتلقي العلاج هناك”، مؤكدةً على التنسيق الكامل مع الهلال الأحمر الفلسطيني في تحديد جوانب النقص في القطاع الطبي الفلسطيني، والعمل على تلبية احتياجاته في ضوء الموارد المتاحة.

ويضاف هذا المشروع إلى سلسلة المشاريع الإغاثية والإنسانية التي نفذها مكتب الهلال الأحمر القطري في الضفة الغربية ومدينة القدس الشريف منذ تأسيسه عام 2008، لتغطية العديد من القطاعات الأساسية في المجتمع المحلي، مثل خدمات المياه والإصحاح، والرعاية الصحية، وتأهيل البنية التحتية، وغيرها من المشاريع التنموية التي تصب في إطار التخفيف من معاناة الشعب الفلسطيني.

ويتمتع مكتب الضفة الغربية بالاستقلالية في إدارة أعماله، من خلال التنسيق والتعاون مع مختلف الشركاء ضمن الحركة الإنسانية الدولية وعلى رأسهم الهلال الأحمر الفلسطيني، بالإضافة إلى الوزارات الحكومية ومؤسسات المجتمع المدني في كافة المحافظات الفلسطينية. وقد نفذ المكتب منذ عام 2010 ما يصل إلى 43 مشروعاً طبياً وإنسانياً بميزانية إجمالية تقارب 16.5 مليون دولار أمريكي، واستفاد منها أكثر من مليون شخص في الضفة الغربية والقدس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button