🛡Team Qatar

UAE to play in empty stadium and fined $150K for fans targeting Qatar

الإمارات تلعب من دون حضور جمهور وتغرم 150 ألف دولار بسبب المشجعين الذين استهدفوا قطر

AP
Kuala Lumpur, Malaysia: Asian Cup host the United Arab Emirates has been fined $150,000 for fan misconduct during the team’s semifinal loss to eventual champion Qatar.

The Asian Football Confederation says incidents included fans in Abu Dhabi “making insulting sounds” during Qatar’s national anthem.

Qatar players dodged shoes thrown by some spectators after the second goal in a 4-0 rout at Mohammed bin Zayed Stadium.

The politically charged game was played on January 29 following 18 months of the blockade of Qatar by hostile regional neighbours, including the UAE.

The Asian soccer body says UAE fans also “got into a fight among themselves after the match,” and one ran onto the field.

The UAE will have to play its first home qualifying game for the 2023 Asian Cup in an empty stadium.

بسبب مباراة قطر .. الاتحاد الآسيوي يعاقب الإمارات

قرر الاتحاد الآسيوي لكرة القدم معاقبة الاتحاد الإماراتي بسبب الحالات التي وقعت خلال مباراة الدور قبل النهائي في كأس آسيا 2019 في الإمارات.

وذكرت شبكة “بي إن سبورت”، اليوم الاثنين أن الهيئة القارية فرضت جملة من العقوبات ضد الاتحاد الإماراتي بسبب مخالفات وأخطاء حصلت خلال تنظيم كأس آسيا.

وعوقب الاتحاد الإماراتي بغرامة مالية قدرها 150 ألف دولار بسبب الأحداث التي رافقت مواجهة المنتخب الإماراتي أمام المنتخب القطري في نصف نهائي كأس آسيا والتي انتهت بفوز قطر برباعية نظيفة.

كما عاقب الاتحاد القاري نظيره الإماراتي بخوض المنتخب الوطني مباراة من دون حضور جمهور وذلك في المباراة المقبلة في الإمارات خلال تصفيات كأس آسيا 2023.

وكان الاتحاد الآسيوي لكرة القدم، قد أعلن مؤخرا عن فتحه تحقيقا حول واقعة رمي الأحذية وزجاجات المياه على لاعبي منتخب قطر، خلال المواجهة التي جمعته مع الدولة المضيفة، الإمارات.

وانتهت المباراة بفوز تاريخي لمنتخب قطر على الإمارات بأربعة أهداف دون رد، ليتأهل إلى النهائي أمام اليابان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X