additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Qatar tops MENA in Global Peace Index 2020

قطر تتصدّر دول الشرق الأوسط وشمال إفريقيا في مؤشر السلام العالمي ٢٠٢٠

The Peninsula Online – Doha:

Qatar ranked first in Middle East and North Africa (MENA) and 27th globally in the Global Peace Index for the year 2020. 

Issued by the Institute of Economics and Peace in Australia, the state was ranked 31 in the year 2019 GPI ranking. The 2020 report covered 163 countries globally and in MENA Kuwait comes second (39 globally) followed by UAE (41) and Oman in fourth position (68). 

Qatar is also listed among the top 15 in food security, ranking 13, with 81.2 points. Qatar is first in the Arab world and 16 globally for Society Safety and Security domain. 

The Global Peace Index is based on three main criteria: the level of Societal Safety and Security, the extent of Ongoing Domestic and International Conflict, and the degree of Militarization, in addition to a set of criteria related to different fields, including the internal and external affairs of states.

The Global Peace Index is an attempt to measure the relative peacefulness of countries and regions. It is produced by the Institute for Economic and Peace in consultation with an international team of experts from institutes and research centers and in cooperation with the Department of Peace and Conflict Studies at the University of Sydney in Australia.

The countries are ranked in the Index on a scale of 1-5 degrees so that the most stable countries are those who achieve 1, while the least stable receive 5.

It is important to note that the State of Qatar has continued to top the Global Peace Index among the MENA countries during the past couple of years, along with its high performance in many indicators during the past year, the most important of which was obtaining the 1st position globally in terms of security and safety among 118 countries according to the annual report of 2019 crime index issued by Numbeo’ and the 2nd in the Arab world and the 29th globally in the competitiveness index out of 141 countries. It also ranked 1st in the Arab world and the 7th globally out of 118 countries in the Global Finance Safety Index and the 2nd in the Arab World and the 10th globally in the Global Competitiveness Report 2019. 

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – قنا:

أحرزت دولة قطر المرتبة الأولى في قائمة دول الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، والمرتبة الـ(27) عالمياً، في ترتيب مؤشر السلام العالمي لعام 2020 (GLOBAL PEACE INDEX)، الصادر عن «معهد الاقتصاد والسلام» بمدينة سيدني الأسترالية، محافظة على تفوقها في ترتيب المؤشر العالمي.

يجيء ترتيب دولة قطر في المؤشر لهذه السنة متقدماً بـ(3) مراتب عن العام الماضي من بين (163) دولة شملها التقرير، حيث احتلت مراكز متقدمة في عدد من محاور المستوى العالمي خلال الفترة ذاتها بإحرازها معدلات تقييم عالية تفوقت بها على العديد من الدول المتقدمة.

وحازت دولة قطر على المركز الأول عربياً والـ(16) عالمياً في مؤشر الدول الأكثر أماناً وسلاماً مجتمعياً، مما يجعل قطر واحدة من ضمن (العشرين) دولة الأكثر أماناً في العالم.. كما صنف التقرير قطر في المرتبة (161) عالمياً (مؤشر عكسي)، لتكون بذلك في قائمة الدول الاقتصادية الخليجية والعربية والدولية الأقل تأثراً بالعنف.

ويعكس هذا التصنيف المكانة التي تبوأتها قطر على مستوى العالم في مجال الأمن، والتي جاءت متماشية مع رؤية قطر (2030) واستراتيجية وزارة الداخلية الرامية إلى تعزيز الأمن والأمان على مستوى الدولة.

وبالنظر إلى محاور أخرى للمؤشر، حققت دولة قطر مراتب متقدمة من خلال إحرازها معدلات تقييم عالية في بعض المحاور من أبرزها (انخفاض معدلات ارتكاب جرائم القتل وأعمال العنف، ومدى انتشار الجريمة في المجتمع واستقرار الأوضاع السياسية، ومجتمع خال من الإرهاب وتأثيراته، وعدم وجود تهديدات أو صراعات سواء كانت داخلية أو خارجية).

ويعتمد مؤشر السلام العالمي على ثلاثة معايير رئيسية تتمثل في مستوى الأمن والأمان في المجتمع، والصراع المحلي والعالمي، ودرجة التزود بالقوة العسكرية، بالإضافة إلى مجموعة من المعايير تدور حول عدة محاور منها الشؤون الداخلية والخارجية للدول.

ويُعد مؤشر السلام العالمي (GLOBAL PEACE INDEX) محاولة لقياس وضع المسالمة النسبي للدول والمناطق، ويقوم بإصداره معهد الاقتصاد والسلام، بالتشاور مع فريق دولي من الخبراء من المعاهد ومراكز البحوث بالتعاون مع مركز دراسات السلام والنزاعات في جامعة سيدني في أستراليا.

ويتم ترتيب الدول في المؤشر على مقياس يتكون من (1-5) درجات، بحيث تكون الدول الأكثر استقراراً هي الحاصلة على الدرجة (1)، بينما تحصل الأقل استقراراً على الدرجة (5).

يشار إلى أن دولة قطر واصلت تصدرها لمؤشر السلام العالمي على مستوى دول الشرق الأوسط وشمال إفريقيا خلال السنوات الماضية، بالتوازي مع تفوقها في العديد من المؤشرات خلال العام الماضي، ومن أبرزها حصولها على المركز الأول عالمياً من حيث الأمن والأمان من بين 118 دولة وفقاً للتقرير السنوي العالمي لمؤشر الجريمة الصادر عن موسوعة (ناميبو)، والثانية عربياً والـ29 عالمياً في مؤشر التنافسية من بين 141 دولة، كما حازت على المرتبة الأولى عربياً والسابعة عالمياً من بين 118 دولة في مؤشر جلوبل فاينانس لمقاييس السلامة العالمي، والثانية عربياً والـ 10 عالمياً في مؤشر كتاب التنافسية العالمي لعام 2019.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button