additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Russian Researchers Develop Solar Battery Working in Various Weather Conditions

باحثون روس يطورون بطارية شمسية تعمل في مختلف ظروف الطقس

QNA

Moscow: Russian researchers have developed a solar battery by using innovative materials. The battery works in a variety of weather conditions and helps in providing large amounts of energy to communications centers and remote facilities.

Leader of the scientific team at the Russian National University of Science and Technology MISIS, Danila S. Saranin, revealed that the battery is highly efficient in low-light conditions and that extensive tests of the battery in cloudy weather and dim light conditions confirmed an increase in the power generation of photovoltaic units, compared to their silicon counterparts.

He added during the study that under ideal solar conditions, an efficiency rate of more than 25 percent was achieved, and this rate reached more than 15 percent under normal conditions.

According to experts, the newly developed solar batteries have been configured for use in providing autonomous power to telecommunications centers and facilities in remote areas. Future research is expected to be conducted on the use of these batteries to operate small-sized satellites in low Earth orbit.

قنا

موسكو: طور باحثون روس بطارية شمسية باستخدام مواد مبتكرة تعمل في مختلف ظروف الطقس، وتساعد على توفير كميات كبيرة من الطاقة لمراكز الاتصالات والمنشآت النائية.

وقال دانيلا سارانين قائد الفريق العلمي في الجامعة التكنولوجية الروسية للبحوث العلمية: ” أن تلك البطارية تمتاز بكفاءة عالية في ظروف الإضاءة المنخفضة، وقد أجرينا اختبارات واسعة النطاق للبطارية الشمسية في ظروف الطقس الغائم والإضاءة القاتمة، وأكدت الاختبارات زيادة في قوة توليد وحداتنا الضوئية، مقارنة بنظيراتها المصنوعة من السيليكون”.

وأضاف خلال الدراسة: ” أنه في ظل الظروف الشمسية المثالية تم تحقيق معدل كفاءة يزيد عن 25 بالمئة، وبلغ هذا المعدل ما يزيد عن من 15 بالمئة في الظروف الطبيعية، حيث أن نظام توليد الطاقة الشمسية الذي طورناه عبارة عن مجموعة من وحدات (البيروفسكايت الضوئية) بمقياس 100 × 100 ملم، والتي تم ترسيبها على ركائز زجاجية باستخدام تكنولوجيا ترسيب السائل ومعالجته باستخدام الليزر، إلى جانب أن العلماء وضعوا هذه الوحدات الضوئية على منسوجات مرنة، مما يسهل حملها ويسمح بتوزيع مكونات مولد الكهرباء الشمسي عند تركيبه على أسطح مختلفة”.

ووفقا للخبراء فإن البطاريات الشمسية المطورة الجديدة تم تهيئة استخدامها في توفير الطاقة المستقلة لمراكز الاتصالات والمنشآت البعيدة في المناطق النائية، ومن المتوقع مستقبلا إجراء البحوث في مجال استخدامها لتشغيل الأقمار الصناعية الصغيرة الحجم في مدارات الأرض المنخفضة، حيث يهتم الفريق العلمي بتطوير ركائز حديثه ستقلل من تكاليف الإنتاج وستجعل الألواح الشمسية متاحة لعدد مهما كان كبيرا للجهات المستهلكة.

يذكر أن وحدات (البيروفسكايت الضوئية)، عبارة عن مواد شبه موصلة مرنة وخفيفة الوزن، ولها خصائص وبنية غير عادية إلى حد ما، وهي تشبه في بنيتها معدن البيروفسكايت الطبيعي، وهو جيد في امتصاص الضوء وتحويله إلى أشكال أخرى بسبب طريقة مميزة لترتيب مكعبات ذرات المعدن وذرات الأكسجين بداخله.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button