😎 LifeStyle

Sports envoys share success stories at QNL event

نجوم الرياضة يروون قصص نجاحهم في مكتبة قطر الوطنية

Doha: The sports ambassadors from Qatar and the UK shared their success stories with visitors in an engaging event, “We Talk Sports,” which was held yesterday at Qatar National Library (QNL) in collaboration with British Council Qatar.

London 2012 Olympian and Physical Trainer at Olympic Stars Doha, Jade Faulkner; Golfer, Yasmian Ghanem; Runner and Co-founder of Qatar Triathlon Club, Rashid Al Hajri and Shaun Marsden Heathcote, Development Manager at Youth Sports Trust, shared insights about their achievements, and how to overcome challenges in life. “It is very important for everyone in Qatar to be active and get engaged in at least one physical activity. The Library is the right place to get information about your favourite sport. I am glad that we have access to such an amazing library,” said Yasmian, Qatar’s first female golfer.

“It is a fantastic opportunity to be sharing thoughts with visitors at the Library. I am delighted to see people in Qatar take so much interest in their health. The Library has impressive resources and environment for people to become more aware of their health and wellbeing,” said Shaun.

Sulaiman Bah, a participant at the event, said: “The Library is putting knowledge to practice in a new way. I am happy to have access to such a resource for free. The event today is an example of how the Library brings together people from different backgrounds to learn. This place has become my second home.”

نظمت مكتبة قطر الوطنية، أمس الأول الاثنين، بالتعاون مع المجلس البريطاني في قطر، ندوة تفاعلية بعنوان: «نحن نتحدث بلغة الرياضة»، استضافت عدداً من سفراء وأبطال الرياضة في قطر وبريطانيا؛ الذين تحدثوا عن قصص نجاحهم وإنجازاتهم، وتناقشوا مع الحاضرين من جمهور المكتبة حول أبرز المحطات في مسيرتهم الرياضية والدروس التي تعلموها خلال رحلتهم الحافلة بالمنافسة والتتويج.

استضافت الندوة نخبة من نجوم الرياضة، وهم: جيد فولكنر، البطلة الأولمبية في أولمبياد لندن 2012، ومدربة اللياقة في مركز «نجوم الأولمبياد» لتعليم الجمباز، وياسمين غانم، لاعبة الجولف المحترفة، والعداء راشد الهاجري مؤسس الدوري القطري للترايثلون، وشون مارسدن-هيثكوت، مدير التطوير في جمعية الرياضات الشبابية، حيث تناقشوا مع الجمهور حول العقبات التي واجهتهم، وكيف تغلبوا عليها.

وقالت ياسمين غانم، أول لاعبة جولف قطرية محترفة: «ينبغي لكل إنسان أن يمارس الأنشطة الرياضية، حتى لو كان نشاطاً بدنياً واحداً. والمكتبة الوطنية هي المكان المثالي للحصول على المعلومات التي تحتاج إليها حول رياضتك المفضلة، إنني حقاً سعيدة للغاية بأن لدينا في قطر مثل هذه المكتبة المذهلة».

أما شون هيثكوت؛ فقد أبدى سعادته بالندوة قائلاً: «إنني سعيد حقاً بهذه الفرصة الرائعة التي أتاحتها لنا المكتبة لتبادل الأفكار مع رواد المكتبة، وقد أسعدني هذا الاهتمام الكبير من الناس في قطر بالصحة والرياضة».

وعلق سليمان باه -أحد الحاضرين- على الندوة بقوله: «ما يميز المكتبة الوطنية أنها تحول المعرفة إلى ممارسة عملية بطريقة مبتكرة. إنني سعيد حقاً بأن كل هذه المصادر الهائلة للمعرفة متاحة مجاناً لكل سكان قطر. ولقد كانت ندوة اليوم نموذجاً يعكس دور هذه المكتبة الرائعة في التقريب بين الناس من مختلف الثقافات للتعلم من بعضهم البعض، وقد أصبح هذا المكان كأنه بيتي الثاني».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X