😎 LifeStyle

QNTC participates in Moscow exhibition

«الوطني للسياحة» يدشّن أولى مشاركاته في «موسكو الدولي للسفر»

Doha: The Qatar National Tourism Council (QNTC) made its debut at Moscow International Travel & Tourism Exhibition (MITT) 2019 this week, leading a Qatari delegation of hotels, local Destination Management Companies (DMCs) and other industry partners.

The annual B2B event continues until March 14. The delegation’s participation is part of QNTC’s efforts to expand Qatar’s presence in the Russian market, a year after the opening of a QNTC representative office in Moscow. The Qatari presence is shedding light on the uniquely authentic experiences offered by Qatar among travel professional and hospitality leaders in Russia.

QNTC and its partners are also promoting Qatar’s growing tourist accommodation facilities, as well tourist attractions coming up this year including the much-anticipated National Museum of Qatar.

Rashed AlQurese, QNTC official, said, “By participating in this edition, we aim to reflect our commitment to the Russian market, which is among Qatar’s fastest-growing primary source markets. As one of the most prominent industry events in Russia and CIS countries, MITT gives us an opportunity to provide industry professionals with an in-depth knowledge of our key offerings and the experiences they can in-turn offer to Russian travel enthusiasts.”

With visa free entry for Russians and over 80 other nationalities, Qatar and has gained popularity among diverse audiences for being a warm and welcoming destination with stunning desert landscapes. In 2018, Qatar saw a 123% growth in the number of Russian visitor arrivals compared to the previous year, with visitors benefiting from the 28 weekly flights from Doha to key Russian cities Moscow and St. Petersburg aboard Qatar Airways.

Considered Russia’s largest and longest running travel exhibition, MITT has audience and visitors which include outbound tour operators, travel agents, and other industry companies.

دشَّن المجلس الوطني للسياحة مشاركته الأولى في معرض موسكو الدولي للسفر والسياحة 2019 هذا الأسبوع، حيث يقود المجلس وفداً قطرياً يمثل مجموعة من الفنادق والشركات المتخصصة في إدارة الوجهة السياحية، وغيرها من شركاء القطاع السياحي في قطر، وتتواصل فعاليات المعرض حتى اليوم الخميس 14 مارس. تأتي هذه المشاركة في إطار جهود المجلس الوطني للسياحة الرامية إلى تعزيز حضور العلامة التجارية لقطر كوجهة سياحية مميّزة في السوق الروسي، وذلك بعد عام من افتتاح المجلس لمكتبه التمثيلي في موسكو. ويسلط الوفد القطري عبر أعضائه المشاركين، الضوء على العناصر المتنوعة التي تُشكل التجربة السياحية الفريدة التي تعرضها قطر أمام أبرز خبراء السفر والضيافة في روسيا.

يهدف المجلس الوطني للسياحة وشركاؤه، من خلال هذه المشاركة، إلى الترويج لأماكن الإقامة السياحية في قطر؛ التي تسجِّل زيادة مستمرة في عدد الغرف الفندقية، بالإضافة إلى معالم الجذب السياحي التي لا تزال قيد التطوير، وسيتم افتتاحها هذا العام، ومنها متحف قطر الوطني الذي يترقبه الكثيرون.

التزام

وقد علَّق السيد راشد القريصي -المسؤول بالمجلس – قائلاً: «إن مشاركتنا في نسخة هذا العام من المعرض تأكيد لالتزامنا بتعزيز حضورنا في السوق الروسي، الذي أصبح من الأسواق الرئيسية المصدرة للزوار إلى قطر والأسرع نمواً. ولأنه يُعتبر من أبرز فعاليات القطاع السياحي في روسيا والدول الأعضاء في رابطة الدول المستقلة، فإن معرض موسكو الدولي للسفر والسياحة يتيح لنا الفرصة لتزويد خبراء السياحة في السوق الروسي بالمعرفة اللازمة بعروضنا وتجاربنا السياحية، حتى يمكنهم بدورهم الترويج لها في أوساط عشَّاق السفر والسياحة في السوق الروسي».

وبفضل إعفاء قطر للمواطنين الروس من تأشيرة الدخول إلى أراضيها وذلك ضمن أكثر من 80 جنسية أخرى معفاة، أصبحت قطر تحظى بإقبال متزايد من مختلف شرائح الزوار الروس باعتبارها وجهة سياحية مضيافة وتتمتع بمقومات سياحية متنوعة وطبيعة صحراوية خلابة. وفي عام 2018، سجّلت قطر نمواً بلغت نسبته 123% في عدد الزوار القادمين من روسيا مقارنة بالعام السابق، ويستفيد الزوار من 28 رحلة جوية أسبوعية تُسيِّرها الخطوط الجوية القطرية؛ التي تربط من خلالها بين الدوحة وبين العاصمة الروسية موسكو ومدينة سان بطرسبرج الحيوية.

ويشارك في نسخة هذا العام من المعرض 1799 عارضاً و239 وجهة سياحية، مما يجعله الملتقى الرئيسي لتطوير وبناء علاقات الأعمال المثمرة مع خبراء صناعة السياحة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X