💰 Business

QNTC leads delegation to take part in ITB Berlin

«الوطني للسياحة» يقود الوفد القطري في بورصة برلين

Doha: Qatar National Tourism Council (QNTC) is leading a delegation from Qatar, consisting of leading hotels, local tour operators and other tourism service providers, to the German capital for the world’s largest trade show ITB Berlin from March 6 to 10.

Spread over 222sqm, the Qatar pavilion in ITB Berlin will have representation from QNTC and its 20 co-exhibitors showcasing the country’s expanding tourism and hospitality options. Among these are National Museum of Qatar, Qatar Rail, IAAF World Championships in Athletics 2019, and Supreme Committee for Delivery & Legacy updating visitors about the 2022 FIFA World Cup Qatar™.

Rashed AlQurese, from QNTC commented, “We saw a strong growth in visitor arrivals from Germany in 2018. We also recently sealed a number of partnerships with leading German companies in tourism sector including Dertour Tour Operators and AIDA Cruises, and with joint communications, co-marketing actions and familiarisation trips with these partners, along with our recently launched global destination campaign: Qatar – Qurated for you highlighting the destination’s bespoke tourism experiences, we expect this upward trend of visitor arrivals to continue.”

The delegation’s participation comes as part of QNTC’s efforts to shed light on Qatar’s unique authentic experiences to promote the country as a tourism destination among travel professionals and tourism industry leaders in Germany. German-speaking countries are a key source market for Qatar with a record growth of 34 percent in 2018 receiving 78,858 visitors, compared to 58,930 visitors the previous year.

Qatar offers a wide range of unique tourism experiences to diverse categories of German tourists. Year 2018 saw strong development in the country’s cruise tourism segment with German cruise ships AIDA and TUI Mein Schiff arriving to Doha port. The hosting of mass participation events such as the World Corporate Games in November this year, first time to be held in the Middle East, further supports the country’s goals for developing a vibrant sports and recreation tourism sub-sector, while tapping in business tourism opportunities.

Qatar Airways, now serving Hamad International Airport with 70 weekly flights from Frankfurt, Munich, Berlin, Vienna, Zurich and Geneva, also offers comfortable access to the desert state and only recently increased frequency from Zurich and Vienna to its home hub Doha.

يترأس المجلس الوطني للسياحة وفداً قطرياً يضم ممثلي 20 جهة من شركائه في قطاع السياحة والضيافة في قطر، وذلك للمشاركة في بورصة برلين الدولية للسياحة، التي تُعتبر التجمع السنوي الأكبر لصناعة السياحة في العالم، وتنطلق أعمالها من 6-10 مارس 2019 في العاصمة الألمانية برلين.

يضم الجناح القطري -الذي تبلغ مساحته 222 متراً مربعاً- ممثلين عن المجلس الوطني للسياحة و20 جهة أخرى مشاركة، من بينها: متحف قطر الوطني، وشركة سكك حديد قطر «الرّيل»، واللجنة العليا للمشاريع والإرث، التي ستشارك آخر مستجدات التجهيز لبطولة كأس العالم لكرة القدم 2022، كما توجد مساحة خاصة لبطولة العالم لألعاب القوى 2019، بالإضافة إلى مجموعة من الفنادق الرائدة ومنظمي الرحلات ومقدمي الخدمات السياحية، والتي تمثل معاً الوجهة السياحية، وتستعرض الخيارات المتزايدة التي توفرها قطر لزوارها في قطاع السياحة والضيافة.

شراكة

وقد علَّق على ذلك السيد راشد القريصي -من بالمجلس الوطني للسياحة- قائلاً: «لقد أصبحت ألمانيا واحدة من أكبر عشرة أسواق مصدرة للسياحة إلى قطر، وذلك بفضل الشراكات القوية التي أبرمناها مع مجموعة من أبرز وكلاء السفر ومنظمي الرحلات وشركات السياحة البحرية الرائدة في السوق الألمانية، مثل دير توريستك، وعايدة كروزس، وتي يو آي كروزس. كما أن جهودنا الترويجية المشتركة مع هؤلاء الشركاء، وحملتنا الترويجية «قطر.. أصالة التجربة»، التي أطلقناها مؤخراً، قد نجحت في الترويج للتجارب السياحية الفريدة التي توفرها قطر لزوارها من الأسواق الناطقة بالألمانية، وهو ما يمكننا أن نلمسه في تزايد أعداد الزوار القادمين من تلك الأسواق».

ترويج

وتأتي مشاركة الوفد في بورصة برلين الدولية للسياحة ضمن إطار جهود المجلس الرامية إلى الترويج للتجارب السياحية الفريدة والأصيلة التي تزخر بها قطر في أوساط خبراء السفر والسياحة في السوق الألمانية. وتمثل الدول الناطقة بالألمانية سوقاً رئيسياً أمام قطاع السياحة في قطر، حيث سجلت نمواً نسبته 34% في عام 2018 مقارنة بالسنة السابقة. وتقدم قطر مجموعة واسعة من التجارب والمنتجات السياحية التي تلبي احتياجات وتطلعات فئات متنوعة من السائحين الألمان، وقد شهد عام 2018 نمواً ملموساً في قطاع السياحة البحرية في قطر، وذلك مع وصول الباخرتين الألمانيتين «عايدة بريما» و»ماين شيف» إلى ميناء الدوحة. كما تدعم استضافة قطر للفعاليات الرياضية الكبرى التي تتطلب أعداداً كبيرة من المشاركين، مثل بطولة العالم لألعاب الشركات 2019 التي تستضيفها قطر للمرة الأولى في الشرق الأوسط، واستراتيجية قطر في تعزيز وتطوير قطاع السياحة الرياضية والترفيهية في قطر، وكذلك الاستفادة من الفرص التي توفرها الأعمال.

وتربط الخطوط الجوية القطرية الدوحة بمجموعة من المدن الرئيسية في الأسواق الناطقة بالألمانية، وهي: مدن فرانكفورت، وميونيخ، وبرلين، وفيينا، وزيورخ، وجنيف، وذلك عبر تسييرها 70 رحلة جوية أسبوعياً إلى هذه المدن معاً.

QNTC leads delegation to take part in ITB Berlin

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X