additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QGBC opens registration for ‘No Paper Day Qatar’ 2019

مجلس قطر للمباني الخضراء يطلق حملة “يوم بلا ورق” لعام 2019

Qatar Green Building Council (QGBC), a member of Qatar Foundation (QF), has opened registration for its annual ‘No Paper Day Qatar’ campaign. The initiative, now in its seventh year, is part of QGBC’s ongoing efforts to help schools, companies, and institutions find ways to reduce paper, plastic, and metal consumption, engage the wider community in environmentally friendly practices, and raise sustainability awareness.

Eng Meshal Al Shamari, Director, QGBC, said, “We are delighted with the success of this campaign over the past few years. It has encouraged companies and individuals to reduce their recyclable waste and celebrate Qatar’s efforts to build a more sustainable future. We look forward to the continuing participation of our existing partners and to bringing new partners on board for this exciting and important work that supports Qatar’s journey to becoming a sustainable and diversified economy.

“We are proud to partner this year with local companies for the collection and recycling of waste. We have on board Elite Paper Recycling for paper and cardboard, Global Metals for recycling plastic and metal, and Q e-waste, our newest addition.”

أطلق مجلس قطر للمباني الخضراء، عضو مؤسسة قطر، حملة “يوم بلا ورق” للعام السابع على التوالي، حيث أعلن عن فتح باب التسجيل أمام المؤسسات والهيئات في قطر للمشاركة في هذه المبادرة المتميزة.

وتأتي هذه المبادرة في إطار الجهود المستمرة التي يبذلها مجلس قطر للمباني الخضراء لإشراك المجتمع في الممارسات الصديقة للبيئة، وزيادة الوعي بأهمية الاستدامة. ويُمكن للشركات والهيئات التي تقوم بالتسجيل الاستفادة من “دورات التدريب على الاستدامة” التي سيقدمها المجلس.

وبهذه المناسبة، قال المهندس مشعل الشمري، مدير مجلس قطر للمباني الخضراء: “نحن سعداء بنجاح هذه الحملة على مدى السنوات الماضية؛ فقد ساهمت في تحفيز الشركات والأفراد على تقليل النفايات وتشجيعهم على إعادة التدوير وتعزيز الجهود التي تبذلها دولة قطر لبناء مستقبل أكثر استدامة. ونحن نتطلع إلى مشاركة مستمرة من شركائنا الحاليين، ومساهمة شركاء جدد في هذا العمل القيّم الذي يدعم الركيزة البيئية والاجتماعية لرؤية قطر الوطنية 2030.”

وأضاف المهندس مشعل الشمري: “يسعدنا هذا العام بأن نرحب بشركائنا من شركات ومصانع إعادة التدوير القطرية وهم النخبة في مجال إعادة تدوير الورق، وجلوبال ميتلز لإعادة تدوير البلاستيك و الحديد واخيراً كيو إي ويست لإعادة تدوير الالكترونيات.”

وكان مجلس قطر للمباني الخضراء قد أطلق مبادرة “يوم بلا ورق” في عام 2012 بهدف مساعدة المؤسسات في قطر، سواء كانت مدارس أو شركات أو مؤسسات، للحد من استهلاك الورق والمساهمة في تحقيق مستقبل مستدام. وعلى غرار السنوات السابقة، يتم تشجيع الشركات والأفراد الآن على البدء في توفير النفايات القابلة لإعادة التدوير، وجمعها، وإرسالها إلى مقر مجلس قطر للمباني الخضراء في السابع والثامن والتاسع من شهر أبريل. وتشتمل هذه النفايات على الصحف والمجلات وورق المكاتب والكرتون والزجاجات البلاستيكية والأكواب البلاستيكية والمنتجات البلاستيكية والألومنيوم والعلب المعدنية بالإضافة إلى النفايات الإلكترونية والتي أضيفت إلى الحملة في هذا العام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button