💉 Health

QF signs health and safety agreement with Qatar Shell

شراكة بين مؤسسة قطر و«شل» لدعم الصحة والسلامة

Doha: Qatar Foundation (QF) and Qatar Shell yesterday signed an agreement that will see the two organisations collaborate to share and promote best practices for workers welfare, safety, and environmental management.

The agreement was signed by Ghanim Hassan Al Ibrahim, Chief Operations Officer, QF, and Andrew Faulkner, Managing Director and Chairman, Qatar Shell Companies. The ceremony took place at QF Headquarters in Education City.

Al Ibrahim said, “We’re delighted to sign this agreement with Qatar Shell. This collaboration will see QF and Qatar Shell exchange ideas, share experiences, and develop best practices to promote sustainable and meaningful progress in this area. It represents our shared dedication to ensuring that we are maintaining the highest standards of health and safety across our organizations, while also focusing on protecting our environment.

“QF and Qatar Shell have a long history of successful and impactful partnerships, and through this agreement we are aiming to lead by example with regard to promoting a positive health and safety culture within all working practices.” Faulkner commented, “Health, safety, worker welfare, and environment have always been a priority for Shell and run through everything we do in Qatar. “I greatly respect what Qatar Foundation represents and, therefore, am thrilled that we will continue to work together to achieve even more progress in these areas.”

وقعت مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، وشركة «شل قطر»، أمس، اتفاقية تهدف إلى تعزيز التعاون في مجال تبادل وتشجيع أفضل الممارسات لرفاهية العمال، والسلامة، وإدارة البيئة.

وقّع الاتفاقية كلّ من السيد غانم حسن الإبراهيم الرئيس التنفيذي للعمليات بمؤسسة قطر، والسيد أندرو فولكنز الرئيس التنفيذي لشركات «شل قطر».

وأقيمت مراسم التوقيع في المقر الرئيسي لمؤسسة قطر بالمدينة التعليمية.

وقال السيد غانم حسن الإبراهيم: «يسرنا توقيع هذه الاتفاقية مع شركة «شل قطر»، حيث سيشهد هذا التعاون تبادل المعارف والخبرات بين مؤسسة قطر و«شل قطر»، وتطوير أفضل الممارسات لتعزيز التقدم المستدام والهادف في هذا المجال. كما تعكس هذه الاتفاقية جهودنا المشتركة في المحافظة على أعلى معايير الصحة والسلامة عبر مؤسساتنا، مع التركيز أيضاً على حماية البيئة».

وأضاف: «تتمتع مؤسسة قطر وشركة «شل قطر» بتاريخ طويل من الشراكات الناجحة والمؤثرة، ومن خلال هذه الاتفاقية نهدف إلى أن نكون مثالاً يحتذى به فيما يتعلق بتعزيز ثقافة الصحة والسلامة الإيجابية في جميع ممارسات العمل».

ومن جانبه، قال السيد أندرو فولكنز: «لطالما كانت الصحة والسلامة ورفاهية العمال والحفاظ على البيئة من الأولويات بالنسبة لشركة «شل» وهي في صميم كل ما نقوم به في قطر». وأضاف: «أقدر بشكل كبير ما تمثله مؤسسة قطر من ريادة في هذا المجال، ولذلك أشعر بسعادة غامرة لأننا سنواصل العمل معاً لتحقيق المزيد من التقدم في هذه المجالات».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X