😎 LifeStyle

QC’s FCC organises cultural and literary events for Asian communities

“الأصدقاء الثقافي” ينظم فعاليات ثقافية للجاليات الآسيوية

Doha: The Friends Cultural Center (FCC), a community development centre of Qatar Charity (QC), has organised various activities, which included competitions on public speaking and literary meetings.

Many FCC members belonging to Asian communities took part in these activities.

The FCC held speech competition for women participating in the Toastmasters course, which aims to help women boost confidence, develop effective oral communication skills, enhance public speaking capabilities, and improve professional abilities.

Also, the Friends Cultural Center held a literary meeting for lovers of literature and books, who participated in a discussion on some famous books. An introduction was given on six renowned Malayalam books, including S Hareesh’s Meesha and Veerankuttiyude Kavithakal’s Mindaa Prani, which is a poetry collection.

The literary meeting witnessed serious discussion and meaningful conversation, as participants shared their views and observations on the books reviewed at the meeting.

Habeeburahiman Kizhissery, Director of FCC, said, “Such events have a good impact on the beneficiaries, as they develop their cultural knowledge and raise their awareness, facilitating communication and interaction with other Asian nationals”, pointing out that these activities contributed to sharpen their skills and highlight their talents.

He also noted that Qatar Charity, through the FCC, aims to achieve cultural interaction and exchange ideas that contribute to the development of human values and the promotion of culture and civilization among the Asian communities, as Qatar Charity believes that the well-being of humankind can only be achieved by cooperation and interaction between different religions, opinions and ideas.

It is worth mentioning that the centre conducts weekly courses in knitting and crocheting as well as handicrafts training for women. It also has classes for the Holy Quran and Arabic languages in addition to karate.

في إطار الاهتمام بأبناء الجاليات في قطر، نظم مركز الأصدقاء الثقافي، وهو أحد مراكز تنمية المجتمع، التابعة لقطر الخيرية، فعاليات وأنشطة ثقافية مختلفة، شملت مسابقات في فن الخطابة ولقاءات أدبية، بمشاركة عدد كبير من أفراد الجاليات الآسيوية.

وخصصت مسابقة فن الخطابة للمشاركات في دورة “توست ماستيرز”، التي تهدف إلى مساعدة السيدات على التواصل والتحدث أمام الجمهور، وتنمية مهارات الخطابة لديهن، ورفع قدراتهن المهنية، حيث تضمنت المسابقة أربع فئات وهي المواضيع الدولية، والفكاهة، والخطب الارتجالية، وفئة التقييم، وتم في ختام المسابقة إعلان الفائزات فيها على مستوى كل فئة من الفئات.

وفي سياق متصل قام مركز الأصدقاء الثقافي، بتنظيم لقاء أدبي لعشاق الآداب والكتب بعنوان “دردشة عن قراءتي وآدابي”، تم خلاله مناقشة بعض الكتب الشهيرة وتعريف ستة كتب مشهورة في اللغة المليبارية، منها رواية “ميشا” للكاتب اس.هاريش، وكتاب “ميندا براني” وهو عبارة عن مجموعة من الشعر للشاعر فيران كوتي، بالإضافة إلى كتاب “يا إلهي تايمس” للكاتب أنيل ديفاسي، فيما تمت مناقشة الرواية المشهورة للكاتب المعروف أن. موكوندان باسم “دلهي”.

كما قدم خلال اللقاء تعريف عن كتاب “بوذاماتا فيجارام “ للكاتبة برييا سادجميا، بجانب استعراض كتاب عن الأدلة المادية لوجود الله تعالى للعالم الإسلامي الكبير الامام الغزالي.

وتميز البرنامج بالمناقشة الجدية والحوار الأدبي، وتبادل المشاركون آراءهم وملاحظاتهم عن الكتب التي تم استعراضها في اللقاء.

وقال السيد حبيب الرحمن كونت مدير مركز الأصدقاء الثقافي إن الفعاليات التي ينظمها المركز تركت أثرا طيبا في نفوس المستفيدين إذ تطور الوعي الثقافي والمعرفي لديهم، مما سهل عليهم التواصل والتفاعل مع الآخرين من الجنسيات الآسيوية المختلفة، مشيرا إلى أن هذه الفعاليات ساهمت في صقل مهاراتهم وإبراز مواهبهم.

ولفت إلى أن قطر الخيرية تهدف من خلال مركز “الأصدقاء الثقافي” إلى تحقيق التفاعل الثقافي وتبادل الآراء والأفكار التي تساهم في تنمية القيم الإنسانية ونشر الثقافة والحضارة بين الجاليات الآسيوية، لأنها ترى أن رفاهية البشرية وسعادتها لا تتحقق أبدا إلا بالتعاون والتفاعل بين مختلف الأديان والآراء والأفكار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X