📚Education

QCDC’s Career Village attracts more than 4,000 visitors

أكثر من 4 آلاف زائر للقرية المهنية خلال ثلاثة أيام

Doha: Qatar Career Development Center (QCDC), a member of Qatar Foundation (QF)’s 2019 edition of Career Village saw over 4,000 visitors. They included high schools students from 114 public and private schools, university students and parents. The three-day event was held at Multaqa (Education City Student Center) to create awareness about possible career paths.

The event was attended by H E Yousuf Mohamed Al Othman Fakhroo, Minister of Administrative Development, Labour and Social Affairs. Through various interactive activities, over 35 exhibiting institutions familiarized visitors with professions in their respective industries and various job requirements. The event also featured workshops and lectures aimed at equipping students with necessary life skills.

Saad Al Kharji, Head of Career Programs and Services, QCDC, said that empowering students to choose the career path that best suits their potential and skills is a priority for QCDC, which seeks to promote a culture of career guidance among all members of Qatar’s community.

“We are always keen on organizing educational events and initiatives, such as the Career Village, to introduce students to various career paths and academic programs that empower youth to achieve their personal and career aspirations, and contribute to Qatar’s development,” Al Kharji said.

The Career Village provided students with insight into both job opportunities and the academic tracks that can lead them toward particular careers, and enable youth to achieve their personal and professional aspirations while contributing to Qatar’s development.

The latest edition of the Career Village was designed for children aged five years and older, middle school and high school students, parents, career counsellors, academics, and experts. A Mini Career Village was the latest addition to this year’s edition, welcoming children aged between 5-10 years to learn about various careers and professions in an entertaining and interactive way.

The event brought together representatives of leading organizations from across different industries in Qatar, including education, culture, finance and business, energy, manufacturing, transportation, communications, health, media, and security.

اختتم مركز قطر للتطوير المهني، عضو مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع النسخة الثالثة من “القرية المهنية” ، التي استمرت ثلاثة أيام، مبنى ملتقى (مركز طلاب المدينة التعليمية).

وقد بلغ إجمالي عدد الزوار أكثر من 4000 شخص، أكثرهم من فئة طلاب المرحلتين الإعدادية والثانوية من 114 مدرسة حكومية وخاصة من جميع أنحاء قطر إضافة إلى عدد من المسؤولين الحكوميين والأكاديميين والمختصين وأولياء الأمور.

واشتمل برنامج القرية المهنية على العديد من الأنشطة التفاعلية التي قدمتها 35 جهة مشاركة في القرية، حيث أتيحت للزوار فرصة التعرف على المهن المتنوعة والمتطلبات اللازمة للعمل في المجالات التي تمثلها كل جهة، بالإضافة إلى مجموعة من الورش التدريبية والمحاضرات الخاصة بتنمية المهارات الحياتية لدى الطلبة.

وتمَكَن الطلاب المشاركون في القرية المهنية من مقابلة ممثلي الجهات والمؤسسات والجامعات المشاركة في القرية، وطرح الأسئلة عليهم للتعرف على المزيد من المعلومات عن الفرص المتاحة في تلك الجهات، بالإضافة إلى الانخراط في أنشطة تفاعلية مقدمة من المؤسسات المشاركة للتعرف على المهن المتوافرة فيها بشكل عملي.

وعلى هامش الفعاليات، أقيم معرض فني لمجموعة مختارة من الصور توضح مراحل تطور القطاعات والمؤسسات المشاركة منذ بدايتها وحتى وقتنا الحاضر، إلى جانب صور للشخصيات المهمة التي ساهمت في إنشاء وتطوير وإثراء تلك القطاعات والمؤسسات كما شهدت نسخة هذا العام إضافة مميزة، تمثلت في “القرية المهنية المصغرة” المخصصة للأطفال من سن 5 إلى 10 سنوات، حيث أتيحت للأطفال فرصة التعرف على عدد من المهن والتخصصات بطريقة ممتعة وجذابة ومليئة بالمرح والأنشطة التفاعلية..

وبهذه المناسبة أكد السيد سعد الخرجي، رئيس قسم البرامج والخدمات المهنية في مركز قطر للتطوير المهني، أن اختيار المسار المهني الصحيح، الذي يتناسب مع قدرات وتوجهات الشباب، يعد واحدًا من الأولويات التي يعمل مركز قطر للتطوير المهني على دعمها والتشجيع عليها بين مختلف فئات المجتمع القطري.

وتابع بالقول “لذا دائمًا ما نحرص على تنظيم الفعاليات والبرامج التوعوية، مثل القرية المهنية، لتعريف الطلاب بمختلف المسارات المتاحة أمامهم، وأيضًا البرامج الدراسية التي توصلهم إلى تحقيق تطلعاتهم الشخصية والمهنية، وتساعدهم على المساهمة في دفع مسيرة نمو الدولة”.

وشملت لائحة الجهات المشاركة في “القرية المهنية”مؤسسات مرموقة من جميع القطاعات في قطر، منها التعليم، والثقافة، والمال والأعمال، والطاقة والصناعة، والمواصلات، والصحة، والإعلام والأمن.

QCDC’s Career Village attracts more than 4,000 visitors

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X