👮‍♂️ Government

Qatar takes part in meeting of GCC Legislative Councils Presidents

قطر تشارك في اجتماع رؤساء مجالس الشورى والنواب والوطني والأمة بدول مجلس التعاون

QNA
The State of Qatar yesterday took part in the 12th periodic meeting of Their Excellencies the GCC Presidents of Legislative Councils (the Shura Councils, Council of Representatives, the Federal National Council, and the National Assembly).

Shura Council Speaker H E Ahmed bin Abdullah bin Zaid Al Mahmoud represented the State of Qatar in the one-day meeting.

The final communique of the meeting emphasized a number of decisions taken by Their Excellencies regarding the topics on the meeting agenda, most importantly the recommendations of the symposium on

‘Localization of Jobs and Investment in Human Resources of the GCC States’. Their Excellencies Presidents of GCC Legislative Councils also extended thanks to the Kuwaiti National Assembly for hosting and organizing the meeting.

The meeting also chose (The Role of Legislative Councils in Achieving the Goals of Sustainable Development) as the common GCC theme 2019, which implementation shall be carried out by the Omani Shura Council.

The communique mentioned that Their Excellencies have been informed about the measures taken to strengthen relations with foreign parliaments and parliamentary associations, and gave directions to continue working on further strengthening existing relations. It pointed that Presidents of GCC Legislative Councils have issued a condemnation statement on the US recognition of Israel’s sovereignty over the Occupied Golan Heights.

Shura Council Speaker H E Ahmed bin Abdullah bin Zaid Al Mahmoud, then left Jeddah, where he was seen off by Secretary General of the Saudi Shura Council Mohammed bin Dakhil Al Mutairi.

جدة – قنا

شاركت دولة قطر هنا اليوم، في أعمال الاجتماع الدوري الثاني عشر لأصحاب المعالي والسعادة رؤساء مجالس الشورى والنواب والوطني والأمة بدول مجلس التعاون لدول الخليج العربية.

ومثل دولة قطر في الاجتماع الذي استمر يوماً واحداً، سعادة السيد أحمد بن عبدالله بن زيد آل محمود رئيس مجلس الشورى والوفد المرافق له.

وأكد البيان الصحفي في ختام أعمال الاجتماع على عدد من القرارات التي اتخذها أصحاب المعالي والسعادة بشأن المواضيع المدرجة على جدول الأعمال ومن أهمها الاطلاع على توصيات ندوة /توطين الوظائف والاستثمار في الموارد البشرية لدول مجلس التعاون الخليجي/.. معبرين عن بالغ شكرهم لمجلس الأمة الكويتي على استضافته وتنظيم الندوة.

كما تم اختيار الموضوع الخليجي المشترك 2019 الذي تتم مناقشته في إطار أعمال المجلس /دور المجالس التشريعية في تحقيق أهداف التنمية المستدامة/ ويقوم مجلس الشورى في سلطنة عمان بتنفيذ أنشطته وفعالياته.

وذكر البيان أن أصحاب المعالي والسعادة قد اطلعوا على ما تم من إجراءات بشأن تعزيز العلاقات مع البرلمانات والاتحادات البرلمانية الخارجية.. موجهين باستمرار العمل على كل ما من شأنه تعزيز العلاقات القائمة.

وأشار البيان إلى أن أصحاب المعالي والسعادة رؤساء المجالس التشريعية أصدروا بيان استنكار بشأن إعلان الإدارة الأمريكية سيادة الكيان الإسرائيلي على هضبة الجولان المحتلة.

وقد غادر سعادة رئيس مجلس الشورى مدينة جدة السعودية في وقت لاحق اليوم، حيث كان في وداعه سعادة السيد محمد بن داخل المطيري الأمين العام لمجلس الشورى السعودي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X