additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Qatar highlights strides it made in gender equality

قطر تؤكد على التطور البارز الذي حققته في مجال تحقيق المساواة وتمكين النساء والفتيات

QNA
The State of Qatar stressed that the country has made significant progress in terms of gender equality, empowering all women and girls as well as working towards gender equality and the realisation and empowerment of women’s human rights through all elements of the sustainable development agenda. This came in the speech given by the Assistant Undersecretary at the Ministry of Administrative Development, Labor and Social Affairs, Ghanem Mubarak Al Kuwari, during the dialogue held as part of the 63rd session of the United Nations Commission on the Status of Women.

Al Kuwari said that gender equality is one of the main goals of sustainable development. He added that the State of Qatar adopted a clear policy of empowering women in all arenas, something that was referenced as part of Qatar National Vision 2030. He also said that the State of Qatar has made great progress in that regard, highlighting the announcement of Amir H H Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani that Qatar pledges to provide high-quality education to one million girls by 2021, in support of the Charlevoix declaration of the G7 summit of June 2017.

He noted that Qatar, and based on constitutional foundations of promoting gender equality, provided access to education for women, as well as access to health services, employment opportunities, as well as participation in various fields of work in addition to political participation.

He pointed out that these efforts resulted in an improvement in the status of women in labour, health, education and training market indicators. He also pointed out that Qatar is ranked first among Arab countries in the quality of health services and fifth overall.

He highlighted that the State of Qatar had worked to achieve gender equality and the empowerment of women by giving priority to development programs and initiatives to promote the economic and social empowerment of women and to promote and empower the family.

He said that the State of Qatar has taken great strides towards achieving these goals, especially in the field of universal education and health care and improving the standard of living of the individual. This was reflected in qQatar’s position on the international human development report of 2016 issued by the United Nations Development Program. The country was top among Arab countries and 32nd in the world.

أكدت دولة قطر أنها حققت تطورا بارزا في تحقيق الغايات المرتبطة بتحقيق المساواة بين الجنسين، وتمكين كل النساء والفتيات، وأنها تعمل على تحقيق المساواة بين الجنسين وإعمال حقوق الإنسان للمرأة وتمكينها من خلال جميع عناصر خطة التنمية المستدامة.

جاء ذلك في مداخلة أدلى بها السيد غانم مبارك الكواري وكيل الوزارة المساعد في وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية، في الحوار رفيع المستوى بين الوزراء حول “أنظمة الحماية الاجتماعية والوصول إلى الخدمات العامة والبنية التحتية المستدامة للمساواة بين الجنسين وتمكين المرأة والفتيات” الذي أجرته الدورة الثالثة والستين للجنة وضع المرأة التابعة للأمم المتحدة.

وقال السيد غانم الكواري إن “المساواة بين الجنسين وتمكين النساء والفتيات هو هدف أساسي من ضمن أهداف التنمية المستدامة، إذ تبنت دولة قطر سياسة واضحة لتعزيز وتمكين المرأة في الميادين كافة، وهذا ما تم الإشارة إليه في رؤية قطر الوطنية 2030”.

وأضاف أن “دولة قطر حققت تطورا بارزا في تحقيق الغايات المرتبطة بتحقيق المساواة بين الجنسين وتمكين كل النساء والفتيات”، مشيرا إلى إعلان حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني، أمير البلاد المفدى (حفظه الله) عن تعهد دولة قطر بتوفير التعليم ذي الجودة لمليون فتاة بحلول العام 2021، دعما لإعلان “شارليفوا” الذي صدر عن قمة مجموعة الدول السبع في شهر يونيو 2017.

وأفاد بأن دولة قطر قامت، وبالاستناد إلى الأسس الدستورية في تعزيز المساواة بين الجنسين، بإتاحة الفرص للمرأة في التعليم وفي الحصول على الخدمات الصحية وفرص العمل، وكذلك المشاركة في مختلف ميادين العمل علاوة على المشاركة السياسية.

وأوضح أنه قد نتج عن هذه الجهود تحسن في وضع المرأة في مؤشرات سوق العمل والصحة والتعليم والتدريب.. مشيرا إلى تصدر دولة قطر المركز الأول في قائمة المؤشر الفرعي لأفضل الأنظمة الصحية على مستوى الدول العربية وتحتل المرتبة الخامسة في قائمة أفضل النظم الصحية في العالم.

ولفت إلى أن دولة قطر عملت على تحقيق المساواة بين الجنسين وتمكين المرأة من خلال إعطاء الأولوية ضمن البرامج الإنمائية للمبادرات الرامية إلى تعزيز التمكين الاقتصادي والاجتماعي للمرأة، وتعزيز وتمكين الأسرة.

وبين أن دولة قطر قد خطت خطوات كبيرة باتجاه تحقيق هذه الأهداف ولاسيما في مجال تعميم التعليم والرعاية الصحية والارتقاء بمستوى معيشة الفرد، وقال إنه “هذا ما تمت ترجمته في تبوء دولة قطر مرتبة متقدمة في تقرير التنمية البشرية الدولي لعام 2016م الصادر عن برنامج الأمم المتحدة الإنمائي إذ تصدرت دولة قطر الدول العربية، واحتلت المرتبة الثالثة والثلاثين عالميا”.

وفي ختام المداخلة، أشار السيد غانم مبارك الكواري إلى حصول دولة قطر على المرتبة الخامسة والعشرين عالميا والمرتبة الثانية على مستوى الدول العربية في مؤشر التنافسية العالمي لعام 2017-2018م.

وقال إن “هذا المؤشر يقيس العوامل التي تسهم في دفع عجلة الإنتاجية والازدهار لـ 137 دولة حول العالم، وفقا لمعايير متعددة من بينها البنية التحتية والتعليم والصحة والتدريب وكفاءة سوق العمل وحجمه وتطور السوق المالي، وتطور بيئة الأعمال والابتكار والتكنولوجيا”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button