👮‍♂️ Government

Qatar Charity donates QR5 million to families of New Zealand shooting victims

قطر الخيرية تدعم أسر ضحايا حادث نيوزيلاندا بـ5ملايين ريال

Doha: Qatar Charity has donated QR 5 million to support the families of victims of the massacre in Christchurch, New Zealand, in coordination with the Federation of Islamic Associations of New Zealand.

The money allocated will help in assisting orphans whose parents have been victims of this incident, widows who have lost their spouses, to provide psychosocial support to the injured and their families, and to pay for the legal protection of families as well as for the restoration of the mosques.

Executive Director of Operations at Qatar Charity (QC) Faisal Rashid Al Fahida said that Qatar Charity was quick to provide humanitarian assistance to the victims of the accident and to stand by their families and alleviate the trauma they suffered, by assisting orphans, widows, low-income families and others.

Qatar had strongly condemned the terrorist attack on worshipers in Christchurch, New Zealand, which resulted in dozens of victims. The incident is one of the most heinous crimes of fanaticism, extremism, and hatred, which are contrary to heavenly laws and human values and target innocents.

Such an incident calls for uniting the efforts of the international community to combat terrorism and cleanse the world of its evils and protect humanity from its dangers. Qatar also expressed stand with New Zealand and its full readiness to assist in its actions in the face of extremism.

أعلنت قطر الخيرية عن تقديم دعم مالي بقيمة 5 ملايين ريال، لمؤازرة أسر ضحايا مذبحة المسجدين في مدينة كرايست تشيرتش بنيوزيلاندا وذلك بالتنسيق مع اتحاد الجمعيات الإسلامية النيوزيلندية.

ويتمثل الدعم في مساعدة الأيتام الذين راح آباؤهم ضحية هذا الحادث، ومساعدة الأرامل الذين فقدوا أزواجهم وتوفير الدعم النفسي للمصابين وأسرهم، ودفع رسوم الحماية القانونية للأسر بالإضافة إلى ما يلزم من ترميم للمسجدين.

وقال السيد فيصل راشد الفهيدة مساعد الرئيس التنفيذي لقطاع العمليات والشراكات الدولية في قطر الخيرية، إنه استشعارا من قطر الخيرية لدورها الإنساني وتدخلها في لحظات الكوارث والأزمات رأت أن تسارع في تقديم العون والمساندة لضحايا الحادث والوقوف إلى جانب أسرهم والتخفيف من حجم الصدمة التي تعرضوا لها وأن تخلفهم في أهلهم وذويهم لتجاوز ما يمرون به من خلال مشاريعها المختلفة المتصلة بكفالة الأيتام ومساعدة الأرامل والأسر محدودة الدخل وغيرها.

تجدر الإشارة إلى أن دولة قطر كانت قد أدانت واستنكرت بشدة الهجوم الإرهابي الذي استهدف المصلين بمسجدين في مدينة كريست تشيرش بنيوزيلندا، وأدى لسقوط عشرات الضحايا، وذلك في واحدة من أبشع جرائم التعصب والتطرف والكراهية التي تتنافى مع الشرائع السماوية والقيم الإنسانية وتستهدف الأبرياء الآمنين، مما يستدعي توحيد جهود المجتمع الدولي لمحاربة الإرهاب وتطهير العالم من شروره وآثامه وحماية الإنسانية من مخاطره.. كما أعلنت دولة قطر عن وقوفها مع نيوزيلندا واستعدادها الكامل لمساعدتها في الإجراءات التي تتخذها في مواجهة التطرف.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X