💰 Business

Qatar Airways named Official Airline Sponsor of QIFF

«القطرية» راعي الطيران الرسمي لمهرجان الأغذية

Doha: Qatar Airways announced it is the Official Airline Sponsor of the 10th annual Qatar International Food Festival (QIFF) 2019, in partnership with the Qatar National Tourism Council (QNTC).

The national carrier of Qatar will fly more than 20 celebrity chefs from around the globe to Doha to take part in this year’s festival, including Nobu Matsuhisa, Masaharu Morimoto, Richard Sandoval, Dominique Ansel of ‘Cronut’ fame, as well as many others. These celebrated chefs will contribute to Doha’s rich and diverse community by sharing their extraordinary culinary art and cultural flavours with visitors to this year’s QIFF.

Qatar Airways Senior Vice President Marketing and Corporate Communications, Salam Al Shawa, said: “As the Official Airline Sponsor of the Qatar International Food Festival, we are delighted to be partnering with QIFF on its 10th anniversary, and to be bringing so many Master Chefs from around the world to Doha to take part in this year’s festival.

This unique event showcases Qatar’s extraordinary diversity, something we as an airline take tremendous pride in. Qatar Airways has also activated a stopover programme for transiting visitors at Hamad International Airport to visit QIFF. We look forward to tasting the many amazing flavours at the festival, and we welcome all visitors and guests to join us at this exciting event.”

Rashed Al Qurese of the Qatar National Tourism Council said: “QIFF has completed ten successful years of introducing Qatar’s vibrant multicultural experiences and iconic venues to people of all ages and cultural backgrounds. It has played an instrumental role in our strategy to position Qatar as an attractive destination for authentic and bespoke experiences.

“Thanks to numerous initiatives to enhance visitor access, UNWTO has ranked Qatar as the most open country in the Middle East and the 8th most open country in the world in terms of visa facilitation. This, combined with multiple daily flight options from Qatar Airways and numerous hospitality and dining offers from hotels in and around Doha, offers a great opportunity to visitors from all over the world to come and enjoy the festival as well as other unique experiences Qatar offers.”

The 11-day festival, which runs from March 20-30 at Oxygen Park at Education City, will feature more than 150 food stalls, food trucks, a cooking theatre, and food & beverage entrepreneurs, as well as a dedicated kids’ zone and cultural activities.

أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن مشاركتها في النسخة العاشرة من مهرجان قطر الدولي للأغذية 2019 كراعي الطيران الرسمي، بالتعاون مع المجلس الوطني للسياحة.

وسوف تستضيف الناقلة أكثر من 20 طاهياً شهيراً من مختلف أنحاء العالم في الدوحة للمشاركة في نسخة هذا العام من المهرجان، بما في ذلك: نوبو ماتسوهيسا وماساهارو موريموتو وريتشارد ساندوفال ودومينيك أنسل، وغيرهم. وسوف يستعرض الطهاة المشاركون مهاراتهم في إعداد أشهى الأطعمة أمام زوّار المهرجان من مختلف الجنسيات. وقالت السيدة سلام الشوا، نائب أول الرئيس التنفيذي للتسويق والاتصالات والإعلام في الخطوط الجوية القطرية: «تسرّنا المشاركة في النسخة العاشرة من مهرجان قطر الدولي للأغذية 2019 كراعي الطيران الرسمي، والمساهمة في استضافة أشهر الطهاة من مختلف أنحاء العالم هنا في الدوحة للمشاركة في فعاليات المهرجان. ويستعرض هذا المهرجان التنوّع الاستثنائي لدولة قطر، وهو أمر نفتخر فيه كشركة طيران، ونتطلع قدماً إلى تذوّق أشهى النكهات خلال المهرجان، وأن نرحّب بجميع زوّاره وضيوفه».

وينظم المجلس هذا المهرجان على نحو سنوي منذ 10 أعوام ضمن استراتيجية المجلس الرامية إلى تنويع وتطوير تجربة السياحة في دولة قطر. ويرحّب المهرجان كل عام بالزوّار من دولة قطر ومختلف أنحاء العالم لتذوّق نكهات محلية وعالمية، ولتجربة العديد من الأنشطة العائلية، ويقام المهرجان بالقرب من المعالم المميزة لدولة قطر في أجواء ربيعية استثنائية.

تجارب ثقافية

وقال السيد راشد القريصي، من المجلس الوطني للسياحة: «نحتفل هذا العام بمرور 10 أعوام على إطلاق مهرجان قطر الدولي للأغذية، حيث شهد المهرجان على مدار الأعوام الماضية استعراضاً لتجارب ثقافية من مختلف أنحاء العالم بمشاركة الزوّار من مختلف الأعمار ومن مختلف الدول والثقافات، وساهم هذا المهرجان بدور حيوي ومهم في تحقيق استراتيجيتنا الرامية إلى وضع دولة في قطاع في مصاف الوجهات المفضلة للراغبين في اكتشاف التجارب الاستثنائية».

وأضاف القريصي: «وبفضل الجهود والمبادرات المبذولة لتطوير قطاع السياحة في الدولة، صنفت منظمة السياحة العالمية دولة قطر من أكثر الدول انفتاحاً في الشرق الأوسط والثامنة على مستوى العالم من حيث تسهيل إجراءات التأشيرات. كما تتيح الرحلات اليومية التي تشغلها الخطوط الجوية القطرية والعروض التي تقدمها الفنادق والمطاعم؛ فرصة للزوار من جميع أنحاء العالم للقدوم والاستمتاع بالمهرجان، بالإضافة إلى العديد من التجارب الاستثنائية التي تقدمها الدوحة».

موقع

وسوف يقام المهرجان على مدار 11 يوماً من 20 حتى 30 مارس في حديقة الأكسجين بالمدينة التعليمية، وسوف يضم أكثر من 150 جناحاً، وعربات للطعام، ومسرحاً للطهي، وجناحاً لروّاد الأطعمة والمشروبات، بالإضافة إلى منطقة خاصة للأطفال، وفعاليات ثقافية، وعرض للألعاب النارية. وتشتمل الأجنحة المشاركة على أطعمة ونكهات من مختلف أنحاء العالم، بما في ذلك الهند وجنوب إفريقيا واليابان والولايات المتحدة الأميركية وفرنسا.

وسوف يستعرض الطهاة مهاراتهم في إعداد أشهى الأطباق وتفاعلهم مع الحضور من خلال مسرح الطهي المباشر. ومن المتوقع لفعاليات المهرجان أن تمكن جميع الزوّار من قضاء أجمل الأوقات مع إقامة العديد من الفعاليات الترفيهية الحيّة في كل أيام المهرجان.

ويساهم المهرجان في تعزيز خيارات الطعام في دولة قطر من خلال استقطابه لأشهر الطهاة والمطاعم من دولة قطر ومختلف أنحاء العالم لاستعراض أشهى الأطباق والمشروبات في مكان واحد.

كيومايلز مكافأة

سيحصل أعضاء نادي الامتياز الذين يقومون بالحجز والسفر بحلول 31 مارس 2019 على 5 أضعاف الكيومايلز على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال، و4 أضعاف الكيومايلز على الدرجة السياحية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X