💰 Business

Ooredoo signs MoU with Qatar Financial Centre

«ooredoo» توقّع مذكرة تفاهم مع «قطر للمال»

Doha: Ooredoo has signed a Memorandum of Understanding (MoU) with the Qatar Financial Centre (QFC) as part of the Ooredoo programme for business Innovation and partnerships development.

The MoU was signed by Ooredoo Chief Operations Officer, Yousuf Abdulla Al Kubaisi, and QFC Authority’s Chief Executive Officer, Yousuf Mohamed Al Jaida, at a ceremony held last week at the Ooredoo’s headquarters in West Bay, in the presence of several senior executives from both parties.

The MoU is intended to create a mutually beneficial relationship between Ooredoo and QFC to leverage the extensive expertise and experience on both sides.

The two entities plan to work together on a number of initiatives including an incubator strategy, digital cluster activities and the creation of joint working groups in several digital areas including Internet of Things and data science. There will also be dual cross-selling activities and other joint activities such as conferences and seminars.

Companies under QFC will also benefit from ICT packages created by Ooredoo to suit their needs.

On Ooredoo’s part, the MoU is intended to promote the telco giant as a thought leader internationally and increase positive market recognition with events, seminars and other relevant activities.

Speaking about the MoU, Yousuf Abdulla Al Kubaisi said: “We’re delighted and proud to have signed this Memorandum of Understanding with Qatar Financial Centre. There is a wealth of talent on both sides that can be leveraged to benefit both sides, and we look forward to a long and fruitful relationship for both entities.”

Yousuf Mohamed Al Jaida, said: “The QFC’s Memorandum of Understanding with Ooredoo follows our recently announced strategy which focuses on key sectors including digital as well as others that are poised for significant growth.

Our MoU with Ooredoo is, therefore, an important step in supporting Qatar on its path towards becoming a renowned international digital hub, and we are excited to see the great accomplishments that will undoubtedly result from this agreement.”

أعلنت «ooredoo» أمس عن توقيع مذكرة تفاهم مع مركز قطر للمال، وذلك في إطار برنامج «ooredoo» لتطوير شراكات الأعمال وتعزيز الابتكار.

وقع على مذكرة التفاهم كل من السيد يوسف عبدالله الكبيسي رئيس العمليات في «ooredoo»، والسيد يوسف محمد الجيده الرئيس التنفيذي لهيئة مركز قطر للمال.

وتهدف مذكرة التفاهم إلى تعزيز التعاون المشترك بين الجانبين، وتبادل التجارب والخبرات الواسعة. وبموجب هذه الاتفاقية، تخطط «ooredoo» ومركز قطر للمال للتعاون في عدد من المبادرات، من بينها استراتيجية حاضنة الأعمال، وأنشطة المجموعات الرقمية، وإنشاء مجموعات عمل مشتركة في العديد من المجالات الرقمية، بما في ذلك إنترنت الأشياء (IOT) وعلوم البيانات. وسيتم كذلك تنظيم أنشطة متبادلة في مجالات المبيعات، إضافة إلى أنشطة مشتركة أخرى مثل المؤتمرات والندوات.

كما ستستفيد الشركات التابعة لمركز قطر للمال من باقات خدمات الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات التي صممتها «ooredoo» خصيصاً، لتناسب احتياجات الشركات.

وحول توقيع مذكرة التفاهم، قال السيد الكبيسي : «نحن سعداء بتوقيع مذكرة التفاهم هذه مع مركز قطر للمال. إذ تتوفر لدى كلا الجانبين العديد من القدرات والمواهب التي يمكن الاستفادة منها بشكل مشترك، ونحن نتطلع إلى علاقة طويلة ومثمرة مع مركز قطر للمال، بصفته منصة رائعة تجذب إليها مجموعة كبيرة من الشركات التي تسعى لتوسيع نطاق أعمالها.»

من جهته، قال السيد الجيده: «إن مذكرة التفاهم بين مركز قطر للمال وشركة «ooredoo» تتبع الاستراتيجية التي سبق وقمنا بالإعلان عنها، والتي تركز على قطاعات أساسية، بما فيها القطاع الرقمي، فضلاً عن القطاعات الأخرى التي تستعد لنمو كبير. ويمثل توقيع مذكرة التفاهم مع «ooredoo» خطوة مهمة لدعم قطر في مساعيها لتصبح مركزاً دولياً مرموقاً في القطاع الرقمي، ونحن متحمسون للغاية لنشهد الإنجازات العظيمة التي ستنتج عن هذه الاتفاقية بلا شك».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X