💰 Business

Ooredoo announces official sponsorship of kite festival

«ooredoo» الراعي الرسمي لمهرجان أسباير للطائرات الورقية

Ooredoo has announced it is the official sponsor of Aspire International Kite Festival, being held at Aspire Park until March 9.

The event – being held for the third year running – is hosted by Aspire Zone Foundation and set to attract more than 80 entries from Qatar, the wider Gulf region and further afield.

There are four titles up for grabs: Best Design and Innovation; Biggest Kite; Longest Kite; and Best National Flag. Teams from China, France, Pakistan and Mexico walked away with the trophies in 2018.

The 2019 edition of the festival will also feature more than 13 government and private schools competing in their annual Schools Competition, with hundreds of children also taking part in the festival’s activities, workshops and site visits.

As part of the sponsorship, Ooredoo will ensure that its award-winning Supernet will be available across all of Aspire Park so that all visitors and members of the media can stay connected to high-speed Internet throughout the event, the company has said in a statement.

Manar Khalifa al-Muraikhi, director of PR and Corporate Communications at Ooredoo, said of the sponsorship: “We’re delighted to once again be supporting such a family-friendly event in Qatar, in line with our corporate social responsibility strategy.

The kite festival is one which puts us on the international map, drawing entries from all corners of the globe, and we look forward to seeing some interesting, innovative kites on the day!”

أعلنت «ooredoo» أنها ستكون الراعي الرسمي لمهرجان أسباير الدولي للطائرات الورقية، الذي يقام في حديقة أسباير خلال الفترة من 6 وحتى 9 مارس 2019.

ويقام المهرجان للعام الثالث على التوالي وبتنظيم من مؤسسة أسباير زون، ومن المتوقع أن يشارك في نسخة هذا العام أكثر من 80 فريقاً من قطر ومن مختلف دول العالم. وتنافس الفرق على 4 ألقاب، هي: أفضل تصميم وابتكار، وأكبر طائرة ورقية، وأطول طائرة ورقية، وأفضل عَلم، مع العلم أن ألقاب العام الماضي قد ذهبت إلى فرق من الصين وفرنسا وباكستان والمكسيك. كما ستشهد نسخة هذا العام مشاركة أكثر من 13 فريقاً يمثلون المدارس الحكومية والخاصة، من خلال مسابقة سنوية تقام خصيصاً لفئة المدارس، ويشارك من خلالها مئات الأطفال في الأنشطة المتنوعة والزيارات وورش العمل التي تقام على هامش المهرجان.

وفي إطار رعايتها، ستوفر «ooredoo» تغطية مميزة لشبكتها سوبرنت في مكان إقامة المهرجان، ليتمكن المشاركون والزوار من البقاء على اتصال ومشاركة إنجازاتهم ولحظاتهم أولاً بأول عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

وفي هذا الصدد، قالت منار خليفة المريخي، مديرة إدارة العلاقات العامة واتصالات الشركة في «ooredoo»: «يسرنا أن نتعاون مرة أخرى مع مؤسسة أسباير لدعم هذا المهرجان العائلي كجزء من استراتيجية الشركة للمسؤولية الاجتماعية، وحرصنا على أن نكون قريبين من جميع فئات المجتمع، فمن شأن هذا المهرجان دعم مكانة قطر كوجهة مهمة لتنظيم مختلف الفعاليات الرياضية العالمية التي تستقطب مشاركين من مختلف البلدان، ونتمنى التوفيق لجميع المشاركين، وقضاء أجواء رائعة للجمهور».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X