💰 Business

Nakilat achieves Five-Star grading by British Safety Council for second consecutive year

«ناقلات» تنال تقييم «متميز» من مجلس السلامة البريطاني

DOHA: Nakilat has achieved a ‘Five-Star’ grading following its recent Five-Star Occupational Health and Safety Audit conducted by the British Safety Council (BSC). This is the second consecutive year that Nakilat has received the ‘Five-Star’ grading, which is the highest available rating that can be achieved in the audit.

The British Safety Council’s Five Star Occupational Health and Safety Audit assesses organisations’ Safety Management System against a worldwide benchmark of current best practices. Nakilat underwent a detailed, quantified and objective evaluation of its occupational health and safety management system, and had its performance measured against a number of key best practice indicators. The audit specification includes the five best practice indicators of Leadership, Stakeholder engagement, Risk management, Organizational health and safety culture and Continual improvement.

In December 2018, Nakilat received the ‘Sword of Honour’ Award by the British Safety Council, following its achievement of the maximum ‘Five Star’ grading.

Nakilat’s Chief Executive Officer (CEO) Abdullah Al Sulaiti stated, “At Nakilat, safety is a core value and is the cornerstone of our operations. We are deeply committed to providing shipping and maritime services in a safe, reliable and efficient manner. We all are proud of the company’s safety initiatives which place great emphasis on occupational health and safety, employee wellbeing, and enhance our safety culture. Finally, I would like to express my sincere appreciation to the British Safety Council for their guidance and support towards this achievement and to our employees for their efforts in achieving and maintaining such results”.

حصلت شركة ناقلات على تقييم «الخمس نجوم» من مجلس السلامة البريطاني للعام الثاني على التوالي، ويتم الحصول على هذا التقييم من قِبل الشركات والمؤسسات ذات الأداء المتميز في مجالات الصحة والسلامة والبيئة خلال تدقيق إجراءات الصحة والسلامة المهنية، من قبل مجلس السلامة البريطاني.

وتعتبر عملية التدقيق التي يجريها مجلس السلامة البريطاني من أدق عمليات التدقيق المطبقة دولياً والأكثر شمولية، والتي تمكّن المؤسسات من اختبار أدائها ولوائحها في مجال الصحة والسلامة وإدارة البيئة، ومقارنتها بأعلى المعايير الدولية. وقد تم بلوغ هذا التقييم عبر عمليات مراجعة وتدقيق تضمّنت خمسة مؤشرات رئيسية، وهي: القيادة، ومشاركة المساهمين، وإدارة المخاطر، والثقافة التنظيمية للصحة والسلامة، والتطور المستمر.

يشار إلى أن «ناقلات» كانت قد حازت في ديسمبر من عام 2018 جائزة «سيف الشرف» المرموقة من مجلس السلامة البريطاني، من بين شركات ومؤسسات عالمية تم اختيارها لتسلّم هذه الجائزة.

وفي تعليقه على حصول «ناقلات» على هذا التقييم، قال المهندس عبدالله بن فضاله السليطي، الرئيس التنفيذي لشركة ناقلات: «تعتبر السلامة قيمة أساسية في جميع عمليات الشركة، ونحن ملتزمون التزاماً ثابتاً بتقديم خدمات النقل البحري لعملائنا على نحو آمن وموثوق وفعّال. إنني فخور للغاية بفريق العمل على التزامهم وتفانيهم وجهودهم في تحقيق هذا الأداء في مجالات الصحة والسلامة والبيئة. كما أود أيضاً أن أعرب عن خالص تقديري لمجلس السلامة البريطاني على جهودهم».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X