😎 LifeStyle

Minister of Commerce and Industry inaugurates Qatar International Boat Show 2019

وزير التجارة والصناعة يفتتح معرض قطر الدولي للقوارب 2019

Doha: Minister of Commerce and Industry H E Ali bin Ahmed Al Kuwari opened the sixth edition of Qatar International Boat Show (QIBS) yesterday at the Porto Arabia Marina at The Pearl-Qatar.

Among those who attended the inauguration ceremony were Ibrahim Jassim Al Othman, UDC President, CEO and Board Member; Captain Mohammed Ali, Executive Director of QIG Marine Services; Fahad Zainel, Chief Corporate Services Officer at Qatar Free Zones Authority (QFZA); ambassadors and other dignitaries.

The five-day show, considered one of the largest events of its kind in the Middle East, has seen the participation of more than 30 exhibitors from Qatar, Germany, Italy, Turkey and Pakistan showcasing the best luxury yachts designed with international craftsmanship, along with boats, dhows and marine equipment and accessories. It acts as a global platform for major brands to showcase their latest products to potential customers from Qatar, the Middle East and around the world.

Organised by Al MannaiPlus Events, QIBS provides opportunity to discover the latest technological innovations and contributes to Qatar’s tourism and exhibition industry.

Khalid Issa Al Mannai, Chairman of Al MannaiPlus Events, said the show “not only meets the requirements of marine life enthusiasts, but it also provides an opportunity to discuss and obtain the necessary information with representatives of the Qatar Free Zones Authority during the exhibition period.”

A must-attend event for boating enthusiasts, QIBS serves as an ideal maritime-industry networking platform and a key business driver for the marine sector.

“This is not our first time at QIBS and we wanted to bring some of the fun stuff here for marine enthusiasts. We have participated in many boat shows around the world and there is a great potential in Qatar for the marine business and I’m expecting increase in the number of visitors and good business during the event,” said Speed Marine Sales and Marketing Director Sevil Tonkal.
Speed Marine, one of the biggest exhibitors at QIBS, has brought to the show some of their finest marine equipment.

For his part, Zainel is inviting investors and expatriates to come to Qatar Free Zone, invest and start their business.

“We are having a marina within one of the free zone areas and it will have direct access to Hamad Port. The purpose of the marina is to have maritime services for manufacturing and servicing the port industry. It is a massive area with over three kilometres of bay,” said Zainel.

Other exciting activities such as marine tours, water activities and marine races run alongside the show.

By Raynald C Rivera | The Peninsula

الدوحة – قنا:

افتتح سعادة السيد علي بن أحمد الكواري وزير التجارة والصناعة، فعاليات النسخة السادسة من معرض قطر الدولي للقوارب 2019، والتي تستمر حتى يوم السبت المقبل بمنطقة بورتو أرابيا باللؤلؤة قطر.

وتشهد نسخة العام الحالي مشاركة العديد من العلامات التجارية البارزة في القطاع البحري، وحضور أكثر من 30 عارضا لتقديم أحدث المنتجات البحرية طوال أيام المعرض المستمر على مدى خمسة أيام.

وقال سعادة وزير التجارة والصناعة في تصريح أدلى به على هامش افتتاح المعرض والجولة التفقدية، إن نسخة العام الحالي تعرض عددا من القوارب واليخوت والقوارب السريعة وحتى القوارب العسكرية، معربا عن الفخر لوجود مصانع قطرية تقوم بكافة عمليات التصنيع في هذا القطاع بداية من أقل شيء في القارب حتى أعلى شيء، مثمنا سعادته أيضا تواجد صناعات قطرية أخرى لاسيما فيما يتعلق بالمعدات البحرية والأمور المتعلقة بالصناعة البحرية.

وأضاف سعادته:” لاحظت أن البضاعة القطرية مسيطرة على 70 بالمئة من التواجد بمعرض قطر الدولي للقوارب 2019 ، وهذا يعني أننا نسير نحو الاعتماد على الذات في هذا القطاع، وذلك بجانب التوسع في الصناعات المحلية”.

وأكد سعادة الوزير أن مستقبل الصناعة بصورة عامة في دولة قطر مستقبل ممتاز، وصناعة اليخوت والقوارب بصورة خاصة لها مستقبل كبير ليس فقط للسوق القطرية وإنما خارج دولة قطر، منوها سعادته بمشاركة هيئة المناطق الحرة في فعاليات المعرض وذلك لعرض الفرص المتاحة في القطاع البحري وكافة القطاعات الأخرى.

ويعتبر معرض قطر الدولي للقوارب فرصة مثالية لاستكشاف والتعرف على أحدث الإبداعات التكنولوجية في مجال الصناعة البحرية، وأسهم بصورة كبيرة في تعزيز صناعة معارض السياحة البحرية في دولة قطر، كما بات له مركزه الرئيسي على أجندة المعارض الدولية والإقليمية المتخصصة في هذا القطاع، بما يؤكد النجاح الملحوظ الذي حققه خلال هذه الفترة القصيرة من الزمن وقدرته على جذب اللاعبين الرئيسيين في هذا القطاع.

كما أن معرض قطر الدولي للقوارب هو المعرض السنوي الوحيد الذي يعقد في دولة قطر، ويعرض أفخم اليخوت الفاخرة المصممة بحرفية عالمية، جنبا إلى جنب مع القوارب والمراكب الشراعية وكافة الإكسسوارات المتعلقة بالصناعة البحرية، حيث يوفر المعرض منصة عالمية للعلامات التجارية الرئيسية لعرض آخر وأحدث منتجاتها للزبائن والعملاء المحتملين في دولة قطر، والشرق الأوسط وحول العالم.

وفي تصريح على هامش افتتاح المعرض، أكد السيد خالد المناعي رئيس مجلس إدارة شركة المناعي بلاس للمناسبات الشركة المنظمة للمعرض، أن النسخة الحالية من معرض قطر الدولي للقوارب تشهد وجود عدد كبير من العلامات التجارية المحلية وبمنتجات جديدة وعصرية وبمواصفات عالمية.. مبينا أن المشاركة القطرية في المعرض بنسخته الحالية تشكل 70 بالمئة، في حين تشكل الأجنبية 30 بالمئة.. لافتا إلى أن نسخة العام تشهد مشاركة 38 عارضا ومن المتوقع أن يشهد المعرض قدوم عدد كبير من الزوار مقارنة بالعام الماضي.

من جانبه، أكد الكابتن محمد علي عبدالرحيم المدير التنفيذي لمجموعة المستثمرين القطريين للخدمات البحرية، في تصريح مماثل على هامش افتتاح النسخة السادسة من المعرض، أن المشاركة في المعرض من قبل مجموعة المستثمرين القطريين للخدمات البحرية، ورعايتها له كشريك رسمي لخدمات الشحن، تأتي ضمن إطار المساهمة في جعل دولة قطر منصة إقليمية رئيسية للتواصل وعرض أحدث التقنيات المتاحة في القطاع البحري.

وأعرب عن ثقته في نجاح النسخة الحالية من المعرض، مشددا على جاهزية الشركة من خلال معرض قطر الدولي للقوارب، للتواصل عن قرب مع العارضين والمشاركين والراغبين في التعرف على الخدمات التي تقدمها مجموعة المستثمرين القطريين للخدمات البحرية، وذلك من خلال فريق عمل المجموعة الزاخر بعناصر مخلصة ومحترفة ومدربة على تقديم جميع الخدمات المطلوبة، بالإضافة إلى الاعتناء بكافة متطلبات العارضين بشأن التخليص الجمركي والشحن.

Minister of Commerce and Industry inaugurates Qatar International Boat Show 2019

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X