additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Katara, Qatar-America Institute sign agreement

توقيع مذكرة تفاهم بين «كتارا» والمعهد القطري الأميركي في واشنطن

Doha: The Cultural Village Foundation – Katara signed a Memorandum of Understanding (MoU) with the Qatar-America Institute yesterday at Building 32 in Katara.

Dr. Khalid bin Ibrahim Al Sulaiti, General Manager of Katara and Chase Untermeyer, Chairman of the Board of Advisors of the Qatar-America Institute said the MoU set to strengthen bonds and enhance cooperation between the two sides during a press conference yesterday.

The MoU aims to boost ties and cooperation in the cultural field and knowledge exchange in addition to projects of scientific and social activities to promote national heritage. In this regard, Dr. Al Sulaiti said that this MoU will open many opportunities for both sides to collaborate and organise different cultural events such as art exhibitions and mutual publications of research.

“The MoU signed today is part of our strategic partnership with the Qatar-America Institute to build cultural bridges between the Qatari and American nations.”

From his side, Untermeyer said that he was glad to be back in Qatar since he had served as US ambassador to Doha before.

“Our aim through these agreements is to spread awareness among the American people about the Qatari culture as we already have many partnerships with Qatar in different fields, but we would also want to tackle cultural fields of cooperation,” he said. Dr. Al Sulaiti honoured Untermeyer with a memorial shield from Katara at the end of the press conference.

وقّعت المؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا» مذكرة تفاهم مع المعهد القطري الأميركي في واشنطن، خلال مؤتمر صحافي أول أمس، بحضور سعادة الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا»، وسعادة السفير تشيس إنترماير رئيس مجلس الإدارة في المعهد القطري الأميركي في واشنطن.

تهدف هذه الاتفاقية إلى تعزيز علاقات التعاون بين الجهتين في المجال الثقافي والتبادل المعرفي والأنشطة الاجتماعية والعلمية، وفقاً لاهتمامهما المشترك بقضايا الثقافة وتنمية المجتمع والموروث الثقافي.

وفي هذا السياق، قال الدكتور خالد السليطي إنّ هذه المذكرة ستمكننا من تنسيق أنشطتنا المشتركة بين «كتارا» والمعهد القطري الأميركي في واشنطن، عبر نشر الكتب والمطبوعات والدوريات والأبحاث الصادرة عن مؤسستينا بشكل دوري. مشيراً إلى أنها ستتيح للطرفين تبادل المعلومات والخبرات وتسهيل مهام الباحثين وإتاحة الفرص لممثلي وتابعي الجانبين لاستخدام المرافق الثقافية والعلمية الموجودة لديهما، وذلك انطلاقاً من رغبة الطرفين في تعزيز العلاقات وتدعيم سبل التعاون فيما بينهما في المجال الثقافي والتبادل المعرفي والأنشطة الاجتماعية والعلمية.

وأكد مدير عام «كتارا» أن التوقيع على هذه المذكرة يأتي ضمن الشراكة الاستراتيجية مع المعهد القطري الأميركي في واشنطن، والتي تعتبر إنجازاً بارزاً يهدف إلى بناء جسر من التواصل الثقافي والحضاري بين الشعبين القطري والأميركي، وهي خطوة داعمة ومكملة لسلسلة الاتفاقات والشراكات التي تقيمها «كتارا» مع المنظمات الثقافية العربية والدولية، والتي يمكن أن ترسي أرضية مشتركة للتبادل الثقافي والتفاهم وتعزيز القيم الإنسانية المشتركة، من خلال تبني برامج ثقافية وفنية وتعليمية يتحقق من خلالها الفهم الأعمق للثقافة والحضارة العربية والإسلامية.

من جانبه، أشاد سعادة السفير تشيس إنترماير رئيس مجلس الإدارة في المعهد القطري الأميركي في واشنطن، بمتانة العلاقات الثنائية القطرية الأميركية على المستويين الرسمي والشعبي. مثنياً على جهود المؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا» في تعزيز التعاون الثقافي والتبادل العلمي. وقال إن هذه المذكرة تأتي ضمن رغبة الجهتين في مزيد مد جسور التواصل بما يدعم القيم المشتركة. مبيناً أن المعهد يعمل على نشر الوعي بالثقافة القطرية في المجتمع الأميركي.

وفي ختام المؤتمر أهدى سعادة الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا»، درعاً تذكارياً لسعادة السفير تشيس إنترماير رئيس مجلس الإدارة في المعهد القطري الأميركي في واشنطن.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button