👮‍♂️ Government

CMC election campaign in full swing

بدء الدعاية الانتخابية لمرشحي المجلس البلدي المركزي

Doha: The election campaign for the sixth session of the Central Municipal Council (CMC) elections began in various municipalities with campaign banners and publicity billboards have been installed on the main roads and intersections.

The election campaign will continue for more than two weeks. “CMC candidates have to abide many regulations governing the election campaign, among these regulations are that the election campaign is strictly prohibited in places of worship, and educational institutions,” said Director of Public Relations at the Ministry of Interior, Brigadier Abdullah Khalifa Al Muftah, who is also the head of the elections media committee.

“The regulations also prohibit offending other candidates directly or indirectly; or stirring up sectarian or tribal strife among citizens or prejudice to personal matters,” he added while talking to Qatar TV.

To make their campaign successful, some candidates signed contracts with specialised election campaign runners to promote their programmes specially through social media. For voters who are not using social media, CMC candidates are visiting them directly to convince them about their election manifesto.

In this election, 94 candidates, including five female candidates are competing in 27 constituencies out of 29 constituencies as two constituencies have already been decided.

The Ministry of the Interior has urged, during a seminar organised earlier this week, candidates of the Central Municipal Council in its sixth session to adhere to the controls governing the election campaign, and not to launch the campaign until each candidate obtained the special permission of the Media Information Committee for the elections. The elections of the Central Municipal Council will be held on April 16, according to the Amiri decree issued in this regard.

The Central Municipal Council shall be competent to study the wishes or proposals submitted by the members of the Council on any matter that is involved in the fields of municipal and agricultural affairs, in addition to considering and expressing opinion on the municipal affairs referred to the Council by the Ministry of Municipality and Environment or other governmental bodies.

By Sidi Mohamed | The Peninsula

بدأت في مختلف البلديات الدعاية الانتخابية لانتخابات المجلس البلدي المركزي في دورته السادسة، في أعقاب إعلان الكشوف النهائية للمتقدمين للانتخابات، وذلك وفقا للجدول الزمني المحدد للعملية الانتخابية.

ويتنافس في هذه الانتخابات 94 مرشحا بينهم 5 مرشحات وذلك في 27 دائرة انتخابية فقط، من بين 29 دائرة، بعد أن تم حسم دائرتين بالتزكية هما الدائرة السابعة، والدائرة السابعة والعشرون.

وبدأ المرشحون حملاتهم الانتخابية التي تمتد نحو 20 يوما وذلك عبر التواصل المباشر مع الناخبين، ومن خلال وسائل الإعلام ومواقع التواصل الاجتماعي، وكذلك اللافتات الإعلانية في الدوائر الانتخابية.

وكانت وزارة الداخلية قد حثت خلال ندوة نظمتها مطلع هذا الأسبوع مرشحي المجلس البلدي المركزي في دورته السادسة على الالتزام بالضوابط المنظمة للدعاية الانتخابية، وعدم الشروع فيها إلا بعد حصول كل مرشح على التصريح الخاص بذلك من اللجنة الإعلامية للانتخابات.

وأبرزت الندوة قواعد الدعاية الانتخابية التي حددها القانون والذي ينص على أنه “لا يجوز أن تتعارض الشعارات والعبارات والصور المستخدمة في الدعاية الانتخابية مع القيم الدينية والاجتماعية للمجتمع القطري”، و”أن لا تتضمن وسائل الدعاية الانتخابية الدعوة لأي نزعة قبلية أو طائفية”.

كما تنص تلك القواعد على عدم استعمال شعار الدولة الرسمي في الاجتماعات والإعلانات والنشرات والملصقات الانتخابية وفي سائر أنواع الكتابات التي تستخدم في الدعاية الانتخابية، وعدم الإساءة إلى المرشح الآخر أو الطعن في كفاءته بصورة مباشرة أو غير مباشرة أو إثارة النعرة القبلية أو الطائفية بين فئات المواطنين أو المساس بالأمور الشخصية.

ويحظر القانون الدعاية الانتخابية في أماكن العبادة، والمعاهد ودور التعليم، والمباني الحكومية ومباني الهيئات والمؤسسات العامة، وأعمدة الكهرباء والهاتف، وقاعات الانتخاب، وذلك وفقا لقرار وزير الداخلية بهذا الخصوص.

وتجري انتخابات المجلس البلدي المركزي في دورته السادسة، في 16 من شهر أبريل المقبل، حسب المرسوم الأميري الذي صدر بهذا الشأن.

ويختص المجلس البلدي المركزي بدراسة الرغبات أو المقترحات التي يتقدم بها أعضاء المجلس بشأن أي مسألة تدخل في مجالات الشؤون البلدية والزراعية، بالإضافة إلى النظر وإبداء الرأي في الشؤون البلدية التي تحال إلى المجلس من وزارة البلدية والبيئة أو الجهات الحكومية الأخرى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X