👮‍♂️ Government

CID arrests three Asian nationals for stealing

القبض على 3 آسيويين متهمين في جرائم سرقة

The Criminal Investigation Department (CID) at the Ministry of Interior (MoI) has arrested three Asian nationals for stealing mobile recharge cards and money from various places in the country.

The CID also found different tools used to commit such crimes, the MoI tweeted on Thursday. The arrested persons, along with the seized items, were referred to the relevant authorities for further legal procedures.

The CID has appealed to the public, especially shop owners, to ensure the security of their properties and belongings so that they are not exposed to such thefts. Images courtesy of MoI Twitter page

ألقت إدارة البحث الجنائي بوزارة الداخلية القبض على ثلاثة أشخاص من الجنسية الآسيوية لقيامهم بارتكاب جرائم سرقة بطاقات شحن هواتف وأموال من مواقع مختلفة في الدولة.

وقد تجاوزت قيمة المبالغ المالية للمضبوطات قرابة الـ 100 ألف ريال في المنطقة الصناعية، كما تم العثور بحوزتهم على أدوات متنوعة تستخدم في ارتكاب مثل هذا النوع من الجرائم وتمت إحالتهم مع المضبوطات إلى الجهات المعنية لاستكمال إجراءاتها المتبعة في مثل هذه الحالات.

وأوضحت إدارة البحث الجنائي أن وقوع مثل هذا النوع من الجرائم ينتج بسبب عدم تأمين الممتلكات من قِبل المجني عليهم، وناشدت الإدارة الجمهور بالحرص على تأمين ممتلكاتهم وأموالهم وبخاصة أصحاب المحال التجارية ضماناً لعدم تعريضها لمثل هذا النوع من السرقات التي يكون للمجني عليه دور رئيسي في وقوعها.

CID arrests three Asian nationals for stealing

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X