😎 LifeStyle

Chef Nobu showcases culinary magic at QIFF event

الشيف الياباني نوبو ماتسوهيسا يستعرض مهاراته خلال “مائدة الطهاة”

World-renowned Japanese celebrity chef and restaurateur Nobuyuki “Nobu” Matsuhisa demonstrated his master skills to the participants of the Chef’s Table interactive cooking and tasting session held on March 3, in partnership with the Four Seasons Doha as part of this year’s Qatar International Food Festival (QIFF) events. The star chef shared techniques and tips related to the art of sushi making and, also, signed copies of his books for his fans. Select 5-star restaurants across Doha are offering diners a unique opportunity to join internationally-acclaimed chefs for an interactive cooking and tasting experience through QIFF Chef’s Table. More sessions are available with world acclaimed chefs, including US chef Richard Sandoval at Toro Toro Restaurant, Marsa Malaz Kempinski, The Pearl Doha; Francesco Scala and Shane Macneill at Novikov Doha, at Katara; Chef Eric Lanlard at Astor Grill, The St Regis Doha, and Jason Atherton at Pearl Social Restaurant, Marsa Malaz Kempinski, The Pearl Doha. There are 12-20 seats available per table and the per person cost ranges from QR500 to QR1,000; bookings can be made through the restaurant’s/hotels’ reservation platforms.

قام الشيف الياباني الشهير نوبو ماتسوهيسا، صاحب مطعم نوبو، باستعراض مهاراته ومشاركة مجموعة من أسرار المطبخ الياباني خلال فعالية “مائدة الطهاة” والتي تقام على هامش النسخة العاشرة من مهرجان قطر الدولي للأغذية 2019 بالشراكة مع فندق فور سيزونز الدوحة، كما قام الشيف نوبو بتوقيع مجموعة من كتبه للمشاركين في الفعالية.

كما تستضيف مجموعة من المطاعم الفاخرة في قطر، عدة جلسات أخرى من فعالية “مائدة الطهاة” حيث سيستضيف مطعم تورو تورو في فندق مرسى ملاذ كبمينسكي، الشيف الأمريكي ريتشارد ساندوفال، ويستضيف مطعم نوفيكوف في كتارا كلاً من الشيف فرانشيسكو سكالا والشيف شين ماكنيل.

وسيقدم الشيف إيريك لاندلارد مائدته في مطعم أستور جريل، فندق سانت ريجيس، في حين سيستضيف مطعم بيرل سوسيال، فندق مرسى ملاذ كمبينسكي، الشيف البريطاني جيسون أثرتون.

وتعتبر “طاولة الطهاة” من الفعاليات التي يحرص الكثير من جمهور مهرجان قطر الدولي للأغذية على المشاركة فيها، حيث تتاح أماكن محدودة في كل جلسة (15 – 20 شخص) وبسعر يتراوح بين 500 – 1000 ريال قطري للفرد، ويمكن حجز المقاعد من خلال الاتصال على الفندق او المطعم الذي يستضيف الفعالية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X