😎 LifeStyle

Aspire International Kite Fest begins

انطلاق مهرجان أسباير الدولي الثالث للطائرات الورقية

Doha: The third edition of Aspire International Kite Festival opened yesterday at Aspire Park with the participation of professional kite flyers from 18 countries.

Meanwhile, Ooredoo announced yesterday that it is the Official Sponsor of Aspire International Kite Festival.

Thousands of people including women and children gathered at the venue afternoon to enjoy the festival. Over 40,000 visitors and 500 students are expected to visit the four-day festival.

To attract the visitors various sites were set at the venue, including a weather dome for the workshops and student activities, wind garden with custom-made decorations, areas for the parade and entertainment, food trucks and kite shop.

“First time lit kites portraying contemporary designs from the East and the West are participating the festival,” Tahani Al Suwaidi a member of Aspire third International Kite Festival Organising Committee told The Peninsula. She said that the festival is being organised in two shifts in morning for school students and evening for general public.

The Aspire Zone Foundation received yesterday 200 students from government and private schools to the third edition of festival where they attended workshops on kite making.

The schools that participated during the first day of the festival, which ran from 9am to 12pm, were: Al Huda, Nusseibeh, and Al Israa Primary Independent Schools for Girls, Vision and GEMS international schools.

For the third consecutive year, the Secretary of the International ASEAN Kite Council, Gadis Widiyati, delivered the workshops and the training sessions. These aim to enhance the interest of kite making and kite flying amongst the citizens of Qatar by leveraging the expertise and inspirational stories of kiting experts from the region and abroad.

The organising committee of the festival organised a wide array of competitions with four award categories for students.

By Sanaullah Ataullah | The Peninsula

انطلقت أمس فعاليات مهرجان أسباير الدولي للطائرات الورقية في نسخته الثالثة والذي تنظمه مؤسسة أسباير زون في حديقة أسباير بمشاركة فرق من 18 دولة ويستمر إلى 9 مارس الحالي. وتوافد على حديقة أسبايرما يزيد على 200 طالب وطالبة من مختلف مدارس الدولة للتعرف على مهارات صناعة الطائرات الورقية تحت إشراف أمهر الخبراء العالميين. وفي القبة السماوية المخصصة لورش العمل والأنشطة الفنية وخاصة في الفترة الصباحية، استقبلت اللجنة المنظمة أولى ورش العمل الموجهة لطلاب المدارس تحت إشراف معلمي التربية الفنية، من مدارس الهدى ونسيبة بنت كعب والإسراء الابتدائية المستقلة للبنات وفيجن وجيمس الدوليتين.

أشرف على تقديم ورش العمل، غاديس ويدياتي أمين عام اتحاد الطائرات الورقية لجنوب شرق آسيا، ، والتي تشارك للعام الثالث على التوالي في المهرجان.

وقالت ويدياتي في تصريح صحفي بالمناسبة، إن مهرجان أسباير الدولي للطائرات الورقية آخذ في التطور من كافة جوانبه بشكل ملحوظ، منوهة إلى أنه أصبح من بين الأشهر في المنطقة في فترة زمنية قصيرة.

وأشادت بطبيعة دولة قطر والتي تجمع بين التراث والحداثة وقالت بهذا الخصوص: «يختلف المهرجان قلبا وقالبا من حيث توقيت التحليق ومدته وكثافة المشاركة الجماهيرية في أسباير زون، كما أن التعاون مع الفريق الممثل لدولة قطر كان خلاقًا».

وفي ذات السياق، تنظم اللجنة المنظمة للمهرجان في كل عام مسابقات مدرسية يتم التنافس فيها على المراكز الثلاثة الأولى في تصميم أفضل طائرة ورقية والتحليق بها، مما يزيد من حماس الأطفال المشاركين فيها وتوجههم نحو هواية مفيدة تحفزهم على العمل الجماعي وتنمية مهاراتهم الفنية والحركية.

كما يقدم المهرجان بفعالياته الممتدة على مدار أربعة أيام فرصة للعائلات لقضاء المزيد من الوقت مع أطفالهم في نشاط حركي ومفيد وخاصة مع التنوع الكبير في أنشطته المصاحبة المناسبة لكافة الأعمار.

وتتميز الأنشطة والفعاليات التي تنظمها مؤسسة أسباير زون في الهواء الطلق بأنها تقدم مزيجا بين الرياضة والثقافة والترفيه بما يشكل فرصة مثالية لكافة أطياف المجتمع وزوار حديقة أسباير للاستمتاع بأجواء دولة قطر في هذا التوقيت من العام.

ويضم جدول الفعاليات المصاحبة عروضا فنية على المسرح المجاور لأرض الفعالية، فضلا عن عروض المسير الموسيقية، وعشرات الفعاليات المصاحبة التي تلبي متطلبات كافة أفراد الأسرة.

ويأتي مهرجان هذا العام بدعم ورعاية من عدد من الجهات، من بينها المؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا»، وشركة الاتصالات Ooredoo قطر، والخطوط الجوية القطرية، ودولفين للطاقة.

Aspire International Kite Fest begins

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X