additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🦠Coronavirus

Coronavirus crisis could result in 18,000 more people dying of cancer

أزمة فيروس كورونا قد تؤدي إلى وفاة 18000 شخص بسبب السرطان

By VANESSA CHALMERS and SOPHIE BORLAND – DAILY MAIL:

The coronavirus crisis in the UK could result in 18,000 more cancer deaths in the next year and a further 2million general NHS operations have also been axed, it was revealed today.   

Cancer treatment has been put on hold to make room for thousands of patients who are hospitalised with the killer virus while urgent GP referrals for diagnoses have dropped as experts fear people are not coming forward with cancer symptoms. 

The number of deaths in newly diagnosed cancer cases is predicted to rise by a fifth in England alone as a result. 

Experts have warned indirect deaths from the pandemic – due to cancer, heart attack, mental health and more – will exceed that of the virus itself, which has killed at least 21,000 in the UK so far. 

Scientists fear at least 6,270 extra people will die from a new case of cancer. When people currently living with cancer are included, the figure jumps to 17,915. And Professor Peter Johnson, the NHS’s national clinical director for cancer, has said despite concerns about coronavirus, ‘old enemies’ like cancer ‘present a still greater danger’.

Before the pandemic, about 89,576 deaths from cancer occurred in primary care in England annually, according to data from more than 3.5million patients. 

Of these deaths, 31,354 were in newly diagnosed cancer patients. This could increase by around 6,270, the team said.    

source: dailymail

  • شخصٌ من كل 10 مرضى بالسرطان يمتنع عن الاتصال بالطبيب حتى ولو ظهرت لديه كتلةً جديدة أو ورم

الوطن- لندن:

في إنجلترا، يُمكن لجائحة فيروس كورونا المستجدة أن تؤدي إلى 18 ألف حالة وفاة إضافية بمرض السرطان العام المقبل.

فحسب الدراسة الصادرة عن جامعة “كلية لندن الجامعية ” (UCL) و”مركز البحوث الصحية للسرطان” (DATA-CAN)، يُمكن لمعدل الوفيات أن يرتفع بنسبة 20 في المئة في أوساط الأشخاص الذين تم تشخيصهم حديثاً بمرض السرطان.

ويتفرع هذا الرقم الصادم عن البيانات الآنية للمستشفيات والتي أكدت تراجع عدد الإحالات الطارئة لمرضى السرطان ومعدل حضور جلسات العلاج الكيمائية بنسبة 76 و60 في المئة على التوالي، مع العلم بإقدام كبير أطباء السرطان في إنجلترا على حث الناس على عدم التردد في طلب المساعدة أو الخضوع لفحصٍ طبي.

وتأتي نصيحة البروفسور بيتر جونسون، مدير عيادة السرطان التابعة لهيئة “خدمة الصحة الوطنية”، في أعقاب صدور أبحاث مثيرة للقلق بينت تجنب نصف الشعب البريطاني تقريباً طلب المساعدة الطبية بداعي الخوف والتوجس؛ ناهيك عن استطلاع أجرته “بورتلاند” ( للاستطلاعات) الذي كشف عن عدم تجرؤ شخصٍ واحدٍ من أصل 10 على الاتصال بالطبيب حتى ولو ظهرت لديه كتلة جديدة أو ورم جديد لم يختفِ بعد أسبوعٍ أو أكثر.

وبعد تحليل البيانات المُستقاة من 3.5 مليون مريضٍ على مستوى بريطانيا، توقع الخبراء أن يموت حوالى 31 ألفاً و354 مريضاً جديداً بالسرطان في غضون عامٍ واحد. وكان ذلك قبل أزمة كوفيد-19، ومعها يرى الخبراء أن معدل وفيات مرضى السرطان سيرتفع بنسبة 20 في المئة، لاحتمال تسبب الوباء بـ6 آلاف و270 حالة وفاة إضافية في صفوف المرضى الجدد بالسرطان. وإذا ما أُخذت في الحسبان أعداد الناس الذين يعانون حاضراً مرض السرطان، فقد يصل هذا الرقم، برأي الخبراء، إلى 17 ألفاً و915 حالة وفاة إضافية.

وحتى تاريخ إعداد هذا المقال، كانت حصيلة الوفيات جراء الإصابة بفيروس كورونا قد تخطت 30 ألفاً، من بينها أكثر من 100 حالة في أوساط عاملي الرعاية المنزلية وموظفي هيئة “خدمة الصحة الوطنية”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button