additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Qatar records a new world record in lower traffic accident deaths

قطر تسجل رقماً عالمياً جديداً في انخفاض وفيات الحوادث المرورية

Doha

The number of deaths in traffic accidents in Qatar fell to 4.9 per 100,000 people in 2018 from 5.4 in 2017, enabling the country to further improve its global record in terms of a low accident fatality rate.

The 2018 data for Qatar, which was announced by the General Directorate of Traffic at a press conference on Sunday, was well below the global average of 17.4 deaths per 100,000 people.

Overall, the statistics for last year’s showed “remarkable progress” with regard to a reduction in the number of traffic accidents, deaths and injuries as compared to 2017. The drop across all these parameters came despite an increase in the population, new vehicles on the roads and issuance of fresh driving licences.

Director-General of Traffic Major General Mohamed Saad al-Kharji, the National Traffic Safety Committee secretary Brigadier Mohamed Abdullah al-Maliki and Ministry of Interior’s (MoI) Statistical Analysis Office head Brigadier Ibrahim Saad al-Sulaiti attended the press conference.

Brigadier al-Sulaiti summed up the statistics for 2018 across different indicators as compared to the previous year.

The indicators revealed a 7% decrease in accidents in comparison to 2017, 3.1% drop in deaths and 17% fall in the severity of accidents. The decrease in traffic mortalities was by 5.1% while number of serious injuries fell by 17% and pedestrian mortality by 17.9%, the MoI said in a statement.

The official noted that the number of deaths in traffic accidents in 2018 declined to 168, translating to 4.9 deaths per 100,000 people, while in 2017 a total of 177 deaths occurred at a rate of 5.4 per 100,000 people. In 2008, 12 deaths per 100,000 people were recorded, which means a steady decline in the mortality rate between 2008 and 2018 – recorded at 59.2%. He emphasised the role played by the increase in the number of roads and the extent of its impact in the improvement in traffic performance.

Brigadier al-Sulaiti also observed that the number of vehicles increased by 4.3% in 2018 and driving licences by 6% in comparison to 2017. Despite this growth, the number of accidents with serious injuries declined by 5.8% in 2018 while fatal accidents dropped by 3.1%. Also, the number of serious injuries in accidents decreased by 17% while the number of deaths fell by 5.1%, the data revealed.

Further, the statistics also showed that 97.2% of traffic accidents were without injuries, while minor accidents declined by 8.5%.

Qatar’s average of 4.9 road accident deaths per 100,000 people was described a remarkable achievement as it was way below the global average of 17.4 deaths. Similarly, the road accident death rate is 9.2 per 100,000 people in high-income countries, 9.3 in European countries and 24.1 in low-income countries.

The Industrial Area witnessed the highest number of traffic fatalities during 2018 with 14 cases, followed by Fereej Soudan with 13 cases, Leabaib with 11, and Al Wakrah and Sealine with eight cases each.

Major General al-Kharji stressed that the Traffic Department exerted great efforts in collaboration with all parties concerned to improve the traffic situation in the country. He noted that the positive results were achieved mainly due to the improvement in the road network and the launch of modern roads with fewer diversions, the presence of more traffic patrols, the deployment of radar and surveillance cameras equipped with state-of-the-art technology and greater awareness among motorists.

He appreciated the efforts of all parties working with the General Directorate of Traffic, hoping to achieve a further decline in the number of traffic deaths and injuries in the coming years. He also pointed to the growing awareness among young people, who are keen to apply traffic rules, and also thanked the media, whose efforts have helped convey awareness messages to the public.

Major General al-Kharji added that what makes the decline in traffic accident indicators an important achievement is the challenges involved, such as the significant increase in the population over the past 10 years, from nearly 1.5mn in 2008 to more than 2.5mn over the past year, the higher number of vehicles and driving licences and other related indicators, QNA added.

Brigadier al-Sulaiti said the success was the result of joint efforts by the General Directorate of Traffic, National Traffic Safety Committee, Ambulance Service, Public Works Authority (Ashghal) and the Ministry of Municipality and the Environment.

نظمت الإدارة العامة للمرور، أمس، مؤتمراً صحافياً بمقرها في مدينة خليفة الجنوبية؛ لعرض تحليل الوضع المروري للعام الماضي 2018، استُعرض فيه الوضع المروري في 2018 مقارنة بما كان عليه الوضع عام 2017، وذلك عبر عدد من المؤشرات ذات الدلالة في هذا الصدد. حضر المؤتمر الصحافي اللواء محمد سعد الخرجي مدير عام المرور، والعميد محمد عبدالله المالكي أمين سر اللجنة الوطنية للسلامة المرورية، وعدد من مديري الإدارات والضباط من مختلف الإدارات التابعة للإدارة العامة للمرور.

وأُعلن خلال المؤتمر أن دولة قطر سجلت رقماً عالمياً جديداً في انخفاض وفيات الحوادث المرورية التي وصلت إلى 4.9 حالة وفاة لكل 100 ألف نسمة من السكان العام الماضي، مقابل 5.4 سجلت في العام 2017.

وثمّن اللواء محمد سعد الخرجي جهود الجهات المشاركة كافة مع الإدارة العامة للمرور في تحقيق هذه المؤشرات المبشّرة، متمنياً تحقيق مزيد من التراجع في أعداد الوفيات والإصابات في الأعوام المقبلة. وأشار أيضاً إلى تنامي وعي الشباب الذي أصبح ملتزماً وحريصاً على تطبيق قواعد المرور.

وأشار الخرجي إلى الحوادث التي تقع في منطقة سيلين. مبيّناً ضرورة الالتزام بإجراءات السلامة المرورية والحفاظ على الأرواح والابتعاد عن التهور، مع أهمية دور الأسرة في هذا الشأن ومتابعة الأبناء وعدم السماح لصغار السن بقيادة السيارات، وكذلك عدم السماح لهم بقيادة الدراجات النارية فيما يتعدى قدراتهم الجسمانية.

وأضاف أن وزارة الداخلية تبذل جهوداً كبيرة في نشر الوعي المروري والسلامة العامة خلال فترة التخييم، وهناك فرق توعية تزور المخيمات في منطقة سيلين وغيرها من المناطق لنشر الوعي المروري.

ولفت إلى أن بعض الحوادث وقعت لأطفال بعمر 12 عاماً يقودون سيارات، فولي الأمر يسمح للطفل بقيادة السيارة رباعية الدفع في هذه المناطق مستنداً إلى أن المنطقة تقل فيها الدوريات المرورية.

وقال الخرجي: «بعض أولياء الأمور يستأجرون سيارات أو دراجات نارية لا يمكن للطفل أن يسيطر عليها لصغر سنه، وعليه أن يدرك أن القوانين وُضعت لسلامته وأطفاله؛ فعليه أن يلتزم بها فلا يودي بأبنائه إلى التهلكة».

وأضاف أن الهيئة العامة للأشغال (أشغال) كان لها جهود كبيرة في تحقيق معايير الأمن والسلامة على الطرق، وكذلك لوزارة البلدية والبيئة التي كان لها جهد متميز. وأشاد الخرجي بجهود الإسعاف، مؤكداً أن كوادر الإسعاف تتمكن من الوصول إلى مكان الحوادث بأسرع وقت؛ الأمر الذي ساهم في إنقاذ حياة كثيرين.

تراجع حوادث الوفيات %3.1

%97.2 من الحوادث بلا إصابات

اشتملت التصنيفات التي تلخّص الوضع المروري لقطر عن العام الماضي 2018، تصنيف الحوادث المرورية حسب درجة خطورتها؛ إذ أظهر الملخص أن معظم الحوادث المرورية -وبنسبة تصل إلى 97.2 %- كانت بدون إصابات، في حين سجلت حوادث الإصابات البليغة نسبة انخفاض بلغت 8.5 %، كما تراجعت حوادث الوفيات بمعدل 3.1 %.

ويُعدّ من أهم المؤشرات التي سجلها ملخص الحالة المرورية للدولة، ما يتعلق بمعدل وفيات الحوادث المرورية لكل 100 ألف نسمة. ففي الوقت الذي سجلت فيه قطر 4.9 حالة وفاة، كان المتوسط العالمي يؤشر إلى 17.4 حالة وفاة لكل 100 ألف نسمة، و9.2 حالة وفاة لكل 100 ألف نسمة لدى الدول مرتفعة الدخل، و9.3 حالة في دول غرب أوروبا، و24.1 حالة وفاة في الدول منخفضة الدخل.

وانتهى ملخص الحالة المرورية إلى 5 مناطق على الترتيب تشكّل أعلى عدد من حالات الوفيات المرورية. فكانت المنطقة الصناعية الأولى خلال العام 2018 بعدد 14 حالة، يليها فريج السودان 13 حالة، ثم لعبيب 11 حالة، ثم الوكرة وسيلين 8 حالات لكل منهما.

واستعرض الملخص أسباب الحوادث المرورية في منطقة سيلين في 4 نقاط: قيام الأهالي باستئجار دراجات لأبنائهم صغار السن، وتنظيم استعراضات لا تتوافر فيها شروط الأمن والسلامة، واستخدام دراجات رباعية ذات محركات بسعات عالية من قبل سائقين غير مؤهلين، وعدم وجود لوحات تشير إلى أماكن الخطر. كما أكد على عدد من الإجراءات من قبل المرور للحد من الحوادث في هذه المنطقة، منها: وضع ضوابط واشتراطات لتسجيل الدراجات والمركبات المخصصة لنقل السياح، وتسيير دوريات مرورية بالمنطقة على مدار الساعة، وتنظيم حملات تفتيشية على المحالّ التجارية لإلزامها باشتراطات السلامة، وتنظيم حملات توعوية داخل مناطق التخييم وفي المدارس والجامعات للتعريف بمخاطر سيلين، والتعاون مع الجهات ذات الصلة مثل نادي السيارات ومواتر لتحديد أماكن الترفيه، وتنفيذ حملات ونقاط تفتيش على الطرق لضبط المركبات والسائقين المخالفين.

7 متغيرات للوضع المروري في 2018.. العميد إبراهيم السليطي:

%4.3 زيادة في عدد المركبات.. و%6 لرخص القيادة

أكد العميد إبراهيم سعد السليطي -رئيس مكتب التحليل الإحصائي بوزارة الداخلية- على أن الوضع المروري لعام 2018 يتلخص في 7 متغيرات طرأت عليه مقارنة بعام 2017، وهي: زيادة عدد المركبات بنسبة 4.3%، وزيادة عدد رخص القيادة بنسبة 6%.

وقال إنه على الرغم من هذه الزيادة، فقد تراجعت حوادث الإصابات البليغة عام 2018 بنسبة 5.8%، كما تراجعت حوادث الوفيات بنسبة 3.1%، وتراجع عدد الإصابات البليغة بنسبة 17%، وانخفض عدد الوفيات بنسبة 5.1%. لافتاً إلى النمو المزدهر في عدد الطرق وسعاتها، ومدى تأثير ذلك على تحسين الأداء المروري، باعتبار الطريق هو الضلع الثالث من أضلاع العملية المرورية بعد المركبة والسائق.

وأشار العميد إبراهيم السليطي إلى تراجع أعداد وفيات الحوادث المرورية عام 2018 إلى 168 وفاة، بمعدل 4.9 أفراد لكل 100 ألف نسمة، في الوقت الذي سجل عام 2017 حالات وفاة بلغت 177 حالة بمعدل 5.4 أفراد لكل 100 ألف نسمة. وكان عام 2008 قد سجل 12 حالة وفاة لكل 100 ألف نسمة؛ بما يعني انخفاضاً مطّرداً في معدل الوفيات بين عامي 2008 و2018 بمعدل 59.2%.

وأكد رئيس مكتب التحليل الإحصائي أن هذا النجاح ثمرة جهود مشتركة من الإدارة العامة للمرور، واللجنة الوطنية للسلامة المرورية، وخدمة الإسعاف، وهيئة الأشغال العامة، ووزارة البلدية والبيئة، وأن هذه الجهات وغيرها تعمل في تحدٍّ للوصول إلى أفضل النتائج.

وأشار العميد إبراهيم السليطي إلى عدد من مؤشرات الوضع المروري بالدولة خلال العام السابق 2018 مقارنة بالعام الأسبق 2017 في عدة نقاط، منها: انخفاض الحوادث بنسبة 7%، وانخفاض مؤشر شدة خطورة الحوادث بنسبة 17%، وانخفاض وفيات المشاة بنسبة 17.9%.;

Qatar records a new world record in lower traffic accident deaths

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button