👮‍♂️ Government

Qatar hosts new round of talks between United States and Taliban Movement

قطر تستضيف جولة محادثات جديدة بين الولايات المتحدة وحركة طالبان

QNA
Doha: The State of Qatar hosted today a new round of talks between the United States and the Taliban Afghan Movement in continuation of the previous round of talks between the two parties which took place from January 21 to 26, aimed at achieving peace and stability in Afghanistan.

The talks were chaired by Special Envoy of the Foreign Minister for Counterterrorism and Mediation in Conflict Resolution, HE Dr. Mutlaq bin Majid Al-Qahtani, HE the Deputy Commander of the Taliban Movement for Political Affairs – Head of Taliban Political Office, Mulla Abdul Ghani Berader and HE the US Special Representative for Afghanistan, Ambassador Zalmay Khalilzad.

The State of Qatar welcomes these negotiations, which it considers an important development in the peace negotiations in Afghanistan, and hopes that these negotiations will achieve peace and stability in Afghanistan.

استضافت دولة قطر، جولة جديدة من المحادثات بين الولايات المتحدة الأمريكية وحركة طالبان الأفغانية، استكمالا لجولة المحادثات السابقة بين الطرفين التي جرت خلال الفترة من 21 إلى 26 يناير الماضي، والهادفة إلى تحقيق السلام والاستقرار في أفغانستان.

وترأس المحادثات سعادة السفير الدكتور مطلق بن ماجد القحطاني المبعوث الخاص لوزير الخارجية لمكافحة الإرهاب والوساطة في تسوية المنازعات، وسعادة السيد الملا عبدالغني برادر نائب قائد حركة طالبان للشؤون السياسية رئيس مكتب حركة طالبان السياسي، وسعادة السيد زلماي خليل زاد المبعوث الأمريكي الخاص إلى أفغانستان.

ورحبت دولة قطر، التي تتولى دور الوساطة، بجولة المحادثات الحالية بين الولايات المتحدة الأمريكية وطالبان، واعتبرتها تطورا مهما في محادثات السلام في أفغانستان، وعبرت عن الأمل في أن تحقق المحادثات النتائج المرجوة منها لتحقيق السلام والاستقرار في أفغانستان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X