additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Qatar Charity, Unicef implement WASH project in Pakistan

«قطر الخيرية» تنفذ مشروع للصرف الصحي يخدم 270 ألف شخص في باكستان

Doha: Qatar Charity (QC) continues to implement a project to provide water, sanitation and hygiene (WASH) services in the Punjab province of Pakistan. The project is expected to benefit some 270,000 people in 19 areas of Shorkot located in the province.

The project, which will continue until 2020, aims, in general, to contribute to improving the health and well-being of the rural population by changing their culture of sanitation, hygiene and safe drinking water.

The project is being implemented in 98 villages and 350 schools in coordination with the Ministries of Education and Health of Pakistan. It will ultimately be a support to the Pakistan Approach for Total Sanitation (PATS).

The emphasis will be placed on students through water, sanitation and hygiene (WASH) approaches in school in line with Punjab’s schools strategy on WASH. It is worth mentioning that the United Nations Children’s Fund (UNICEF) has implemented four separate projects in the Punjab Province in the same field. Qatar Charity contributed to one of such projects with 35% of the total value of the project, as it overall cost amounted to $1.5mn.

Under the project, Qatar Charity carries out a range of educational and awareness activities to provide beneficiaries with hygiene skills and knowledge. It will train 1,050 teachers in Shorkot and form 350 water, sanitation and hygiene clubs comprising 193 government schools to improve school health and hygiene condition.

Qatar Charity has organised an interactive theater on hygiene to raise people’s awareness about poor sanitation situation through dramatic theater scenes.

تواصل «قطر الخيرية» بالشراكة مع منظمة اليونيسيف تنفيذ مشروع لتوفير خدمات الصرف الصحي والمياه في إقليم البنجاب بباكستان. ويتوقع أن يستفيد من هذا المشروع حوالي 270 ألف شخص في 19 منطقة من مقاطعة جانغ شوركوت، وينتظر أن يحدث تغييراً في الثقافة المجتمعية للمقاطعة.

يهدف المشروع، الذي يستمر حتى 2020، بشكل عام إلى تغيير ثقافة المواطنين الريفيين المتعلقة بالصرف الصحي والنظافة ومياه الشرب الآمنة، وبالتالي المساهمة في تحسين صحة ومعيشة السكان.

مناطق التنفيذ

ويتم تنفيذ المشروع في 98 قرية و350 مدرسة بالتنسيق مع وزارتي التعليم والصحة، والذي سيكون في نهاية المطاف بمثابة دعم لنهج باكستان في مجال الصرف الصحي(PATS). علاوة ﻋﻟﯽ ذﻟك، ﺳﯾﺗم التركيز على طلاب المدارس ﻣن ﺧﻼل نهج اﻟﻣﯾﺎه واﻟﺻرف اﻟﺻﺣﻲ ﻓﻲ اﻟﻣدرﺳﺔ بما ﯾﺗﻣﺎﺷﯽ ﻣﻊ اﺳﺗراﺗﯾﺟﯾﺔ مدارس البنجاب للمياه والصرف الصحي. يذكر أن منظمة الأمم المتحدة للطفولة «اليونيسيف» قد قامت بتنفيذ 4 مشاريع متفرقة في إقليم البنجاب في نفس المجال، وحصلت «قطر الخيرية» على أحد هذه المشاريع وبلغت تكلفة المشروع مليون وخمسمائة دولار، حيث شاركت «قطر الخيرية» في المشروع بنسبة 35 % من القيمة الإجمالية.

أنشطة توعوية

وتنفذ «قطر الخيرية» في إطار المشروع مجموعة من الأنشطة التوعوية والتثقيفية لتزويد المستفيدين بالمهارات والمعرفة المتعلقة بالنظافة العامة، حيث ستقوم بتدريب 1050 معلماً في منطقة شوركوت، وتشكيل 350 نادياً للمياه والصرف الصحي والنظافة العامة يضم 193 مدرسة حكومية، بهدف تحسين وضع الصحة المدرسية والنظافة العامة. وإلى جانب ذلك نظمت «قطر الخيرية» «مسرح الشارع» لتثقيف وزيادة الوعي لدى الناس بسوء أوضاع الصرف الصحي عن طريق المشاهد المسرحية المؤثرة، والتي من شأنها تغيير سلوك الناس إلى الأفضل.

كما ستقوم «قطر الخيرية» بتنظيم 98 مسيرة للصرف الصحي أسبوعياً في كل قرية بمساعدة مجموعة من الشباب واللجنة القروية للمياه والصرف الصحي والنظافة العامة في القرى والمجتمع المحلي من أجل تغيير سلوكهم من التغوط المفتوح إلى التخلص من المخلفات الصلبة في الأماكن المحددة. وسيساعد ذلك على توعية المجتمع المحلي بأهمية نظافة أماكن الصرف الصحي وإدارة النفايات الصلبة. كما خططت «قطر الخيرية» لتوفير 6000 دورة مياه في منطقة شوركوت حتى مارس 2019.

ومن أجل الارتقاء بممارسات المجتمع الصحية والنظافة، يستخدم فريق «قطر الخيرية» حملات التواصل لتغيير السلوك على مستويات مختلفة، مثل المنزل والمدرسة والمجتمع، حيث تم الوصول حتى الآن إلى أكثر من 150 ألف شخص في نفس المنطقة. كما تم تشكيل 50 مجموعة دعم للنساء في القرى المستهدفة، و40 مجموعة من الشباب لإبراز دورهم في المجتمع.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button