👮‍♂️ Government

Qatar Charity sets up computer laboratory at Kosovo school

«قطر الخيرية» تجهز معملاً للحاسوب بإحدى مدارس كوسوفا

Doha: Qatar Charity, with the generous support of the people in Qatar, has set up a computer lab at a school in the municipality of Mitrovica to enhance the educational standard of the school’s students.

During his visit to Qatar Charity’s office in Kosovo, Khalid Abdullah Al Yafie, Director of the Project Management at Qatar Charity, handed over 18 computers to Agim Bahtiri, mayor of Mitrovica and local officials.

The mayor of Mitrovica, Agim Bahtiri, expressed his sincere gratitude and thanks for the gift given by Qatar Charity with the generous support from the people in Qatar. “It is very essential for the students of this school to put the theories they learn into practice,” he said, appreciating the valuable support and great humanitarian work carried out by Qatar Charity in Mitrovica.

The mayor honored Khalid Al Yafie with the Municipality’s Shield and a Certificate of Thanks in recognition of the efforts of Qatar Charity in Kosovo.

Students and their parents expressed their great happiness in this project, which will contribute to the enhancement of the educational standard of the students, thanking the people in Qatar for the implementation of this project. Qatar Charity implements many projects in Kosovo to support the needy, especially orphans, persons with special needs, and low-income families. The number of those sponsored by the charity has increased to more than 3,000 persons. Over 4,500 students graduated from the Qatar Training Center.

The number of income-generating projects reached more than 430 projects, while the number of projects implemented in the field of water and sanitation is more than 550 projects. Some 40 development projects have been carried out in addition to building homes for the poor.

Last year, QC managed to implement 373 projects in the areas of sustainable development, education, water, sanitation, relief and home construction at a total cost of QR6m in Kosovo. The projects included 74 income-generating projects and 279 water and sanitation projects, in addition to 20 other projects including the construction of houses for the poor and educational projects.

Also, a total of 23 agreements have been signed with the various governmental and local authorities in Kosovo during 2018 and the number of municipalities cooperating with QC increased by 30 percent.

سلمت «قطر الخيرية» بدعم كريم من أهل قطر، تجهيزات قاعة حاسب آلي متكاملة لبلدية متروفيتسا في كوسوفا، يستفيد منها طلاب مدرسة سامي هوتي الابتدائية، مساهمة منها في توفير بيئة تعليمية جاذبة للطلاب، مما يساعدهم على الاستمرار في مواصلة العملية التعليمية. وقام المهندس خالد عبد الله اليافعي مدير إدارة المشاريع بقطر الخيرية، خلال زيارته التفقدية لمكتب «قطر الخيرية» بكوسوفا بتسليم تجهيزات هذه القاعة، التي تتضمن 18 حاسباً آلياً، إلى السيد أجيم بهتيري رئيس بلدية متروفيتسا ومسؤولين محليين.

وأعرب السيد أجيم بهتيري رئيس بلدية متروفيتسا في كلمته، عن عميق امتنانه وشكره لهذه الهدية التي قدمتها «قطر الخيرية» بدعم كريم من أهل قطر، وقال «إنها مهمة جداً لطلاب هذه المدرسة، لممارسة التطبيق العملي لما تعلموه نظرياً»، معرباً عن امتنانه للدعم الثمين والعمل الإنساني الكبير الذي قامت وتقوم به جمعية قطر الخيرية في متروفيتسا. كما عبر عن أمله في زيادة عدد المشاريع المقدمة من «قطر الخيرية» في كوسوفا، وخاصة بلدية متروفيتسا.

من جهته، قدم المهندس خالد اليافعي مدير إدارة المشاريع بقطر الخيرية خلال كلمته شكره لبلدية متروفيستا على جهودها وتنسيقها الدائم مع مكتب «قطر الخيرية» بكوسوفا، مضيفاً أنه نظراً لهذا التنسيق، فإن العديد من المشاريع التي يجري تنفيذها في متروفيتسا قد ازدادت عدداً وكيفاً، واعتبر افتتاح قاعة الحاسب الآلي الحديثة هدية من أهل قطر الخيرين لأهلنا في كوسوفا.

وفي نهاية الحفل، وتقديراً لجهود «قطر الخيرية» بكوسوفا، قام رئيس البلدية بإهداء المهندس خالد اليافعي درع البلدية وشهادة شكر، عرفاناً لما تقوم به الجمعية من خدمات جليله.

بدورهم، أعرب الطلاب وآباؤهم عن سعادتهم البالغة بهذا المشروع، الذي سيساهم في رفع كفاءتهم العلمية، وقدموا للضيف الكريم الهدايا التذكارية، امتناناً وشكراً على هذا المشروع.

جهود متواصلة

الجدير بالذكر أن مشاريع «قطر الخيرية» بكوسوفا تغطي شرائح مختلفة ومجالات متنوعة، أبرزها: رعاية وكفالة الأيتام والمعاقين والأسر ذات الدخل المحدود، حيث يصل عدد المكفولين لديها إلى أكثر من 3000 مكفول، وفي مجال التعليم والتدريب استفاد أكثر من 4500 شخص من مركز قطر للتدريب. كما وصل عدد المشاريع المدرة للدخل لأكثر من 430 مشروعاً، فيما وصل عدد المشاريع المنفذة في مجال المياه والإصحاح أكثر من 550 مشروعاً، بينما تم بناء 40 مشروعاً تنموياً، بالإضافة لبيوت للفقراء.

وقد تمكنت «قطر الخيرية» في عام 2018 من تنفيذ 373 مشروعاً في مجالات التنمية المستدامة والتعليم والمياه الإصحاح والإغاثة وبناء البيوت، بتكلفة إجمالية بلغت 6 ملايين ريال، حيث تنوعت المشاريع ما بين 74 مشروعاً مدراً للدخل، و279 مشروع مياه وإصحاح، بالإضافة إلى مشاريع أخرى كبيوت الفقراء، والمشاريع التعليمية التي وصل عددها 20 مشروعاً. كما تم عقد 23 اتفاقية مع الجهات الحكومية والمحلية الكوسوفية المختلفة خلال العام الماضي فقط، وزادت عدد البلديات المتعاونة مع «قطر الخيرية» بنسبة 30 %.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X