🐎Various

Qatar Charity marks National Sport Day with special activities

«قطر الخيرية» تركز على أهمية ربط ممارسة الرياضة بالعمل الإنساني

Qatar Charity, through its headquarters in Qatar and many field offices worldwide, participated in Qatar National Sport Day events with a number of special activities and focused on the importance of linking the practice of sports to humanitarian work.

In collaboration with Qatar University (QU), Internal Security Force (Lekhwiya), Planning and Statistics Authority, and others, Qatar Charity has contributed to a number of activities, including walking, in which several employees of Qatar Charity and other organizations participated, conveying a message that says “everyone has the right to education”

Qatar Charity also took part in the football and volleyball matches held between Qatar University’s team and Qatar Charity’s team. Many Qatari and Arab players as well as social media influencers played for Qatar Charity, while Dr. Hassan Rashid Al Derham played for Qatar University’s team. However, the football match resulted in the victory of Qatar Charity’s team.

The Qatar National Sports Day also included many other activities such as sports training, health activities, cycling, medical advice, horse riding show and children’s games.

These sports events were attended by Mohammed Ali Al Ghamdi, Assistant to the CEO in the Governance and Institutional Development Sector at Qatar Charity, Ali Gharib, director of Local Development Department, Adel Lamy, director of Public Relations and many officials and employees of Qatar Charity.

The Media and Communication Department of Qatar Charity also posted some videos on its social media pages to raise awareness about the importance of sports for a human health and life.

The orphans sponsored by Qatar Charity across the globe participated in the activities of the Qatar National Sports Day, which were organized by Qatar Charity’s offices in many countries including Indonesia, Somalia, Sri Lanka, Palestine and others. These activities were attended by Qatari ambassadors and diplomats there.

شاركت «قطر الخيرية» من خلال مقرها الرئيسي في دولة قطر وعدد من مكاتبها الميدانية عبر العالم في فعاليات اليوم الرياضي لدولة قطر، وذلك بعدة أنشطة مميزة، وركزت على أهمية ربط ممارسة الرياضة بالعمل الإنساني.

حضر هذه الفعاليات السيد محمد الغامدي مساعد الرئيس التنفيذي لـ «قطر الخيرية» لقطاع الحوكمة والتطوير المؤسسي، والسيد علي الغريب مدير إدارة التنمية المحلية، والسيد عادل لامي مدير إدارة العلاقات العامة، وعدد من مسؤولي وموظفي «قطر الخيرية».

كما قامت إدارة الإعلام والاتصال

بـ «قطر الخيرية» ببث عدد من المقاطع والفيديوهات التوعوية عبر صفحاتها على شبكات التواصل حول أهمية الرياضة لصحة وحياة الإنسان، وممارستها لتكون سلوكاً مستداماً لدى أفراد المجتمع.

وعلى نحو متصل، شارك مكفولو «قطر الخيرية» من الأيتام عبر العالم في فعاليات اليوم الرياضي من خلال أنشطة نظمتها مكاتب «قطر الخيرية» الميدانية في أكثر من دولة، منها إندونيسيا والصومال وسريكلانكا وفلسطين وغيرها، بمشاركة سفراء ودبلوماسيي سفارات دولة قطر في الخارج.

وفي تصريح له خلال فعاليات اليوم الرياضي بملعب جامعة قطر، أشاد الدكتور حسن راشد الدرهم رئيس الجامعة بالدور الكبير الذي تلعبه «قطر الخيرية» في مجال العمل الخيري والإنساني والتنموي عبر العالم، كما عبّر عن اعتزازه بالشراكة القائمة بين الجامعة وبين «قطر الخيرية»، وتقدم بالشكر إلى «قطر الخيرية» على هذا الشراكة الطيبة وتنظيم الفعاليات بمناسبة اليوم الرياضي.

ومن جهته أعرب الإعلامي عبد العزيز النصر، المذيع في قناة بي أن سبورت الرياضية عن سعادته بالمشاركة في فعاليات اليوم الرياضي، من خلال مباراة كرة القدم التي جمعت نجوم الكرة العربية، كما ثمن جهود الجهات المنظمة لفعاليات اليوم الوطني، والمشاركة فيها والتي كانت «قطر الخيرية» من ضمنها.

كما صرح الإعلامي عادل عبد الله أن المشاركة مع «قطر الخيرية» في فعاليات اليوم الرياضي تجلب مزيداً من الفرح والسرور والإحساس بالمسؤولية المجتمعية؛ حيث إنها ومن خلال هذه الفعاليات نوصل رسالة إنسانية عن أطفال العالم المحتاجين، والذين يقطعون مسافات طويلة سيراً على الأقدام من أجل الوصول إلى المدارس.

وبدوره قال سوار الذهب، معلق رياضي بقناة بي إن سبورت: «إن مثل هذه الفعاليات في اليوم الرياضي لدولة قطر تسهم في توطيد الصلات بين أفراد المجتمع، وخلق علاقات أخوية إنسانية واجتماعية بين الناس.»، كما شكر «قطر الخيرية» على جهودها الإنسانية في العالم، ودورها الذي تلعبه في أداء المسؤولية المجتمعية داخل قطر.;

Qatar Charity marks National Sport Day with special activities

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X