additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

Qatar Cancer Society to organise Thyroid Cancer Conference

الجمعية القطرية للسرطان تنظم مؤتمرا حول سرطان الغدة الدرقية في إبريل المقبل

Doha: With the participation of nearly 2,000 medical and nursing staff from Qatar and abroad, Qatar Cancer Society (QCS) will organise a Thyroid Cancer Conference on April 19 and 20. The aim of the conference is to highlight the disease that has begun to spread more especially among women, and to know the causes of its spread. The conference will be held at The Ritz-Carlton hotel.

The two-day event will be organised under the patronage of Prime Minister and Interior Minister H E Sheikh Abdullah bin Nasser bin Khalifa Al Thani.

“Thyroid cancer is the second most common cancer in women in Qatar after breast cancer and also in Gulf. It is important to know the causes of the disease and the factors that increase its incidence among women,” said Dr. Sheikh Khalid bin Jabor Al Thani, Chairman of QCS.

He also said during a press conference held yesterday to announce the conference that according to 2015 statistics in Qatar it showed that 73 people with thyroid cancer among them 53 women, which indicates that the number of women with the disease are more compared to men. About the participants, he noted that: there are six speakers from Austria as well as from Arab countries such as Kuwait, Oman and others, adding that there are 34 papers to be submitted during the conference and to make important recommendations.

The chairman unveiled proposal from the Qatar Cancer Society for the health authorities in the State to launch a program for the early detection of thyroid cancer similar to the program of early detection of breast and bowel cancer.

For his part, Dr Abdul Azim Abdul Wahab Hussain, Vice Chairman of QCS spoke about the importance of the conference in highlighting thyroid cancer.

He said that a number of speakers from Qatar, whether from Hamad Medical Corporation, Sidra Medicine or QCS, will present scientific papers on thyroid cancer with a review of figures and statistics on the spread of the disease in Qatar, the factors causing it and methods of early detection and treatment.

He added that early detection of thyroid cancer makes treatment much easier, hence QCS proposes periodic examinations for the early detection of the disease and therefore for easy examination, diagnosis and then treatment. Dr. Hussain said the conference will be preceded by workshops dedicated to medical and nursing staff in Qatar, which will be held almost two weeks before the event.

By Sidi Mohamed | The Peninsula

تحت رعاية معالي الشيخ عبدالله بن ناصر بن خليفة آل ثاني رئيس مجلس الوزراء ووزير الداخلية، تنظم الجمعية القطرية للسرطان مؤتمر سرطان الغدة الدرقية يومي 19 و20 إبريل المقبل تحت عنوان “المعايير الحالية والآفاق الجديدة”، وذلك بمشاركة حوالي 2000 من الكوادر الطبية والتمريضية ونخبة من المتحدثين البارزين في هذا المجال من دولة قطر وخارجها.

وفي مؤتمر صحفي عقدته الجمعية للإعلان عن المؤتمر تحدث سعادة الشيخ خالد بن جبر آل ثاني رئيس مجلس إدارة الجمعية القطرية للسرطان والدكتور عبدالعظيم عبدالوهاب حسن نائب رئيس الجمعية، عن أهمية هذا المؤتمر الطبي في تسليط الضوء على أحد أنواع السرطانات وهو الغدة الدرقية والذي يعد ثاني أكثر أنواع السرطانات انتشارا لدى السيدات في قطر بعد سرطان الثدي.

وقال سعادة الشيخ خالد بن جبر آل ثاني، إن الجمعية القطرية للسرطان اختارت هذا العام التركيز بشكل أكبر من خلال المؤتمر على سرطان الغدة الدرقية الذي تشهد حالات الاصابة به في قطر ازديادا خاصة لدى السيدات، ولذلك من المهم الاطلاع على الاسباب المؤدية للإصابة بالمرض وعوامل ازدياد حالات الاصابة به في صفوف النساء.

وأضاف أن آخر إحصائيات حول انتشار أمراض السرطان في قطر في 2015 اظهرت إصابة 73 شخصا بسرطان الغدة الدرقية آنذاك من بينهم 53 من النساء، وهو ما يشير إلى ارتفاع عدد النساء المصابات بالمرض أكثر من الرجال، كما أن العدد في ازدياد مستمر ومن المهم معرفة سبب ذلك بطريقة علمية ودقيقة.

وأشار إلى وجود مقترح من الجمعية القطرية للسرطان بحيث تقوم الجهات الصحية المعنية في الدولة بإطلاق برنامج للكشف المبكر عن سرطان الغدة الدرقية على غرار برنامج الكشف المبكر عن سرطاني الثدي والأمعاء.. موضحا أن الكشف عن سرطان الغدة الدرقية بسيط ويمكن إجراؤه من خلال الأشعة التلفزية التي تظهر وجود ورم في الغدة من عدمه ثم إخضاعها للتحاليل المخبرية في حال وجود ورم.

ولفت رئيس مجلس إدارة الجمعية القطرية للسرطان إلى أن المؤتمر سيتناول من هذا المنطلق كل المواضيع التي تغطي سرطان الغدة الدرقية وعوامل الاصابة به وطرق التشخيص والعلاج، إلى جانب عرض بعض الدراسات والابحاث العالمية حول هذا الموضوع.

من جهته قال الدكتور عبدالعظيم عبدالوهاب، إن المؤتمر يستهدف الاطباء والممرضين والصيادلة ومقدمي الرعاية الصحية المساندة، وذلك بحضور نخبة من المختصين في هذا المجال من النمسا وسلطنة عمان ودولة الكويت إلى جانب دولة قطر.. مشيرا الى أن التسجيل لهذا الحدث سيتم من خلال موقع وتطبيق الهاتف المحمول للجمعية القطرية للسرطان.

وأشار الى أن نخبة من المتحدثين من قطر سواء من مؤسسة حمد الطبية أو مركز سدرة للطب أو من الجمعية القطرية للسرطان سيعرضون اوراقا علمية حول مرض سرطان الغدة الدرقية مع استعراض أرقام واحصائيات عن انتشار المرض في دولة قطر والعوامل المسببة له وطرق الكشف المبكر والعلاج.

وأكد على أن الكشف المبكر لسرطان الغدة الدرقية يجعل العلاج أسهل بكثير لذلك فإن جمعية السرطان تقترح إجراء فحوصات دورية للكشف المبكر عن المرض ولذلك لسهولة الفحص والتشخيص ومن ثم العلاج.

كما لفت الدكتور عبدالوهاب الى أن المؤتمر تسبقه ورش عمل مخصصة للكوادر الطبية والتمريضية في قطر، حيث سيتم عقدها قبل أسبوعين تقريبا من انعقاد الحدث، ويمكن من خلالها ايضا عمل فحوصات للكشف عن المرض.

يشار إلى أن سرطان الغدة الدرقية يحتل المرتبة الثانية من بين أنواع السرطانات التي تصيب النساء في دولة قطر بحسب آخر إحصاءات وزارة الصحة العامة في 2015، وذلك بعد أن كان يحتل المرتبة الثالثة في عام 2014.

ويعرف سرطان الغدة الدرقية بأنه نمو غير طبيعي لخلايا الغدة الدرقية الموجودة أسفل تفاحة آدم في الجزء الأمامي من الرقبة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button