💰 Business

Qatar Airways Cargo wins ‘Global Air Cargo Airline of the Year’ Award

القطرية تحصد جائزة أفضل شحن جوي عالمية في العام

Qatar Airways Cargo announced yesterday that it has been named ‘Global Air Cargo Airline of the Year’ by STAT Trade Times.

The coveted award was given at this year’s ‘Air Cargo Africa’ air freight industry trade exhibition and conference, held in Johannesburg, South Africa from February 19–21. The cargo carrier was also runner-up for the ‘Global Air Cargo Brand of the Year’ and ‘International Cargo Airline of the Year in Africa’ awards.

Qatar Airways Cargo Senior Vice-President, Cargo Sales and Network Planning, Peter Penseel, received the awards on behalf of the airline at a glittering awards ceremony organised by STAT Trade Times on February 20 at the Barnyard Theatre in Johannesburg. This is the second consecutive year that the cargo carrier has won the Global Cargo Airline of the Year award, following the ceremony that took place in 2017 at Air Cargo Africa.

These awards recognise the carrier’s continuous drive and emphasis on innovation and delivering the highest levels of service within the air cargo industry.

Commenting on this remarkable achievement, Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, said: “It gives us great honour and joy to receive these awards. Qatar Airways Cargo has come a long way to be ranked as one of the leading air cargo carriers globally. Being voted by the air freight community means a lot to us.”

“It is for our global customers and employees that we strive to build our success upon the foundation of service excellence, always ensuring that our customers’ needs are of primary importance. Our business partners and dedicated team at Qatar Airways Cargo are the ones who have made this achievement possible, and we extend our special thanks to them,” he added.

The biennial STAT Times awards event held during Air Cargo Africa celebrates excellence and achievement in the global air cargo industry. The awards in each category are decided after two rounds of online voting by readers of STAT Trade Times magazine.

Qatar Airways Cargo had a very successful 2018, with positive growth in both tonnage and revenue. The carrier’s cargo volumes increased by 10 percent in 2018 over 2017. The carrier’s products have also performed exceptionally well, with positive tonnage growth and several enhancements introduced.

It commenced transpacific freighter services direct from Macau to North America, and added belly-hold cargo capacity to several key destinations in its network.

The carrier also received two brand new Boeing 777 freighters in 2018, and introduced two new destinations last month: Guadalajara, Mexico and Almaty, Kazakhstan. Future plans include the construction of the carrier’s Cargo Terminal 2, which is already underway. Once complete, the terminal will increase annual cargo capacity at Qatar Airways’ hub in Doha to 3.2 million tonnes annually.

أعلنت الخطوط الجوية القطرية للشحن الجوي أنها فازت بجائزة “أفضل شركة شحن جوي عالمية في العام” من مجلة “ستات تريد تايمز”، وذلك على هامش معرض ومؤتمر الشحن الجوي في مدينة جوهانسبرغ بجنوب إفريقيا.

وأوضحت الناقلة في بيان اليوم، أنها حازت أيضا على المركز الثاني لجائزة “أفضل علامة شحن جوي عالمية في العام”، والمركز الثاني لجائزة “أفضل شركة شحن جوي دولية في العام في إفريقيا”.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر الرئيس التنفيذي للخطوط الجوية القطرية لقد قطعت القطرية للشحن الجوي طريقا طويلا لكي تصبح إحدى أفضل الناقلات الجوية على مستوى العالم، ويسرنا أن نحوز على ثقة مجتمع الشحن الجوي من خلال تصويتهم لنا للفوز بهذه الجوائز.

وأضاف سعادته”أود أن أعبر عن شكري وامتناني لجميع عملائنا العالميين ولجميع موظفينا على مساهمتهم في تحقيق هذا الامتياز في الخدمات التي نقدمها”.

وقد تسلم الجوائز السيد بيتر بينسيل، نائب أول الرئيس التنفيذي لمبيعات الشحن الجوي وشبكة الوجهات في القطرية للشحن الجوي بالنيابة عن الشركة خلال حفل توزيع الجوائز الذي نظمته مجلة/ ستات تريد تايمز/ على مسرح /بارنيارد/ في جوهانسبرغ.

وتعد هذه المرة الثانية على التوالي التي تحصد فيها القطرية للشحن الجوي جائزة “أفضل شركة شحن جوي عالمية في العام” بعد فوزها بذات الجائزة في عام 2017 ضمن معرض ومؤتمر الشحن الجوي – إفريقيا.

وتلقي هذه الجوائز الضوء على السعي المتواصل للناقلات لتطبيق أعلى معايير الابتكار وتقديم أعلى مستوى من الخدمات ضمن قطاع الشحن الجوي عالميا.

وتحتفل جوائز /ستات تايمز/ بالامتياز والإنجاز في قطاع الشحن الجوي العالمي، وتقام مرة كل عامين خلال معرض ومؤتمر الشحن الجوي – إفريقيا.

ويتم اختيار الفائزين بالجوائز بعد جولتين من التصويت عبر الإنترنت من قبل قراء مجلة /ستات تريد تايمز/.

وقد حققت القطرية للشحن الجوي العديد من الإنجازات في عام 2018 مع نمو ملحوظ من حيث أطنان الشحن والدخل، حيث ارتفعت بنسبة 10 بالمئة في 2018 مقارنة بعام 2017، كما شهدت خدمات الناقلة الجوية أداء مميزا، مع نمو نسبة أطنان الشحن وإجراء العديد من التحسينات. وفيما دشنت الناقلة الجوية رحلاتها فوق المحيط مباشرة من مكاو إلى أمريكا الشمالية، أضافت الناقلة العديد من الوجهات الجديدة إلى خدمة نقل البضائع ضمن المساحة المخصصة للشحن الجوي في طائرات الركاب، ناهيك عن تسلمها لطائرتي شحن من طراز بوينغ 777 ضمن استراتيجية التوسع التي تنتهجها. وأطلقت القطرية للشحن الجوي رحلاتها الشهر الماضي إلى مدن غوادالاهارا في المكسيك وألماتي في كازاخستان.

وتشتمل الخطط المستقبلية للناقلة على إنشاء مبنى الشحن 2، والذي تجري أعمال إنشائه حاليا، والذي من شأنه زيادة سعة الشحن السنوية لمقر عمليات الخطوط الجوية القطرية إلى 3.2 مليون طن.

وتستمر القطرية للشحن الجوي في البحث عن فرص جديدة للاستثمار ونمو الأعمال، لتعود بالنفع ليس فقط على العملاء، بل أيضا على مجتمع الشحن الجوي كاملا.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X