💰 Business

Qatar Airways adds 25 aircraft to its fleet in 2018

الرئيس التنفيذي للقطرية: افتتاح 25 وجهة جديدة خلال 2018

Qatar Airways took delivery of 25 aircraft last year, increasing count of its fleet size to over 230.

The delivery of new aircraft help the award winning airline to keep the average age of its fleet under five years and serve new destinations.

“We added 25 additional aircraft during 2018 taking our fleet to more than 230 and we have already taken fore more aircraft in January alone. We became the first airline in the world to take delivery of Airbus-1000 during the same period,” Akbar Al Baker, Group Chief Executive, Qatar Airways, said yesterday addressing a press conference held on the sidelines of the CAPA Qatar Aviation, Aeropolitical and Regulatory Summit at Sheraton Doha.

“The number of aeroplanes we fly have the average age of under 5 years and we take delivery of one aircraft on an average every 10 days,” he added.

The airline had opened 25 new destinations in 2018, showing that the unjust blockade has failed in denting its expansion plans.

“Hopefully, next year we will be one of the first airlines to receive the (Boeing) 777X which we will proudly fly as part of our fleet,” he added. “Our strategy is also to invest in the strongest airlines in the world,” he added.

He added that Qatar Airways is working on a strategy aims to invest in the world’s most powerful airlines.

He said that the airline achieved significant steps in the past as it has 46,000 employees and covers more than 160 destinations around the world. The airline also named World’s Best Business Class’ by the 2018 World Airline Awards, managed by international air transport rating organisation, Skytrax and won several other accolades.

By Sachin Kumar I The Peninsula

قال سعادة أكبر الباكر الرئيس التنفيذي للخطوط الجوية القطرية إن الناقلة افتتحت 25 وجهة جديدة خلال العام 2018 ، وذلك رغم ظروف الحصار، ليرتفع عدد طائراتها إلى 230 طائرة بمعدل 5 سنوات لعمر كل طائرة، فضلا عن 60 وجهة خاصة للشحن الجوي.

واستعرض الباكر، في مؤتمر صحفي عقد اليوم على هامش أعمال قمة كابا قطر للسياسة الجوية وتنظيم الطيران، النجاحات التي حققتها الناقلة التي كانت أول شركة طيران تستلم طائرة من طراز إيرباص A350-1000.

وبين أن القطرية تعمل ضمن استراتيجية ترمي إلى الاستثمار في أقوى شركات الطيران في العالم منها على سبيل المثال، والاستحواذ على ما مجموعه 5 بالمئة تقريبا من إجمالي رأس المال المعلن عنه في خطوط جنوب الصين الجوية، واستثمارات أخرى في كاثي باسيفيك واستثمارات كبيرة في طيران إيطاليا.

ولفت إلى أن الناقلة سجلت إنجازات كبيرة خلال الفترة الماضية فأصبحت تضم 46 ألف موظف وما يزيد على 160 وجهة حول العالم، بالإضافة إلى ما حققته من جوائز مرموقة، حيث فازت بجائزة أفضل شركة طيران في العالم للمرة الرابعة في تاريخها من قبل سكاي تراكس، كما حصدت الناقلة الوطنية جائزة أفضل درجة رجال أعمال في العالم، وجائزة أفضل شركة طيران في الشرق الأوسط، وجائزة أفضل صالة انتظار لمسافري الدرجة الأولى في العالم، بالإضافة الى جوائز أخرى في الخدمات وغيرها.

;

Qatar Airways adds 25 aircraft to its fleet in 2018

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X