💰 Business

QA’s Al Darb Programme & Rolls-Royce hold training course for nationals in UK

«القطرية» و «رولز رويس» تنظم البرنامج التدريبي للمواطنين بالمملكة المتحدة

Doha: Qatar Airways announced yesterday that it has once again teamed up with Rolls- Royce to co-develop a unique specialised training programme for the future leaders of Qatar Airways, as part of the airline’s Al Darb Qatarisation programme.

The week-long course brought 40 Al Darb participants and 20 participants from Rolls-Royce to the Rolls-Royce training facility in Derby, UK, to take part in a Business Management and Commercial Awareness training programme, designed to enable Al Darb participants to learn from Rolls-Royce’s innovation and leadership. Professional experts from Rolls-Royce introduced airline’s nationals to a variety of topics designed to challenge them, including corporate strategy, financial management, and a business management simulation, where participants competed in teams to create a profitable airline.

The programme aims to enable Al Darb participants to work collaboratively with the Rolls-Royce team to create innovative solutions that will help further develop their skills by exposing them to new perspectives. This programme is facilitating courses that are delivered by Qatar Airways’ Talent Development department to further develop and enhance their skills. Nationals are also provided the opportunity to take aviation courses delivered by IATA.

Qatar Airways Senior Vice President Human Resources, Nabeela Fakhri, said: “Qatar Airways is very pleased to again collaborate with Rolls-Royce on this specialised training programme, designed to provide Qatari Nationals with essential new skills and insights. This programme provides a unique opportunity for Al Darb participants to learn from one of the most innovative teams in the aviation industry.

“The Business Management and Commercial Awareness programme is one of the many initiatives the Al Darb Qatarisation programme is implementing to support Qatar’s talented young Nationals to develop their professional skills to prepare them for a career in the aviation industry, as well as provide them with the opportunity to connect and learn from the airline’s global strategic partners.”

أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن تعاونها مرة أخرى مع رولز-رويس لتطوير برنامج تدريبي خاص لقادة المستقبل في الناقلة، وذلك ضمن برنامج الدرب للتقطير.

استقطب البرنامج -الذي استمر لمدة أسبوع- 40 مشاركاً من الدرب، و20 مشاركاً من رولز-رويس، وذلك في منشأة رولز-رويس للتدريب في مدينة ديربي، بالمملكة المتحدة، حيث انخرط المشاركون في برنامج «تدريب إدارة الأعمال والوعي التجاري» الجديد، وتمكنوا من معرفة المزيد من المعلومات عن الابتكار والقيادة لنموذج الأعمال في رولز-رويس. وحظي المشاركون بالفرصة للتعرّف على العديد من المواضيع، بما في ذلك استراتيجية الأعمال، والإدارة المالية وإدارة الأعمال، التي شهدت منافسة المشاركين ضمن فرق لإنشاء شركة طيران ربحية.

تعاون

ويهدف البرنامج إلى تمكين المشاركين من التنسيق والتعاون مع فرق العمل في رولز-رويس لإيجاد حلول مبتكرة من شأنها المساهمة في تطوير مهاراتهم والتعرّف على خبرات وآفاق جديدة، بالإضافة إلى ذلك، ينظم برنامج الدرب دورات تدريبية من خلال قسم تطوير المواهب للخطوط الجوية القطرية، بهدف تعزيز مهارات الموظفين. كما يتيح البرنامج الفرصة أمام الموظفين القطريين في الخطوط الجوية القطرية، للمشاركة في دورات ينظمها الاتحاد الدولي للنقل الجوي (إياتا)، بما في ذلك دبلوم إدارة رأس المال البشري للموارد البشرية، ودبلوم إدارة الطيران.

وقالت السيدة نبيلة فخري، نائب أول الرئيس التنفيذي للموارد البشرية في الخطوط الجوية القطرية: «يسرّ الخطوط الجوية القطرية التعاون مرة أخرى مع رولز-رويس في هذا البرنامج التدريبي الخاص، والذي تم تصميمه لتزويد القطريين بخبرات ومهارات جديدة. ويعدّ هذا البرنامج فرصة فريدة للمشاركين في برنامج الدرب لاكتساب مهارات ومعلومات جديدة من قبل أحد أكثر فرق العمل ابتكاراً في قطاع الطيران».

مبادرة

وأضافت السيدة نبيلة فخري: «يعتبر برنامج إدارة الأعمال والوعي التجاري واحداً من مبادرات عديدة أطلقها برنامج الدرب للتقطير، بهدف دعم المواهب القطرية لتطوير مهاراتهم المهنية في قطاع الطيران، وإتاحة الفرصة أمامهم للتعلم من الشركاء الاستراتيجيين العالميين للناقلة».

وقال السيد ديفيد هاينز، نائب الرئيس للعملاء في رولز-رويس: «يسرّ رولز-رويس الجمع بين أفضل المدربين وأساليب التدريب العالمية لإيجاد بيئة استثنائية لقادة المستقبل في الخطوط الجوية القطرية ورولز-رويس. كما تساهم عملية تبادل المعلومات وأساليب التدريس والتدريب في جعل هذا البرنامج فرصة مميزة لصقل المهارات وتطويرها لجميع المشاركين».;

QA’s Al Darb Programme & Rolls-Royce hold training course for nationals in UK

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X