💰 Business

Ooredoo hosts Qatar Independent Technical School students at its Data Centre

طلبة مدرسة قطر التقنية يزورون مركز بيانات «ooredoo»

Ooredoo has hosted a group of Information Technology students from Qatar Independent Technical School at its Qatar Data Centre.

The visit – the second for the school, following a similar visit last year – was intended to give the students an understanding of the real-world implementation of their studies and allow them a close-up look at how the Data Centre works, including the IT network and software used.

They were introduced to a number of services provided by the Data Centre, including hosting and co-location, Cloud services, data back-up and restoration, managed storage, e-mail and web security and much more, and gained an appreciation of how their studies relate to real-life operations in the world of information technology.

Students also learned about employment opportunities at Ooredoo that would suit their studies and chosen career paths.

Manar Khalifa al-Muraikhi, director of PR and Corporate Communications at Ooredoo, said of the visit: “An important part of our corporate social responsibility strategy at Ooredoo is supporting education, and hosting school visits is an ideal way for us to do this. It’s vital that students can access real-life experiences that relate to their studies, and we’re pleased to have been able to show Qatar Independent Technical School students how our Data Centre works.”

For more information on Ooredoo’s support for education, visit ooredoo.qa

استضافت «ooredoo»، مؤخراً، وفداً طلابياً من مدرسة قطر التقنية المستقلة في مركز قطر للبيانات التابع لـ «ooredoo». وتعد زيارة طلبة مدرسة قطر التقنية المستقلة إلى «ooredoo» هي الثانية بعد زيارة مماثلة قامت بها المدرسة خلال العام الماضي، وتهدف إلى زيادة معرفة الطلاب بالتطبيقات العملية لدراستهم، وإتاحة الفرصة لهم للاطلاع عن كثب على كيفية عمل مركز قطر البيانات، بما في ذلك شبكة تكنولوجيا المعلومات والبرمجيات المستخدمة.

وخلال الزيارة، تم إطلاع الطلاب على عدد من الخدمات التي يقدمها مركز قطر للبيانات، بما في ذلك خدمات الاستضافة، والموقع المشترك، والخدمات السحابية، ونسخ البيانات الاحتياطي، واستعادة البيانات، وخدمات التخزين، والبريد الإلكتروني، وأمن الويب المدارة، وغيرها من الخدمات.

وقد أتيحت الفرصة للطلاب للتعرف عن قرب على الحلول والتطبيقات العملية لدراستهم في مجال تكنولوجيا المعلومات، وتعرف الطلاب أيضاً على فرص الوظائف التي تناسب دراستهم لدى «ooredoo» والمسارات المهنية المناسبة لهم.

وحول هذه الزيارة، قالت منار خليفة المريخي، مديرة إدارة العلاقات العامة واتصالات الشركة في «ooredoo قطر»: «سررنا باستضافة وفد طلابي من مدرسة قطر التقنية المستقلة؛ التي تأتي انطلاقاً من استراتيجية المسؤولية الاجتماعية في ooredoo، التي تهتم بدعم الطلاب والقطاع التعليمي في قطر.

وتأتي أهمية الزيارة من كونها تتيح للطلاب الوصول إلى تجارب عملية واقعية تتعلق بدراستهم، كما يسرنا إتاحة الفرصة للطلاب، من أجل التعرف على كيفية عمل مركز قطر للبيانات لدينا والحلول التي يوفرها».;

Ooredoo hosts Qatar Independent Technical School students at its Data Centre

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X