💰 Business

Ooredoo announces new paperless price tag system

Ooredoo تستخدم بطاقات أسعار رقمية في مراكزها

Ooredoo yesterday announced it has kicked off a new paperless price tag system called ePaper labels in the Old Airport Road Ooredoo shop, and will extend the roll-out of the new solution to other Ooredoo shops very soon, evidencing its commitment to environmental responsibility and digitalisation.

The new digital price tag system — the first to be used in Qatar — provides a number of benefits to both customers and shops as well as the environment.

Obviously, without the need for paper, the new system is entirely sustainable and environmentally friendly. Costs of ink, paper and labour are reduced, and the potential for mistakes is greatly reduced; price tags are synchronised with central pricing systems, increasing accuracy and allowing any amendments to be carried out quickly and easily. Promotions and special offers can also quickly and easily be incorporated into the system to reflect on the digital price tags.

All labels are near-field communication (NFC) enabled, meaning the technology installed can communicate directly with the customer’s smartphone. There is also a QR code that can be scanned and pushed to Ooredoo online channels to provide features of the displayed device or enable online purchase.

Customer service will be enhanced by the introduction of the tags, as staff will spend less time on paper tagging and can spend more time focusing on customer needs. And from a visual perspective, shops look neater, more digitalised and modern.

Speaking about the new digital tag system, Manar Khalifa Al-Muraikhi – Director PR and Corporate Communications at Ooredoo – said: “We’re constantly looking at ways to improve the customer experience at our shops, and ways to improve our business in line with our corporate strategy. Digitalising our price tagging system is of great benefit to our customers and also propels us further along our path to complete digitisation, a key goal for Ooredoo.”

أعلنت Ooredoo عن تطبيق نظام جديد لبطاقات الأسعار يسمى “ePaper labels” في مركز الشركة على طريق المطار، مع العمل على تعميم هذه الحلول الجديدة على مراكز أخرى عما قريب.

وتأتي هذه الخطوة الجديدة في إطار التزام الشركة بالحفاظ على البيئة من خلال الاستغناء عن الورق، وتحقيق التحول الرقمي بشكل كامل، ويتميز نظام بطاقات الأسعار الرقمية هذا بأنه الأول من نوعه في قطر، كما يقدم العديد من المزايا للعملاء والمراكز والبيئة على حد سواء. إذ تسهم هذه الحلول بالاستغناء الكامل عن الورق ما يعني الحفاظ على البيئة واستدامتها. كما تسهم بتخفيض تكلفة الأحبار والأوراق والعمالة.

ومن المزايا أيضاً تخفيض هامش الخطأ على بطاقات الأسعار بشكل كبير، كون البطاقات الرقمية متصلة بنظام تسعير مركزي، ما يعني زيادة بالدقة وإمكانية التعديل بسرعة وسهولة. وينطبق الأمر ذاته على العروض والخصومات، إذ يمكن الآن عرضها أما العملاء بسرعة وسهولة من خلال إضافتها إلى النظام وعرضها عبر البطاقات الرقمية. وتتميز بطاقات الأسعار الرقمية بخاصية التواصل القريب NFC ما يعني أن بإمكان العملاء التواصل معها عبر هواتفهم الذكية.

كما تشمل على رموز QR الذي يمكن تمريره على الهاتف الذكي والدخول إلى مواقع Ooredoo على الإنترنت لمعرفة المزيد من مزايا الجهاز المعروض وتمكين الشراء عبر الإنترنت أيضاً. ومن شأن هذه الإضافة الجديدة تحسين مستوى خدمة العملاء، كما ستسهم بتوفير الوقت الذي يقضيه الموظفون بتجهيز البطاقات الورقية واستغلاله بتلبية احتياجات العملاء. أما من الناحية البصرية، فستبدو المراكز أكثر أناقة وحداثة ورقمية.

وعن هذا الإنجاز الجديد، قالت منار خليفة المريخي، مديرة إدارة العلاقات العامة واتصالات الشركة في Ooredoo قطر:” دائماً ما نسعى لتطوير تجربة العملاء في مركزنا وتطوير أعمالنا بما يتوافق واستراتيجية الشركة. ويعد تقديم نظام بطاقات الأسعار الرقمية ميزة جديدة لعملائنا، وخطوة أخرى في طريقنا نحو تحقيق التحول الرقمي بشكل كامل، الأمر الذي يعد أحد الأهداف الأساسية في Ooredoo”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X