📚Education

HEC Paris-Qatar to deliver Executive Short Program

«الدراسات العليا» تنظّم برنامجاً للتعليم التنفيذي

Doha: HEC Paris-Qatar is delivering ‘Facing the Fintech Disruption Challenge’ Executive Short Program to be held on February 17 and 18 at Campus.

The first programme, ‘Facing the Fintech Disruption Challenge’, with HEC Paris MBA Professor Co-Pierre Georg, is designed to enable business professionals to explore the technological innovations and opportunities the industry faces.

The course will use several case studies of successful fintechs and outline how they challenge industry incumbents. At the same time, participants will get a thorough understanding of the foundations and principles that enabled the rise of companies using the new opportunities.

Professor Georg, said, “This program will provide the participants with the tools to realise how regulation and technological change enable fintech companies to disrupt the financial services industry. It will help them understand the underlying technology behind the blockchain revolution and equip them in developing the tools necessary to assess how to react to the fintech challenge.”

أعلنت جامعة الدراسات العليا لإدارة الأعمال HEC Paris، الجامعة الرائدة عالمياً في مجال برامج التعليم التنفيذي، عن عزمها تنظيم برنامج قصير للتعليم التنفيذي في 17 و18 فبراير 2019، تحت اسم «التكنولوجيا المالية ومواجهة تحديات الاضطراب».

وسيُقام البرنامج تحت إشراف كوبيار جورج، البروفسور المشارك لشؤون برنامج الماجستير التنفيذي في إدارة الأعمال لدى جامعة الدراسات العليا لإدارة الأعمال HEC Paris.

ويهدف البرنامج إلى تمكين المتخصصين في مجال الأعمال من بلورة فهم متعمّق حول الابتكارات التكنولوجية والتحديات التي تواجه القطاع.

وسيركز منهاج البرنامج على عدد من دراسات الحالة المتعلقة بشركات التكنولوجيا المالية الناجحة التي واصلت مسيرة ازدهارها، ليسلط الضوء على الطرق المتبعة لمواكبة الشركات الأخرى المنافسة في القطاع. كما سيتاح للمشاركين في البرنامج اكتساب فهم واسع حول الأسس والمبادئ التي عززت نهوض وازدهار شركات التكنولوجيا المالية.

وقال البروفيسور كوبيار جورج: «سيساهم هذا البرنامج في تزويد المشاركين بأدوات مهمة ستعزز إدراكهم لأهمية القوانين التنظيمية والتغيرات التقنية في مساعدة شركات التكنولوجيا المالية على مواكبة التحولات النوعية المحدقة بقطاع الخدمات المالية. كما سيتاح للمشاركين اكتساب فهم واسع حول التقنيات الكامنة وراء تكنولوجيا ’بلوك تشين‘ الثورية، بالإضافة إلى التزود بالأدوات اللازمة لتقييم آليات التعامل مع التحديات في قطاع التكنولوجيا المالية؛ الأمر الذي سيعزز وعي المختصين حيال دور التكنولوجيا المالية في رسم ملامح اقتصاد المستقبل».;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X