👮‍♂️ Government

GCO urges people to refrain from abuse of communities and symbols

“الاتصال الحكومي” يهيب بالمواطنين والمقيمين عدم الانزلاق في الإساءات للشعوب والرموز

QNA
Doha: The Government Communications Office (GCO) called upon all citizens and residents in the State of Qatar to avoid slipping into the abuse of peoples and communities and their symbols in the social media outlets and others, in line with the true principals of Islam and genuine Arab ethics.

In a press statement yesterday, the GCO said that it is following with great regret the mutual abuses that have overshadowed social media outlets recently.

The GCO said that this call is derived from the directives of Amir H H Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani in his first speech after the blockade, in which H H the Amir commended the Qatari people’s adherence to values and principles even in times of differences, and stressed the need to continue on this approach.

The GCO noted that the State of Qatar had earlier responded to the appeal of H H the Amir of Kuwait Sheikh Sabah Al Ahmad Al Jaber Al Sabah in October 24, 2017, to preserve the rights of future generations, heal the wounds and avoid slipping into the abuse. The GCO had also called on everybody to refrain from the exchange of abuses.

The Government Communications Office reiterated that its appeal reaffirms the need for the citizens and residents of Qatar to commit to authentic values when responding to abuses and fabrications because their case is just and does not require exaggeration, and their defense of the homeland is based on justice, fairness and objective facts.

يهيب مكتب الاتصال الحكومي بجميع المواطنين والمقيمين على أرض دولة قطر بأن لا ينزلقوا ولا يقعوا في فخ الإساءات والبذاءات لا سيما التعميمات على الشعوب والمجتمعات ورموزها في وسائل التواصل الاجتماعي وغيرها وذلك انطلاقا من ديننا الإسلامي الحنيف وأخلاقنا العربية الأصيلة.

وأكد المكتب في بيان صحفي أصدره اليوم أنه يتابع بكثير من الأسف الإساءات المتبادلة التي طغت في الآونة الأخيرة في وسائل التواصل الاجتماعي.

وقال المكتب إنه يستمد دعوته هذه من توجيهات حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى في خطابه الأول بعد الحصار والذي أثنى فيه على مراعاة الشعب القطري للقيم والمبادئ حتى في زمن الخلافات.. وأكد فيه سموه “حفظه الله” على ضرورة الاستمرار على نفس النهج.

وأشار مكتب الاتصال الحكومي إلى أنه سبق لدولة قطر أن أعلنت استجابتها في 24 اكتوبر 2017 لنداء صاحب السمو الشيخ صباح الأحمد الجابر الصباح أمير دولة الكويت الشقيقة الذي دعا فيه إلى مراعاة حقوق الأجيال القادمة ولملمة الجراح وعدم الانزلاق في الإساءة.. كما سبق لمكتب الاتصال الحكومي أن دعا الجميع إلى الترفع وعدم الرد على الإساءة بمثلها.

وشدد المكتب على أن دعوته هذه تأتي لتؤكد على الالتزام بالأخلاق الأصيلة للمواطنين والمقيمين في قطر عند الرد على الإساءات والافتراءات حيث إن قضيتنا قضية حق لا تستلزم المغالاة، وإن دفاعنا عن وطننا يقوم على العدل والإنصاف والحقائق الموضوعية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X