Technology

Your next iPhone may be manufactured in India

هاتف آيفون المقبل قد يُصنّع في الهند

Apple is bringing its iPhone production to India partially thanks to the looming threats and impacts of the China-U.S. trade war.

Early in 2019, Apple’s high-end smartphones will start being assembled from a Foxconn plant in Sriperumbudur, as first reported in The Hindu. While Foxconn, the Taiwanese company contracted by Apple to manufacture the iPhone, already makes phones in India, this will mark the first time the company has made iPhones in the country.

Foxconn will spend $365 million to expand the plant and may create as many as 25,000 new jobs in India according to an Industries Minister in the country speaking to Reuters. According to another source, the expansion will allow Apple to manufacture the more expensive models like the iPhone X line in the country.

It should be noted that it’s currently unknown whether Foxconn is planning to move its existing iPhone assembly from China to India.

As the largest electronics contract maker in the world, Foxconn has factories around the globe including in the United States. However, the current trade war between the U.S. and China has played a major role in the company’s strategy going forward. Foxconn is currently looking into opening a production base in Vietnam in preparation for the impacts of the trade war.

While Apple has previously assembled some of its low-end iPhones like the SE and 6S in India, it’s been through another contract manufacturing firm. This latest development with Foxconn could be a move by Apple to expand its mobile share in India, the world’s fastest growing smartphone market. The company has been hindered by Indian import taxes, making its already expensive iPhone X line even more costly in the country.

source: mashable.com

قد تتحول شركة آبل إلى الهند لتصنيع هواتف آيفون المقبلة، ويعود ذلك في جانب منه إلى التهديدات التي تلوح في الأفق وتأثيرات الحرب التجارية بين الولايات المتحدة والصين.

وبحسب تقرير موقع “ذا هيندو” الهندي، فإنه اعتبارا من مطلع 2019، سيتم بدء تجميع هواتف آيفون في مصنع لشركة فوكسكون في بلدة سريوبيرومبودور في منطقة كانشيبورام بولاية تاميل نادو الهندية.

وفي حين أن فوكسكون (الشركة التايوانية التي تتعاقد معها شركة آبل لتصنيع آيفون) تصنع بالفعل هواتف في الهند، فإن هذه ستكون المرة الأولى التي تصنع فيها الشركة هواتف آيفون في البلاد.

وستنفق فوكسكون 365 مليون دولار لتوسعة المصنع، وربما تخلق ما يصل إلى 25 ألف وظيفة جديدة في الهند، وفقا لما صرح به وزير الصناعات في البلاد لوكالة رويترز.

وبحسب مصدر آخر، فإن التوسع سيسمح لشركة آبل بأن تصنع في الهند الطرز الأكثر تكلفة من هواتفها، مثل سلسلة هواتف آيفون إكس.

وبوصفها أكبر شركة تعاقدات لتصنيع الإلكترونيات في العالم، فإن فوكسكون تمتلك مصانع في جميع أرجاء العالم، بما في ذلك الولايات المتحدة الأميركية. ومع ذلك، فإن الحرب التجارية الحالية بين الولايات المتحدة والصين لعبت دورا كبيرا في إستراتيجية الشركة المستقبلية؛ حيث تبحث فوكسكون حاليا عن فتح قاعدة إنتاج جديدة في فيتنام في إطار الاستعداد لتأثيرات الحرب التجارية.

وسبق لآبل أن جمّعت في الهند بعض أجهزة آيفون منخفضة التكلفة مثل آيفون إس إي وآيفون 6إس، لكن ذلك تم من خلال شركة تصنيع أخرى. وهذا التطور الأخير مع فوكسكون قد يكون خطوة تنتهجها آبل لتوسيع حصتها في سوق الهواتف المحمولة في الهند، التي تعد أسرع أسواق الهواتف الذكية نموا في العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X