👮‍♂️ Government

Wildlife, environment protection patrols spot 345 violations

ضبط 345 مخالفة بيئية في عام 2018

The Ministry of Municipality and Environment’s Environmental Protection Reserves and Wildlife Department spotted 345 varied environmental violations in 2018. The department also issued 900 related warnings and notices as part of its efforts to protect the local environment and natural resources.

Omar Salem al-Nuaimi, director of the department, said that last year the wildlife and environment protection patrols spotted various violations such as violations of the ministerial decision no 277 for 2017 regarding banning grazing camels in the wild areas, unauthorized excavation of the soil, entry of vehicles at the wild lawns areas, pouring untreated sewage water in the open desert, transporting risky materials in unprotected vehicles, and building farms and winter camps without proper licenses among other issues.

In the meantime, he said that the department distributed and planted around 4,000 wild seedlings and conducted various cleaning campaigns of the wild area, in addition to easing various administrative transactions for the public such as issuing 1,768 certificates to import and export birds, animals and other related products, and 663 passports for falcons.

Al-Nuaimi also pointed out that the winter camping season has witnessed the registration of a great number of camps amounting to 1,121 throughout all the land area of the country.

The Mini Zoo at Al Khor Family Park has recently witnessed the birth of new zebra, which has a natural habitat in east and South Africa , informed Al-Nuaimi.

ضبطت وزارة البلدية والبيئة، ممثلة بإدارة الحماية والحياة الفطرية، 345 مخالفة بيئية في عام 2018، وقامت بتوجيه 900 إنذار وإخطار، في إطار الجهود المبذولة للحدّ من المخالفات البيئية، وحماية البيئة ومواردها الطبيعية البرية.

قال السيد عمر سالم النعيمي، مدير إدارة الحماية والحياة الفطرية بالوزارة: إنه خلال العام الماضي تمكّنت دوريات قسم حماية البيئة البرية من ضبط العديد من المخالفات البرية، ومنها: مخالفة القرار الوزاري رقم (277) لسنة 2017 بشأن حظر رعي الإبل، ومخالفة العبث بالبيئة النباتية ودخول المركبات وسط الروض، وتجريف التربة، وتفريغ المياه غير الصالحة في البر، ونقل المواد الخطرة «الديزل أو البترول» وأجهزة جذب الطيور «الصوايات»، ودخول الروض، وبناء عزب أو مخيمات شتوية دون ترخيص، وغيرها من المخالفات البيئية.

وأشار إلى أن الإدارة قامت بتوزيع وزراعة ما يقارب 4000 شتلة برية، وعمل حملات تنظيف للروض والمناطق البرية في مختلف مناطق الدولة بالتعاون مع إدارة النظافة العامة بالوزارة وبعض الشركات الوطنية الداعمة للبيئة والمراكز الشبابية، وكذلك إصدار وتجديد 405 تصاريح بيئية، سواء للكسارات أو وحدات الغربلة، وإصدار 1768 شهادة استيراد وتصدير للطيور والحيوانات والمنتجات، وإصدار 1210 شهادات استيراد وتصدير حسب اتفاقية “سايتس” للطيور والحيوانات والمنتجات، وإصدار 663 وثيقة عبور الصقور، وتسوير روضتين، وذلك في إطار حمايتها وتأهيلها.

وأكد النعيمي أن دوريات البيئة البرية تعمل على مدار الساعة في جميع أنحاء البلاد، للتأكد من تطبيق القوانين وحماية البيئة، تحقيقاً لرؤية الوزارة الرامية إلى الحفاظ على البيئة والموارد الطبيعية في الدولة.

وبخصوص موسم التخييم الشتوي، أوضح أن هذا الموسم شهد إقبالاً كبيراً من قِبل المواطنين في التسجيل للمخيمات البرية، والتي وصل عددها إلى 1121 مخيماً برياً في مختلف مناطق الدولة البرية؛ منوهاً بقيام دوريات البيئة البرية بعمل حملات تفتيشية على المخيمات للتأكد من التزام أصحابها بشروط التخييم الشتوي، ومؤكداً على اتخاذ جميع الإجراءات القانونية حيال من يتم ضبطه من المخالفين للقوانين البيئية، وتحويله للنيابة المختصة لاستكمال باقي الإجراءات القانونية اللازمة.

وبهذه المناسبة، تهيب إدارة الحماية والحياة الفطرية بجميع الشركات والأفراد من مواطنين ومقيمين، ضرورة التعاون مع وزارة البلدية والبيئة، لحماية بيئتنا البرية والحياة الفطرية، وذلك من خلال التواصل مع غرفة العمليات البيئية على الرقم (998).;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X