😎 LifeStyle

Thousands take part in Ooredoo Doha Marathon

«ماراثون ooredoo الدوحة» يجتذب 4 آلاف متنافس

DOHA: Thousands of runners yesterday took part in Ooredoo Doha Marathon.

Around 4,000 runners took their places at the start line, with record entrants in all categories, and scores of Doha residents lined the streets to witness some incredible performances from the world’s top marathon professionals as well as local runners.

The event, a much-anticipated fixture on Qatar’s sporting calendar, was also attended by Minister of Culture and Sports H E Salah bin Ghanem Al Ali and Qatari Olympic Medallist Mutaz Barshim, along with a number of senior executives from Ooredoo.

Runners who scooped top spot in the Men’s Open category and the Women’s Open category both received QR 45,000, with winners and runners up in the other categories also receiving generous cash prizes.

Thousands of spectators lined the streets of Doha to cheer on runners, both in the marathon categories and the shorter distances, and the finish line was packed with supporters creating an electric atmosphere. P3From page 1

Event organisers laid on a wide variety of activities in MIA Park, ensuring plenty of fun was had by all.

Speaking about the event, Ooredoo CEO Waleed Al Sayed, said: “We’re delighted to kickstart the year with the most successful edition of the Ooredoo Doha Marathon yet, hoping that runners, spectators and sponsors all enjoyed a great event. I’d like to congratulate the winners of each category, of course, but also all participants – in both marathon and the shorter distances – on their commitment to getting fit and joining in this worthwhile sporting event. I’d also like to thank our generous sponsors for their incredible support, without whom the event simply couldn’t happen.”

The annual Ooredoo Doha Marathon, an event inaugurated in 2013, was designed to encourage Qatari citizens and residents to embrace an active lifestyle and has grown into a much-anticipated event for experienced marathon runners, fitness enthusiasts and novices alike. It is now one of the most popular events on Qatar’s sporting calendar, attracting the cream of the international marathon crop, and is an exciting opportunity for Qatar-based runners to compete against international marathon professionals.

The marathon marks the start of a packed schedule of sporting events throughout the year, as Ooredoo continues to support Qatar’s drive to promote health and fitness amongst its citizens and residents.

In line with Ooredoo’s corporate social responsibility strategy and its commitment to supporting the communities in which it operates, all funds generated from the Ooredoo Doha Marathon 2019 will go directly to charitable organisations.

أعلنت «ooredoo» أن «ماراثون ooredoo الدوحة»، الذي أقيم أمس الجمعة، قد حقق نجاحاً فائقاً، إذ شهد مشاركة قياسية من خلال تنافس قرابة 4000 متسابق من جميع الفئات، وهو الرقم الأكبر على الإطلاق منذ بدء إقامة «ماراثون ooredoo».

احتشدت جماهير غفيرة على امتداد كورنيش الدوحة، لتشجيع ودعم المشاركين في الماراثون، والاستمتاع بتنافس عدد من أبرز العدائين المحترفين للفوز بالماراثون.

وشهد الماراثون حضور سعادة السيد صلاح بن غانم العلي وزير الثقافة والرياضة، والبطل الأولمبي العالمي معتز برشم، إلى جانب عدد من كبار المسؤولين التنفيذيين من «ooredoo»، بمن فيهم الشيخ سعود بن ناصر آل ثاني، الرئيس التنفيذي لمجموعة ooredoo.

وحصل كل من الفائزين بالمركز الأول عن فئة الرجال وفئة السيدات في السباق المفتوح للماراثون، على جائزة مالية قدرها 45.000 ر.ق، كما حصل الفائزون بالفئات الأخرى وأصحاب المراكز الأولى على جوائز مالية مجزية.

أجواء رائعة تحيط بالماراثون

وخلال الماراثون، استمتع المشاركون والحاضرون بأجواء رائعة تجمع بين الرياضة والمرح، مع وجود عدد كبير من المشجعين عند خط نهاية السباق، كما تم تنظيم مجموعة واسعة من الأنشطة الترفيهية المميزة في حديقة متحف الفن الإسلامي.

وبعد اختتام فعاليات الماراثون، قال السيد وليد السيد، الرئيس التنفيذي لـ «ooredoo قطر»: «نشعر بالسعادة والاعتزاز لتنظيمنا هذا العام نسخة الماراثون الأنجح على الإطلاق، آملاً أن يكون جميع المتسابقين والمشجعين والرعاة قد استمتعوا بأجواء مميزة. أود أن أهنئ الفائزين بالماراثون من جميع الفئات، وأشكر كذلك جميع المشاركين -في كل من الماراثون وسباقات المسافات القصيرة- على مبادرتهم واهتمامهم بالمشاركة في الماراثون، فهم من خلال هذه المشاركة يسهمون في تشجيع أنفسهم وغيرهم من أفراد المجتمع، للمحافظة على اللياقة البدنية والصحة. ولا أنسى توجيه الشكر لجميع المؤسسات والشركات الراعية لهذا الحدث على دعمها الرائع، وكذلك لجميع فرق العمل التي ساهمت في تنظيم هذه الفعالية ونجاحها».

تشجيع أفراد المجتمع على اتباع نمط حياة صحي

يذكر أن «ماراثون ooredoo»، الذي أقيمت النسخة الأولى منه عام 2013، يهدف إلى تشجيع أفراد المجتمع في قطر على اتباع نمط حياة صحي، وقد ازدادت أهمية الماراثون بمرور الوقت، ليصبح من أهم الفعاليات المجتمعية السنوية المقامة في قطر. وإلى جانب مشاركة الآلاف من أفراد المجتمع والعائلات والمبتدئين، بات الماراثون يستقطب العديد من العدائين المحترفين على المستويين المحلي والعالمي للمشاركة فيه، ويعد فرصة رائعة للعدائين في قطر للتنافس مع عدائي الماراثون المحترفين دولياً.

هذا؛ وسيتم تخصيص ريع الماراثون لصالح الأعمال الخيرية والأهداف المجتمعية النبيلة، من خلال التبرع بعوائد الماراثون للجمعيات الخيرية في قطر.;

Thousands take part in Ooredoo Doha Marathon

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X